Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 października 2010, 14:10

autor: Adrian Werner

Znamy datę startu usługi LIVE w Polsce. Co z migracją kont?

Polscy gracze od dawna domagali się od firmy Microsoft wprowadzenia w naszym kraju usługi LIVE. Teraz, po wielu latach oczekiwania wreszcie oficjalnie ogłoszono, kiedy to nastąpi.

Polscy gracze od dawna domagali się od firmy Microsoft wprowadzenia w naszym kraju usługi LIVE. Teraz, po wielu latach oczekiwania wreszcie oficjalnie ogłoszono, kiedy to nastąpi.

Znamy datę startu usługi LIVE w Polsce. Co z migracją kont? - ilustracja #1

Usługa ruszy w Polsce 10 listopada tego roku. Początkowo na Xbox LIVE znajdą się jedynie podstawowe funkcje, takie jak: możliwość grania online, zbieranie punktów gracza (gamerscore), zakupy najnowszych tytułów dostępnych w strefie Xbox LIVE Arcade oraz Games on Demand, czy możliwość rozszerzania gier materiałami DLC. Microsoft obiecał też wprowadzić program lojalnościowy, zapewniający osobom posiadającym dowód zakupu abonamentu Gold na 3 lub 12 miesięcy zniżki od 5 do 30% u wybranych partnerów akcji (siłownie, kluby fitness, restauracje, sklepy, itd.). Ponadto firma zadba o dostarczenie graczom wielu ciekawych atrakcji, takich jak np. LIVE League, czyli seria turniejów (m.in. Halo: Reach) z nagrodami oraz akcja Play with Fame, w której zmierzymy się z polskimi celebrytami.

Pełna migracja kont

Najważniejszą informacją z punktu widzenia obecnych użytkowników Xbox LIVE jest możliwość pełnej migracji kont zarejestrowanych na inne kraje. Migracja umożliwi przeniesienie do Polski całego dotychczasowego dorobku graczy: profili, punktów gracza (gamerscore), osiągnięć, punktów Microsoft (MSP) oraz złotych abonamentów. Migracji ulegnie także cała zakupiona do tej pory zawartość rynku Xbox LIVE Marketplace - wystarczy przed całym procesem zgrać ją na dysku twardym konsoli lub pamięci USB. Wszystkim, którzy chcą się dowiedzieć więcej na temat procesu migracji polecamy zapoznanie się ze szczegółowym FAQ:

Warto tutaj zwrócić szczególną uwagę na jeden konkretny punkt tego FAQ. Pamiętajcie, by przed migracją ponownie pobrać zakupione materiały (gry, DLC itp.) i zapisać je na dysku twardym lub na przenośnej pamięci USB. Jeśli tego nie zrobicie to po migracji nie będziecie w stanie uzyskać do nich dostępu. Microsoft aktualnie pracuje nad umożliwieniem ponownego pobrania wcześniej zakupionej zawartości, jednak nie sprecyzowano terminu kiedy ta funkcjonalność będzie dostępna.

Poznaliśmy także sugerowane ceny detaliczne abonamentów i punktów. Cena detaliczna za abonament Gold wyniesie 249 zł (za 12-miesięczną subskrypcję), a karta Microsoft Points 2100 będzie kosztować 109 zł.

Znamy datę startu usługi LIVE w Polsce. Co z migracją kont? - ilustracja #2

Centrum informacyjnym dla wszystkiego, co dotyczy LIVE w Polsce będzie serwis LIVElog.pl, będący efektem współpracy firm Microsoft oraz GRY-OnLine S.A. Na jego łamach publikowane będą wieści dotyczące najważniejszych wydarzeń i gier związanych z tą usługą. Nie zabraknie również porad, prezentacji oraz wielu innych atrakcji. Blog zostanie też wyposażony w LIVE Play, czyli kalendarz, za pośrednictwem którego gracze będą mogli brać udział w wydarzeniach i umawiać się na wspólną grę. Serwis LIVElog.pl ruszy w listopadzie.

Razem z usługą Xbox Live w naszym kraju wystartuje też Games for Windows Live. Również w tym przypadku wprowadzona zostanie usługa Gry na żądanie, która umożliwi pobieranie pełnych wersji gier.

Wszystkie dostępne informacje wskazują na to, że polski oddział Microsoftu położy nacisk głównie na Xbox LIVE i nie należy się raczej spodziewać zbyt dużej aktywności jeśli chodzi o odpowiednik pecetowy. Nie wydaje się jednak by był to powód do darcia szat. Prawda jest taka, że choć oficjalny brak tej usługi w Polsce był przyczyną wielu problemów dla graczy komputerowych (wystarczy wspomnieć niedawną premierę F1 2010), to obecnie większość wydawców porzuciła Games for Windows LIVE na rzecz konkurencyjnego Steamworks, więc brak jakiegoś nadprogramowego wsparcia ze strony Microsoftu nie powinien raczej nikogo dziwić. Możliwość bezproblemowego zagrania w pecetowe produkcje firm Codemasters, Capcom czy samego Microsoftu (to jedyni liczący się wydawcy, którzy trzymają się tej usługi) będzie chyba wystarczająca dla większości graczy pecetowych.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej