GeForce GTX 690 – wydajność w grach w 2012 roku. To była najlepsza karta graficzna w 2012 roku

futurebeat.pl

Mateusz Ługowik

GeForce GTX 690 – wydajność w grach w 2012 roku

Wśród gier, które siały postrach w 2012 roku, znajdowały się przede wszystkim dwie pierwsze odsłony serii Crysis i Crysis: Warhead. Poza tym mocnego sprzętu potrzebowało też GTA 4, ale bardziej ze względu na kiepską optymalizację niż bajeczną oprawę graficzną. „Czwórka” potrafi sprawiać problemy nawet współczesnym kartom graficznym. Niemałe wymagania miało również Metro 2033, choć w tym przypadku były one jak najbardziej uzasadnione oszałamiającą jakością grafiki. Dekadę temu testerzy GPU chętnie sięgali też po takie tytuły jak Skyrim, Wiedźmin 2, Mafia 2 i Deus Ex: Human Revolution.

Choć pierwszy Crisis zadebiutował w 2007 roku, przez długie lata pozostawał zmorą kart graficznych. - To była najlepsza karta graficzna. Sprawdziliśmy jak wypada 10 lat później - dokument - 2022-09-07
Choć pierwszy Crisis zadebiutował w 2007 roku, przez długie lata pozostawał zmorą kart graficznych.

Na komputerze z GTX-em 690 dało się komfortowo grać we wszystkie wymienione produkcje w rozdzielczości Full HD na maksymalnych detalach i z włączonym wygładzaniem krawędzi, choć to ostatnie w niektórych przypadkach nie pozwalało osiągnąć średnio 60 klatek na sekundę. Najlepszym przykładem jest tutaj Metro 2033, które po włączeniu MSAA 4x działało w 50 kl./s ze spadkami poniżej 20 kl./s. Dopiero po ustawieniu antyaliasingu na AAA płynność w każdej sekundzie zaczynała przekraczać 70 ramek. Do magicznej granicy bez obniżania jakości obrazu nie udało się dobić również w GTA 4. Flagowa karta wykręcała w tej grze średnio 53 fps. W pozostałych produkcjach wszystko już hulało aż miło. Pierwszy Crysis śmigał w 72 kl./s, Skyrim w 67 kl./s, a rodzimy Wiesiek 2 w 91 kl./s. Barierę 100 fps i to znacznie udało się przebić w Mafii 2 i Deus Ex. Taki zapas pozwalał realnie myśleć o gamingu w wyższej rozdzielczości. I faktycznie, karta radziła sobie zadowalająco w rozdziałce 2560x1600 pikseli, a nawet w imponującej 5760x1080 pikseli.

To, że najlepsza, a co za tym idzie najdroższa, karta graficzna w 2012 roku radziła sobie znakomicie w ówczesnych grach, jest raczej oczywistością. Bardziej zagadkowe jest to, jak eksflagowiec spisuje się dziś, po 10 latach od premiery. GPU nadaje się już tylko do oglądania YouTube’a czy można je jeszcze wykorzystać do gamingu?

Podobało się?

18

Mateusz Ługowik

Autor: Mateusz Ługowik

Swoje pierwsze teksty napisał dla portalu z ciekawostkami ze świata. Niedługo potem zaczął tworzyć artykuły, których głównym tematem była kawa. Dopiero trzecia strona dotyczyła gier, sprzętu i nowych technologii. Stamtąd trafił do Gry-Online.pl. Obecnie zajmuje się pisaniem tekstów o tematyce sprzętowej oraz aktualizowaniem tekstów growych i techowych. Od czasu do czasu opracowuje też wiadomości do newsroomu. W wolnym czasie gra, pomaga rozwiązywać problemy z PC, ogląda seriale i stare polskie komedie, czyta komiksy (team DC!) i jeździ na koncerty. Jest hopheadem.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl