Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 6 lutego 2014, 14:00

autor: Adrian Werner

Mission: Impossible - Operation Surma. Atak klonów - najbardziej paskudne zrzynki w świecie gier

Spis treści

Sam Fisher wyraźnie odmłodniał. - 2014-02-06
Sam Fisher wyraźnie odmłodniał.
MISSION: IMPOSSIBLE – OPERATION SURMA
  1. Deweloper: Paradigm Entertainment
  2. Platformy: PlayStation 2, Xbox, Gamecube
  3. Data premiery: 2003

Gdy studio Paradigm Entertainment otrzymało zlecenie przeniesienia na konsole filmowej marki Mission Impossible, postanowiło pójść dosyć nietypową drogą. Zamiast odtwarzać klimat i styl wykonywania zadań znany z kinowych pierwowzorów, zespół po prostu opracował klona pierwszej odsłony cyklu Tom Clancy's Splinter Cell.

Autorzy nie próbowali ukrywać źródeł swoich inspiracji. W Mission Impossible grało się praktycznie identycznie, jak w grę Ubisoftu. Skopiowano wszystkie mechanizmy skradankowe, styl wizualny i rodzaje misji, a bohater, czyli Ethan Hunt, przeobraził się w młodszego brata Sama Fishera. Nawet same animacje postaci oraz repertuar ich ruchów zostały odtworzone niemalże jeden do jednego.

Gwoli sprawiedliwości trzeba przyznać, że Paradigm Entertainment sprawiło się przyzwoicie i w Mission: Impossible - Operation Surma grało się całkiem przyjemnie. Był to typowy średniak, pozbawiony nawet krztyny oryginalności, ale nie można go też nazwać koszmarkiem, jakim jest większość ordynarnych klonów. Twórcom zabrakło może artystycznych ambicji, ale okazali się sprawnymi rzemieślnikami.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej