Graliśmy w dodatek do Might & Magic: Heroes VI - Pirates of the Savage Sea

Wraz z Crag Hackiem przemierzyliśmy Dzikie Morza i złapaliśmy nietypową papugę w Pirates of the Savage Sea, pierwszym dodatku do Might & Magic: Heroes VI. Skrzynia ze skarbami nie okazała się jednak zbyt bogata.

Maciej Kozłowski

Dzięki uprzejmości studia Ubisoft, które zaprosiło nas na ekskluzywny pokaz tworzonych przez siebie tytułów, mieliśmy okazję zagrać w najnowsze DLC do Might and Magic: Heroes VI. Pirates of the Savage Sea, bo tak nazywa się dodatek, zapewni graczom około dziesięciu godzin zabawy oraz kilka pomniejszych nowinek. Równocześnie z rozszerzeniem 12 lipca zostanie wydany patch 1.5, dodający sporo nowej zawartości do dotychczasowej rozgrywki. Fani uniwersum Mocy i magii mogą zacierać ręce – ich obcowanie z szóstą edycją gry wzbogaci się wkrótce o nowe doznania.

Połatany Heros

Nadchodząca łatka do Heroes VI będzie dostępna dla wszystkich graczy całkowicie za darmo – nawet jeśli nie zakupią nowego DLC. Jest to bardzo ważna wiadomość, ponieważ patch wprowadzi do zabawy kilka dodatkowych funkcjonalności. Poza poprawionym balansem między frakcjami oraz konwersją zapisanych stanów gry (z singla do trybu multiplayer i odwrotnie), aktualizacja przyniesie również nowe ekrany miast. Nareszcie, po wielu miesiącach oczekiwania, gracze będą mogli spoglądać na to, jak ich imperium rośnie w siłę i rozrasta się z każdym nowym budynkiem.

Miasta będą ładne i ciekawie animowane.

Na własne oczy mogliśmy zobaczyć trzy fortece: barbarzyńców, nieumarłych oraz ludzi. Wszystkie prezentują się całkiem nieźle, chociaż wydaje się, że zostały wykonane nieco naprędce i niechlujnie. Z drugiej strony może to być celowy zabieg artystyczny – wizerunki miast są bowiem wystylizowane na ręcznie malowane obrazy (widać nawet coś w rodzaju śladów po ruchach pędzla). Jakby nie było, ogólne wrażenie jest raczej pozytywne – chociaż zamki nie wyglądają tak fenomenalnie jak w trzeciej części sagi, to jednak nie sposób odmówić im uroku. Zostały też zaanimowane w ciekawy sposób, dzięki czemu trudno oderwać od nich oczy.

Arrr, gdzie moja papuga?!

Powyższe nowinki będą dostępne dla wszystkich posiadaczy Heroes VI – co zaś otrzymają nabywcy DLC? Nie ulega wątpliwości, że sednem dodatku będzie świeża kampania, opowiadająca o losach Crag Hacka – postaci dobrze znanej wszystkim fanom sagi. Chociaż ten niezbyt rozgarnięty brodacz z pochodzenia jest barbarzyńcą, to jednak większość czasu spędzi na morzu, zajmując się korsarskim procederem. Jego misja będzie co prawda polegać na badaniu tajemniczych zaginięć w rejonie Dzikiego Morza, ale awanturnik lepiej sprawdzi się w roli agresywnego zdobywcy. Tutaj pojawi się kolejna innowacja, mianowicie umiejętności pirackie związane z szabrowaniem, rabowaniem i ogólnie uprzykrzaniem życia przeciwnikowi. W wersji gry, którą testowaliśmy, drzewko to było niedostępne, jednak sama jego idea wydaje się kusząca, bowiem znacznie wzbogaci rozgrywkę na mapie świata.

Might & Magic: Heroes VI - Pirates of the Savage Sea

Might & Magic: Heroes VI - Pirates of the Savage Sea

PC

Data wydania: 12 lipca 2012

Informacje o Grze
4.8

GRYOnline

6.5

Gracze

OCEŃ
Oceny

Większość wysp na Dzikim Morzu porasta dżungla.

Czym jednak byłby pirat bez swojej papugi? Grając w DLC, będziemy mogli oswoić tego typu zwierzątko (ludzie z Ubisoftu użyli słowa „pet”, typowego dla gier MMO), o ile wcześniej pokonamy je w walce. A nie będzie to byle jakie starcie – ulubieńcem Crag Hacka może bowiem zostać nawet sam Ptak Gromu, czyli jedna z najpotężniejszych istot zamieszkujących krainę Ashan. Co więcej, majestatyczna bestia nie okaże się wcale przypisana do pojedynczego bohatera, a do konta gracza, który będzie mógł korzystać z potęgi swego pupila również w rozgrywkach multiplayer.

Garść nowości

Poza opisaną wyżej kampanią jednoosobową oraz zwierzakiem Piraci Dzikiego Morza wzbogacą grę także o kilka pomniejszych ciekawostek. Na pierwszy plan wysuwają się z pewnością nowe artefakty, które da się łączyć, by stworzyć jeden szczególnie potężny przedmiot. System ten ma przypominać wzorzec, jaki pamiętamy z dodatku Shadow of Death do Heroes III – będzie więc zarówno intuicyjnie, jak i wciągająco (poszukiwanie kolejnych elementów układanki było tam bardzo absorbujące). Poza tym możemy spodziewać się kilku nowych herosów, którzy wystąpią również w kampanii fabularnej, oraz unikalnego obiektu na mapie świata, który pozwoli graczom na teleportowanie jednostek z miasta do bohatera (być może pojawi się on też w patchu). Zapowiedziano także jeden artefakt przeznaczony dla dynastii.

Widziałem elfa cień

Podczas spotkania z przedstawicielami Ubisoftu mieliśmy okazję porozmawiać z Erwanem Le Bretonem, czyli głównym producentem marki Heroes. Zapytaliśmy go, czy w przyszłych rozszerzeniach możemy spodziewać się nowej frakcji, w postaci Mrocznych Elfów (kilka z nich pojawiło się w kampanii szóstej części „Hirołsów”). Reakcją sympatycznego Francuza był szeroki uśmiech oraz dość jednoznaczna wypowiedź, potwierdzająca te domysły. Fani spiczastouchych mogą więc dziękować Mallasie – ich modły zostaną wysłuchane.

Wygląda zachęcająco.

Ostatnim, ale dość ciekawym elementem, który zostanie wprowadzony do rozgrywki, będzie nowa mapa, nazwana VARN. Jest to ukłon w stronę weteranów serii, bowiem kraina ma nawiązywać do tej, którą odwiedziliśmy w pierwszej części Might and Magic (RPG z 1986 roku). Toczone na niej boje przybiorą z pewnością potężne rozmiary – ma to być największa mapa, jaką stworzono na potrzeby Heroes VI. Jest to pierwsze oficjalne i tak wyraźne nawiązanie Ubisoftu do spuścizny starego uniwersum Mocy i magii – kto wie, czy nie pojawią się następne?

Czegoś tu brakuje

Podczas krótkiej przygody z nowym rozszerzeniem do Heroes VI nie mogliśmy oprzeć się wrażeniu, że powstało ono w bardzo szybkim tempie. Szczególnie razi niewielka zawartość dodatku: wprowadza on bowiem tylko jedną kampanię, zwierzaka oraz kilka przedmiotów i umiejętności. Wyraźnie brakuje nowych ras czy jednostek, na które wszyscy czekali. Z ostatecznymi sądami poczekamy jednak do 12 lipca, kiedy DLC ujrzy światło dzienne. To tylko dwa tygodnie!

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-07-03
16:29

A.l.e.X Legend

A.l.e.X

w sumie można powiedzieć, że czekam :) mimo że nie spodziewałem się po MMHVI jakiś wielkich cudów to bawiłem się w nią naprawdę super !

Komentarz: A.l.e.X
2012-07-05
15:53

luk3Z Legionista

Jeśli ktoś gra w gry, aby tylko je przejść i skasować to szczerze mu współczuję...

Komentarz: luk3Z
2012-07-05
16:20

zanonimizowany849518 Centurion

Dla mnie must have, w "szóstkę" grało mi się wyśmienicie - pierwszy raz świetna kampania z rozbudowaną, poważną fabułą.

Rozwala mnie to Polactwo. Koleś w jakimś temacie tutaj powiedział, że "to dodatek w stylu zbroi dla konia". Po prostu ręce opadają - 39 zł za 10-godzinną kampanię + scenariusz, który też będzie trwał jakieś 2-3 godziny, a tym jeszcze coś nie pasuje.

Dla Waszej wiadomości - to tylko DLC, Erwan (główny producent serii) na fan dayu w Warszawie, że pojawi się pełnoprawny dodatek w którym dojdzie znana nam wszystkim frakcja Loch. Drugi dodatek zależy od sprzedaż pierwszego, dlatego trzeba wyskakiwać z kasy i kupować :P

Komentarz: zanonimizowany849518
2012-07-05
18:37

zanonimizowany810754 Chorąży

Dokładnie, kampania w herosach 6 jest świetna i tyle w temacie, co do zasobów uważam że dodadzą jakieś niedługo zapewne z nowymi dodatkami ( myślę o zamkach itp.) czasami wyskakuje tydzień siarki myślę ze to jakaś zapowiedź.

Komentarz: zanonimizowany810754
2012-07-06
16:40

Mutant z Krainy OZ Legend

Mutant z Krainy OZ

Według mnie na powrót do starych (lub na dodanie nowych) zasobów nie ma szans. Wiązałoby się to z przerobieniem kosztów budynków w obecnie dostępnych w grze miastach. I nie wiem jakby to miało być wytłumaczone, że do tej pory koszary kosztowały (przykładowo) 10 kamienia, 10 drewna i 2 kryształy, a po wydaniu nowego dodatku te same koszary będą kosztowały 10 kamienia, 10 drewna, jeden kryształ i jedną siarkę.
Imo dobrze jest tak jak jest teraz. Przed premierą gry był płacz, że będzie bardzo prosto zbudować wszystkie budynki jeżeli będą tylko kryształy z rzadkich zasobów. A okazało się, że jest trudniej niż w poprzednich częściach.

Komentarz: Mutant z Krainy OZ

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl