Widzieliśmy Get Even – polski FPS z masą intrygujących pomysłów i świetną grafiką

Do tej pory o Get Even słyszeliśmy wyłącznie w kontekście fotorealistycznej grafiki. Na gamescomie udało nam się zobaczyć grywalny fragment, który zwiastuje niezwykle oryginalną strzelankę.

Luc

Do tej pory nadchodząca produkcja studia The Farm 51 kojarzyła się przede wszystkim z hiperrealistyczną grafiką oraz imponującą technologią skanowania terenu. Konkretów odnośnie do samej rozgrywki oraz fabuły było jak na lekarstwo, a kolejne ujawniane informacje wciąż skupiały się na technicznej stronie Get Even. Maszerując na spotkanie z twórcami spodziewałem się więc kolejnej porcji szczegółów i szczególików dotyczących wychuchanej oprawy oraz nowatorskiego podejścia do tworzenia terenu.

Widzieliśmy Get Even – polski FPS z masą intrygujących pomysłów i świetną grafiką - ilustracja #1

Zaczęło się standardowo: od krótkiego, niepublikowanego jeszcze teasera skupiającego się głównie – „a jakże!” pomyślałem – na technologii. Jednak kolejna rzecz, którą ujrzałem na ekranie wprawiła mnie już w nie lada zdumienie, właśnie rozpoczynała się pierwsza prezentacja autentycznej rozgrywki. Przez kilkadziesiąt minut poznałem bliżej mechanikę, kilka nowych szczegółów odnośnie fabuły oraz przyjrzałem się dokładnie szeregowi rozwiązań, którymi gliwickie studio spróbuje zaskoczyć graczy. Choć na najważniejsze pytanie w kontekście Get Even – czyli „co jest prawdziwe?” – wciąż nie znam odpowiedzi, jednak to co zobaczyłem sprawiło, iż pozbyłem się wszelkich wątpliwości odnośnie do unikatowości tego tytułu.

Widzieliśmy Get Even – polski FPS z masą intrygujących pomysłów i świetną grafiką - ilustracja #2

Testowany fragment rozpoczynamy w klimatach do złudzenia przypominających te znane chociażby z pierwszych odsłon Piły. Nasz bohater – nie do końca działający zgodnie z prawem detektyw, nazywany po prostu Black – w niewyjaśnionych okolicznościach trafia do ponurej piwnicy, w której oprócz niego znajduje się jedynie tablica. Jakakolwiek próba opuszczenia tego mało komfortowego kompleksu jest z góry skazana na porażkę – jedyne drzwi wyposażano w śmiercionośny mechanizm, który swoją moc prezentuje, gdy tylko postawimy krok zbyt blisko wyjścia. O tym, co dokładnie stoi za tą całą dziwaczną sytuacją dowiemy się w trakcie nie jednej, a aż dwóch kampanii. Pierwsza, rozgrywana w skórze wspomnianego Blacka, skupi się na sekwencjach detektywistycznych, zbieraniu dowodów i bardziej taktycznej walce. Przy drugiej „pokierujemy” kolejnym głównym bohaterem – przykutym do wózka inwalidą, który większość swojej egzystencji spędza w wirtualnej rzeczywistości oraz na włamywaniu się i kontrolowania ludzkich umysłów – w tym także tego należącego do Blacka. Sama historia jednak znajduje się jeszcze we wstępnej fazie i wiele detali wciąż może się zmienić, skupmy się więc na tym, co faktycznie działo się na ekranie.

W momencie gdy nie pozostaje nam już absolutnie nic innego, podchodzimy do wspomnianej tablicy – znajduje się na niej kilka nie do końca powiązanych ze sobą zdjęć. Jak się później okazuje – przedstawiają one fragmenty z naszej przeszłości, które w mniej lub bardziej skomplikowany sposób połączą się ostatecznie w jedną spójną całość. Nie to jest jednak najdziwniejsze. Jeszcze bardziej nietypowy jest fakt, że nasz bohater jest w stanie cofać się do dawnych sytuacji i aktywnie w nich uczestniczyć, zmieniając tym samym przebieg wydarzeń. Jakby tego było mało, za każdym razem wyglądają one inaczej – wszystko za sprawą wspomnianego inwalidy, który za sprawą swoich nadzwyczajnych umiejętności oraz urządzeń nieustannie próbuje namieszać nam w głowie. Okazja do przetestowania tego tajemniczo (i w pierwszej chwili dosyć skomplikowanie) brzmiącego konceptu natrafia się już chwilę później. Przyglądając się zdjęciu, przenosimy się w czasie i trafiamy na miejsce zbrodni, na którym nie udało się nam zidentyfikować jednej z ofiar. Czynione na nowo obserwacje, choć nie przybliżają nas do odkrycia tożsamości zastrzelonego Johny’ego, otwierają przed nami kilka nowych wątków, które możemy dalej eksplorować z poziomu wspomnianej tablicy.

Widzieliśmy Get Even – polski FPS z masą intrygujących pomysłów i świetną grafiką - ilustracja #3
Get Even

Get Even

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 23 czerwca 2017

Informacje o Grze
6.7

GRYOnline

7.2

Gracze

7.6

Steam

OCEŃ
Oceny

Odblokowana w ten sposób opcja, pozwala nam przenieść się w to samo miejsce, tyle że kilka minut wcześniej. Strzelanina, choć wyjątkowo krwawa, wciąż trwa, a do wystrzelenia śmiertelnego pocisku wciąż pozostało parę sekund. W tej sekwencji nie uczestniczymy osobiście, zaś twórcy przypisali do niej parametry mocno spowolnionego czasu, dzięki temu wszystko przypomina odrobinę klasyczną przerywnik filmowy, który możemy oglądać z różnej perspektywy. Nasze zadanie w tym przypadku jest stosunkowo proste – musimy zrobić zdjęcie Johny’ego sprzed „wypadku”, co pomoże nam w odkryciu kolejnych nowych wątków. Szkopuł polega na tym, iż w niektórych z sekwencji jesteśmy mocno ograniczony czasowo. Zdobywanie dowodów (robienie zdjęć, skanowanie) przy pomocy naszego specjalnego smartfona nie zawsze odbywa się więc w komfortowych warunkach.

Widzieliśmy Get Even – polski FPS z masą intrygujących pomysłów i świetną grafiką - ilustracja #1

Przy pomocy tego typu wydarzeń, odkrywanych notek i odszukiwanych dokumentów dowiemy się więcej o fabule oraz powodach, dla których Black i jego kontrolujący wspomnienia oponent się ze sobą starli. Get Even nie będzie jednak jedynie koncentrował się na pogłębianiu fabuły i eksploatowaniu idei wracania do wspomnień – jak na FPS-a przystało, ujrzymy w nim również całkiem sporo sekwencji walki. Oprócz kilku niezwykle interesujących starć z wykorzystaniem motywu zatrzymania czasu, czeka nas także cała seria potyczek tradycyjnych. O ile przy użyciu klasycznych pistoletów i karabinów faktycznie możemy mówić o „tradycyjnej” strzelaninie, o tyle w momencie, w którym podczas ogrywanego fragmentu w dłonie bohatera trafił CornerShot – jeden z ciekawiej zaprojektowanych karabinów ostatnich lat, już nie. Ta nietypowa broń pozwala na strzelanie z dowolnego kąta, przy jednoczesnym pozostawaniu w ukryciu. W ogrywanej wersji korzystano z niej nadmiernie często, zaznaczając jednocześnie, iż większość potyczek w Get Even przebiegać będzie na podobnych zasadach – taktycznie, w umiarkowanym tempie oraz z czasem do namysłu i odpowiedniego wymierzenia strzału.

Widzieliśmy Get Even – polski FPS z masą intrygujących pomysłów i świetną grafiką - ilustracja #2
Widzieliśmy Get Even – polski FPS z masą intrygujących pomysłów i świetną grafiką - ilustracja #3

Decyzja deweloperów o pójściu w kierunku wyważonej i wolniejszej walki nie jest jedynie ich kaprysem. To świadome posunięcie, mające przystosować grę urządzeń takich jak Oculus Rift czy Morpheus. Korzystając z zestawu wirtualnej rzeczywistości nie jesteśmy po prostu w stanie wykonywać nieustannie gwałtownych ruchów, charakterystycznych dla dynamicznych strzelanek.

Nie oznacza to bynajmniej, iż same walki nie będą nam w stanie dostarczyć żadnych emocji. Choć testowana edycja z oczywistych względów funkcjonowała w trybie offline, w finalnej wersji do dyspozycji graczy trafi także możliwość sieciowego grania. Jednak w odróżnieniu od większości współczesnych tytułów, w przypadku Get Even... nie będziemy nawet wiedzieli o tym, że ktoś do nas dołączył. Cały mechanizm polegać ma na swobodnym parowaniu osób rozgrywających w tym samym momencie przeciwstawne kampanie. Co to oznacza w praktyce? Podczas gry Blackiem potencjalnie każdy z naszych oponentów może być kontrolowany żywą osobę. W przeciwstawnej kampanii, będziemy głownie przejmować kontrole nad strażnikami, żołnierzami itd. aby uśmiercić Blacka (kontrolowanego przez AI lub innego gracza). Trzeba przyznać, że pomysł brzmi niezwykle ciekawie.

Wbrew temu co do tej pory widzieliśmy, Get Even to nie tylko hiperrealistycznie odwzorowane pomieszczenia. Z równie dużą dbałością o szczegóły zrealizowano tereny dokoła budynków, które w testowanym fragmencie można było zwiedzić przynajmniej kilkukrotnie. Choć nie wszystkie elementy otoczenia są jeszcze gotowe, te których podstawy ukończono już teraz wyglądają imponująco.

Widzieliśmy Get Even – polski FPS z masą intrygujących pomysłów i świetną grafiką - ilustracja #4

Po kilkudziesięciu minutach prezentacja niestety w końcu musiała się zakończyć. Wszystkie z elementów, które dane mi było w tym czasie obejrzeć, już przy pierwszym kontakcie budziły nieskrywany podziw, a po dodatkowej analizie nie sposób nie docenić ilości pracy oraz świeżości pomysłów, jakie umieścili w swojej produkcji panowie z The Farm 51. Czy finalnie każdy z tych elementów uda się z powodzeniem zaimplementować w reszcie rozgrywki? Get Even na gamescomie udowodniło, że ma potencjał i chce być czymś więcej niż technologicznym majstersztykiem. Zawiłych, niszowych produkcji nigdy za wiele, nie pozostaje nam nic innego ja trzymanie kciuków, by ambicje nie przerosły twórców.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-08-16
10:07

zanonimizowany1007383 Legionista

modele postaci wyglądają fatalnie i wyraźnie odcinają się na tle pozostałej oprawy graf

Komentarz: zanonimizowany1007383
2014-08-16
16:45

zanonimizowany1012263 Pretorianin

bez gameplayu nie mozna sie wypowaiadac

Komentarz: zanonimizowany1012263
2014-08-16
18:42

zanonimizowany954754 Generał

Grafika dość fajna, ciekawe, co z tego wyjdzie.

Komentarz: zanonimizowany954754
2014-08-17
12:04

zanonimizowany1012263 Pretorianin

bez gameplayu nie mogzna sie nawet wypowiadac co mam ocenic trzcianke napisu GET EVEN ?

Komentarz: zanonimizowany1012263
2014-11-01
03:51

yadin Legend

yadin

Wiele wskazuje na to, że gra będzie "niepełna", jeśli chodzi o poziom realizacji. Jednak pod względem innowacyjności może być bardziej niż przełomowa. Studio jest małe i pewnie ma małe możliwości. Być może rok po nich po ten sam pomysł sięgnie jakiś gigant.

Komentarz: yadin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl