GTX 1660, 1660 Super i 1660 Ti – porównanie wydajności w grach. GTX 1660 vs 1660 Super vs 1660 Ti

- GTX 1660 vs 1660 Super vs 1660 Ti – która karta jest najbardziej opłacalna?
- GTX 1660, 1660 Super i 1660 Ti – porównanie wydajności w grach
- Który GeForce GTX najlepiej kupić? Czy warto?
GTX 1660, 1660 Super i 1660 Ti – porównanie wydajności w grach
Just Cause 4
Żadna z prezentowanych kart nie przekroczyła w grze Just Cause 4 magicznej bariery 60 fps na maksymalnych detalach w rozdzielczości 1920x1080. Oczywiście mowa tutaj o stałej liczbie wyświetlanych klatek na sekundę. Są momenty w grze, kiedy płynność spada poniżej tej granicy (1% low na wykresie). Najlepiej radzi sobie oczywiście GeForce GTX 1660 Ti, ale różnica pomiędzy nim a GTX 1660 Super wynosi zaledwie kilka fps. Biorąc pod uwagę również cenę (1050 vs 1300 złotych), jest to bardzo słaby wynik.
Najsłabszą kartą w zestawieniu jest GTX 1660, ale i w tym przypadku różnica wynosi zaledwie kilka klatek na sekundę. Porównując 1660 i 1660 Ti cenowo, ta pierwsza wypada nieźle, bo jest o 300 złotych tańsza, ale jeżeli weźmiemy pod uwagę również 1660 Super, zwykła 1660 staje się po prostu nieopłacalna.
Kingdom Come: Deliverance
Ciężko jest uzyskać stałe 60 klatek na sekundę na najwyższych ustawieniach w rozdzielczości 1920x1080 w Kingdom Come. Na każdej z prezentowanych tutaj kart graficznych można spodziewać się spadków płynności animacji do poziomu poniżej 50 fps, co może przeszkadzać osobom najbardziej narażonym na takie problemy.
Wszystkie układy prezentują jednak bardzo podobną wydajność, a największa zanotowana różnica wynosi 13% (1660 vs 1660 Ti). Obie karty dzieli również 300 złotych przepaści w cenie, dlatego wątpliwa jest opłacalność szybszego układu. Kiedy do wyścigu dołączymy 1660 Super, sytuacja staje się jasna. Jest to najbardziej opłacalna karta w tym zestawieniu.
Shadow of the Tomb Raider
Wszystkie trzy karty graficzne mogą pochwalić się nienaganną wydajnością w grze Shadow of the Tomb Raider. Spadki poniżej 60 fps zdarzają się bardzo rzadko, a przez zdecydowaną większość czasu na ekranie możemy obserwować stałe 60 klatek.
Różnica pomiędzy GTX 1660 a 1660 Ti wynosi 14%, co daje w tym przypadku poprawę wydajności o 10 fps. Zwycięstwo odnosi tutaj jednak GTX 1660 Super. Ten model bowiem generuje tylko 2% mniej fps niż 1660 Ti, ale jest przy tym o 250 złotych tańszy.
Śródziemie: Cień wojny
Jedynymi kartami, które przekroczyły barierę 60 fps w Śródziemie: Cień wojny, są GTX 1660 Super oraz GTX 1660 Ti. Zwykła 1660 (niepodkręcona) niestety nie potrafi wygenerować tylu klatek na sekundę na najwyższych detalach w rozdzielczości 1080p.
Biorąc pod uwagę również cenę, a nie samą wydajność, zarówno GTX 1660, jak i 1660 Ti sromotnie przegrywają z 1660 Super. Karta ma bowiem bardzo zbliżoną wydajność do 1660 Ti, ale kosztuje przy tym 250 złotych mniej.
The Division 2
The Division 2 to gra, która pokazuje, że nie we wszystkich przypadkach szybsza pamięć oznacza większą wydajność. Różnica pomiędzy 1660 a 1660 Super wynosi tutaj 8%, co jest najmniejszym wynikiem spośród wszystkich testowanych gier. Kolejne 9% przyrostu fps daje tutaj przejście z 1660 Super na 1660 Ti. Dodatkowe jednostki teksturujące oraz zwiększona liczba jednostek cieniujących CUDA zdecydowanie pomagają.
Nie jest to jednak różnica na tyle duża, żeby żądać dodatkowych 250 złotych za kartę grafiki. GTX 1660 Super stanowi tutaj nadal najbardziej opłacalne GPU.