Pariah - przed premierą

Gra przedstawia wizję świata w okolicach roku 2500. Mieszkańcy Ziemi wraz z upływem lat mimo ogromnego postępu technologicznego, nie zdobyli wiedzy pozwalającej im żyć w pokoju i miłości.

Daniel Sodkiewicz

Programiści z Digital Extremes mają już na swoim koncie stworzenie m.in. Unreal Tournament w wersji podstawowej, oraz w „mutacjach” 2003 i 2004. Obecnie, wraz z wydawcą Groove Games, Ci jakże uzdolnieni ludzie pracują nad grą o nazwie Pariah, będącą tym, na czym znają się oni najlepiej – grą akcji z widokiem FPP.

Historia

Gra przedstawia wizję świata w okolicach roku 2500. Mieszkańcy Ziemi wraz z upływem lat mimo ogromnego postępu technologicznego, nie zdobyli wiedzy pozwalającej im żyć w pokoju i miłości. Rację mieli także ekolodzy, którzy ostrzegali, iż przez wciąż zwiększające się zanieczyszczenie, ziemia przestanie płodzić zdrową roślinność, a wiecznie zachmurzone niebo nie będzie przepuszczać promieni słonecznych. Degradacja nastąpiła zresztą nie tylko w przyrodzie, ale i w samym społeczeństwie. Światem rządzą gangi, złodzieje i mordercy, a większość miast została przeobrażona w wielkie więzienia. Co więcej, także w przestrzeni kosmicznej, wokół planet orbitują ogromne obiekty, będące dodatkowymi miejscami przetrzymywania więźniów. Pracownikiem w jednym z takich latających aresztów jest doktor Jack Mason, w którego graczom przyjdzie się wcielić.

Bohatera gry poznajemy jako zmęczonego pracą lekarza, żyjącego w ciągłym stresie i bardzo nieprzyjaznym środowisku, co powoduje, iż uzależnia się on od narkotyków. Tym samym podpada pracodawcom i traci dotychczasową posadę. Za karę zostaje przydzielony do badań nad zagrożeniami biologicznymi, a w ramach pokuty ma zaopiekować się pewnym skazańcem o imieniu Karina, która (bo chodzi o kobietę) wcześniej była poddawana dziwnym eksperymentom. Doktor godzi się z losem i wraz z towarzyszką wyrusza statkiem kosmicznym do nowego miejsca pracy. Po drodze następuje jednak uszkodzenie maszyny i pilot musi lądować awaryjnie na powierzchni Ziemi. Jack uchodzi z życiem, dowiaduje się jednak, iż za 16 godzin w pobliżu katastrofy planowane jest zrzucenie ogromnej bomby, mającej na celu zniszczenie zarazy, która pustoszy coraz większe tereny tej okolicy. W tym momencie przejmujemy kontrolę nad naszym doktorem i pomagamy mu w odnalezieniu miejsca, z którego mógłby się bezpiecznie ewakuować.

Technikalia

Pariah tworzona jest na enginie najnowszego Unreal Tournament. Oczywiście silnik ten został odpowiednio rozszerzony m.in. o nowe procedury graficzne, zwiększono także ilość możliwych do wyświetlenia wieloboków. Aby gra mogła konkurować z takimi produkcjami jak Half-Life 2 czy S.T.A.L.K.E.R., za fizykę środowiska gry będzie odpowiadać system Havok, a całość ma działać bardzo płynnie na większości komputerów. Dużo uwagi przywiązano także do dopracowania systemu sztucznej inteligencji. W grze będzie to miało bardzo duże znaczenie, gdyż producent postanowił skupić się gównie na trybie dla pojedynczego gracza. Multiplayer zostanie wiec potraktowany trochę po macoszemu, niemniej jednak ujrzymy w nim m.in. takie tryby jak: Deathmatch, CDF, Siege, Frontline Assault i The King of the Hill. W rozgrywkach przez sieć LAN lub Internet zapowiadane są także przeogromne, specjalnie zaprojektowane na tą okazję mapy.

Pariah

Pariah

PC Xbox

Data wydania: 3 maja 2005

Informacje o Grze
6.1

GRYOnline

6.7

Gracze

OCEŃ
Oceny

Singles

Rozgrywka singlepleyer zapewni nam 15 misji, w których zwiedzimy bardzo zróżnicowane środowiska: od posępnych i złowrogich więzień przyszłości, przez skaliste pustynie, po dziką dżunglę z tajemniczym miastem. Kolejne levele mają być bardzo starannie zaprojektowane i co ważne, będą naprawdę sporych rozmiarów. Cały ten świat będziemy mogli zwiedzić nie tylko pieszo, ale także przy pomocy pojazdów, których niezbyt imponująca liczba wynosi sześć. Wśród nich znajdą się trzy maszyny latające i trzy naziemne (m.in. uzbrojony motor z trzema kołami).

Wybuchy i wszelkiego rodzaju efekty destrukcji mają wyglądać oszałamiająco.

Historia, jaką opowiedzą nam kolejne wydarzenia, będzie obfitować w dużą ilość zwrotów akcji. Całość ma być zaś na tyle atrakcyjna, aby gracz po pierwszym przejściu gry, nie wahał się przed ponownym sięgnięciem po Pariaha. Takowe zapewnienia wydają się jednak czczym gadaniem, głównie ze względu na brak większych zapewnień o nieliniowości i istnieniu kilku możliwych zakończeń gry. Cała jednak przedstawiona w Pariahu opowieść ma zapierać dech w piersiach, zaś lecąca na złamanie karku historia nie powinna nikogo znudzić. Gracz ma się dobrze bawić tym bardziej, iż środowisko gry będzie niespotykanie podatne na zniszczenia. Mamy otrzymać możliwość zdemolowania lub co najmniej przesunięcia dosłownie każdego elementu dekoracji. Aby tego dokonać bardzo przydane okażą się bronie, których ma być razem kilkanaście. Wśród typowych karabinów, granatników i wyrzutni rakiet, znajdą się także futurystyczne giwery rodem z filmów S-F. Żeby jeszcze bardzie uatrakcyjnić militarny aspekt gry, każda broń będzie posiadać możliwość jej udoskonalenia. Upgrade’y takie będą powodować m.in.: ulepszenie lunety, dodanie dodatkowego trybu strzelania lub wzmocnienie siły ognia. Dodatkowym poprawkom będzie mógł się poddać także nasz bohater, któremu zwiększymy m.in.: szybkość poruszania się, jakość pancerza i ilość zdrowia. Na wyposażeniu gracza, nie zabraknie również takiego bajeru jak apteczka pozwalająca odzyskiwać stracone życie. Aby jednak urządzenie to nie spowodowało poczucia nieśmiertelności, po każdorazowym uleczeniu się o 20 punktów, będą następować zaburzenia wizji, skutecznie utrudniające rozgrywkę.

Walka to jednak nie jedyny sposób na przejście kolejnych misji. Podczas rozgrywki napotkamy na momenty, w których niezbędne okaże się powolne skradanie oraz cicha eliminacja wrogów. Nasze pomysły na sposób rozwiązania danego problemu będą o tyle istotne, iż niektóre decyzje będą miały wpływ na zdarzenia, jakie nastąpią nawet kilka godzin gry później.

Rok 2500 już w 2005

Na koniec warto jeszcze wspomnieć, iż zaraz po premierze gry zostaną opublikowane bardzo rozbudowane narzędzia, umożliwiające tworzenie modyfikacji do Pariaha. Jeżeli program się spodoba, możemy więc liczyć na wysyp modów i długi żywot zapowiadanego tutaj tytułu. Jego premiera nastąpi wiosną 2005 roku na platformy PC i Xbox.

Daniel „KULL” Sodkiewicz

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2005-01-19
18:52

zanonimizowany207479 Legionista

Rządzą piszesię przez "RZ", a nie przez "Ż" - Strona 1 akapit "Histota" 9 linijka.
Poprawcie zanim ktoś inny to zobaczy.

Komentarz: zanonimizowany207479
2005-01-21
23:05

zanonimizowany1075 Generał

"Obecnie, wraz z wydawcą Groove Games, Ci jakże uzdolnieni ludzie pracują nad grą o nazwie Pariah, będącą tym, na czym znają się oni najlepiej – grą akcji z widokiem FPP."

Oj, chyba się autorowi włączyło automatyczne pisanie "ci" wielką literą. Poza tym bardzo zagmatwane jest to zdanie pod koniec.

Przy okazji, ciekawe, czy autor zna słowo "że".

Komentarz: zanonimizowany1075
2005-01-23
21:58

zanonimizowany208793 Junior

😁

"W grze będzie to miało bardzo duże znaczenie, gdyż producent postanowił skupić się GÓWNIE na trybie pojedyńczego gracza" - buahahaha jak GÓWNO może sie na czymś skupić <lol> :)

Komentarz: zanonimizowany208793

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl