Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 grudnia 2010, 13:50

autor: Marcin Skierski

Zobacz system walki w pecetowej wersji Dragon Age II

Jeśli zaniepokoił Was udostępniony na początku listopada materiał filmowy (notabene bardzo szybko usunięty z czeluści Internetu) prezentujący system walki w Dragon Age II, jest szansa ponownie się mu przyjrzeć. Właśnie pojawił się film z polskimi napisami, w którym tajniki potyczek wyjaśnia nam Mike Laidlaw, czołowy projektant gry.

Jeśli zaniepokoił Was udostępniony na początku listopada materiał filmowy (notabene bardzo szybko usunięty z czeluści Internetu) prezentujący system walki w Dragon Age II, jest szansa ponownie się mu przyjrzeć. Właśnie pojawił się film z polskimi napisami, w którym tajniki potyczek wyjaśnia nam Mike Laidlaw, czołowy projektant gry.

Na początku wyjaśniono, że przedstawiona rozgrywka pochodzi z wersji pecetowej. Możliwe więc, że na konsolach niektóre elementy będą wyglądać nieco inaczej. Wystarczy przypomnieć sobie pierwszą część, gdy dochodziło do dość znacznych różnic w tym temacie, a posiadacze pecetów dostali produkcję w większym stopniu nastawioną na strategię prowadzenia pojedynków.

W pierwszej połowie materiału możemy się przyjrzeć, jak wygląda Dragon Age II w konwencji typowego action RPG-a. Akcja dzieje się bardzo szybko, a zabawa bardziej polega na wciskaniu przycisków odpowiedzialnych za atak, niż na skomplikowanej taktyce. Tutaj o wszystkim musimy decydować w locie, na bieżąco zmieniać pozycje, a nawet przełączać się na inne postacie w drużynie. W ten sposób rozgrywka jest bardziej dynamiczna, ale na pewno w przypadku bardziej skomplikowanych walk mniej zależy od nas, a więcej od statystyk.

Po chwili identyczną scenę oglądamy z nieco innej perspektywy – przy aktywowanej pauzie. W tym przypadku możemy na spokojnie zastanowić się nad przebiegiem najbliższego pojedynku, przewidzieć ruchy naszych wrogów, a następnie wykorzystać tę wiedzę przeciw nim. W ten sposób prezentująca grę osoba zastawiła magiczną pułapkę na grupkę adwersarzy, a łucznikom nakazała strzelać w pozostałych czających się gdzieś z tyłu. Plan zdał egzamin, bo już po chwili mocno osłabieni przeciwnicy nadawali się tylko na wykończenie obszarowymi czarami, a sami nie byli w stanie zbyt wiele zdziałać w starciu z naszymi bohaterami.

Jak widać na tym przykładzie, sposób toczenia walk będzie zależał tylko i wyłącznie od nas, a nic nie stanie na przeszkodzie, by na bieżąco łączyć ze sobą oba rozwiązania. Dragon Age II ukaże się 11 marca 2011 roku w Europie na pecetach, PlayStation 3 oraz Xboksie 360.