Słynna zręcznościówka sci-fi otrzyma drugą pełnoprawną kontynuację 30 lat po wydaniu pierwszej części. Po ostatnim przełożeniu premiery w końcu poznaliśmy nową datę.
Mamy nowe wieści o Flashback 2 – niejako drugim sequelu kultowej gry sprzed 30 lat, która do dzisiaj pojawia się w zestawieniach najlepszych gier wszech czasów. Tytuł został zapowiedziany w 2021 roku, jednak jego premiera została opóźniona. Dziś w końcu poznaliśmy nową datę debiutu, zobaczyliśmy pierwsze fragmenty rozgrywki, a nawet zawartość edycji kolekcjonerskiej.
Premiera Flashback 2 odbędzie się w listopadzie 2023 roku na PC oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S i Nintendo Switch.
Ogłoszeniu terminu debiutu towarzyszył nowy trailer z fragmentami rozgrywki, który niesie także zarys fabuły.
Za powstanie Flashback 2 odpowiada firma Microids, znana przede wszystkim z serii Syberia. Współpracuje ona z Paulem Cuisettem, oryginalnym twórcą marki Flashback.
Na stronie twórców możemy znaleźć dodatkowe informacje o Flashback 2.

Poza samą grą twórcy zapowiedzieli dwa limitowane wydania Flashback 2:
Wersja Limited Edition:

Wersja Collector’s Edition:

Ceny tych zestawów nie są jeszcze znane.
Jeśli nie jesteście zaznajomieni z oryginalną grą Flashback, jej remaster jest dostępny na Steamie i w trwającej do 8 maja promocji kosztuje zaledwie 3,59 zł.
Flashback to dwuwymiarowa przygodowa zręcznościówka, która w pierwszej połowie lat 90. XX wieku zachwyciła odbiorców imponującymi animacjami, wymagającymi mechanikami i rozbudowaną fabułą w klimatach sci-fi. Podczas zabawy wcielamy się w naukowca Conrada Harta, stawiającego czoła zmiennokształtnym kosmitom. W 1995 roku gra doczekała się pierwszego sequela – Fade to Black. Teraz Conrad Hart przeżyje zupełnie nową przygodę na miarę XXI wieku.
Gracze
OpenCritic
8

Autor: Sonia Selerska
Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.