Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 grudnia 2014, 13:51

Zmiany w World of Warcraft. Blizzard rozważa możliwość opłacania subskrypcji złotem w grze

Micah Whiple z firmy Blizzard opublikował listę planowanych zmian w World of Warcraft. Oprócz różnorakich ulepszeń ujawniono, że twórcy rozważają wprowadzenie możliwości zakupienia tokenów, które byłby wykorzystywane do częściowego opłacenia subskrypcji bądź do wymiany za złoto z innym graczem.

2014 był dobrym rokiem dla World of Warcraft. Jaki będzie następny? - Zmiany w World of Warcraft. Blizzard rozważa możliwość opłacania subskrypcji złotem w grze - wiadomość - 2014-12-19
2014 był dobrym rokiem dla World of Warcraft. Jaki będzie następny?

Micah „Bashiok” Whiple z firmy Blizzard, odpowiedzialny za kontakty ze społecznością World of Warcraft, opublikował wiadomość na oficjalnym forum gry, w której oprócz krótkiego podsumowania bieżącego roku zawarł listę przewidywanych zmian na nadchodzący rok dla tego najpopularniejszego płatnego MMORPG. Część z nich zostanie wprowadzona wraz z nadchodzącym pierwszym dużym patchem od czasu premiery Warlords of Draenor o numerze 6.1, który wkrótce ma zostać udostępniony na PTR (Public Test Realm, czyli serwerze testowym WoWa).

Potencjalnie najciekawszą nowością ma być możliwość zakupienia za realne pieniądze znaczników (tokenów), które będzie można wykorzystać do opłacenia części kosztów subskrypcji bądź wymienić na złoto z innym graczem. Miałoby to pozwolić z jednej strony na wykorzystanie zbędnej wirtualnej waluty do przedłużenia czasu rozgrywki, z drugiej zaś niedzielni gracze mogliby zyskać złoto poprzez „legalny i bezpieczny system”. Podobne rozwiązania obecne są już w kilku innych grach MMORPG (np. w EVE Online).

Oprócz tego Blizzard pracuje nad zakładką na Heirloomy (które zamiast do poszczególnych postaci byłyby przypisane do jednego konta, co ułatwiłoby ulepszanie i sprzedaż tych przedmiotów) i możliwością zintegrowania gry z Twitterem (np. w celu zamieszczenia zrzutów ekranu). Nie zabraknie również zmian poprawiających działanie pewnych mechanizmów rozgrywki, np. Flight Masterzy będą kierować gracza bardziej bezpośrednią, a więc i  zybszą trasą, bez względu na odkryte przez niego punkty na mapie – zmiana o tyle znacząca, że patch 6.1. nadal nie pozwoli postaciom wykorzystywać latających wierzchowców, nawet na maksymalnym poziomie. Poprawione zostanie parowanie serwerów w ramach walki Hordy z Przymierzem, a spore (i jak na razie nieujawnione) zmiany znajdą się w Ashran.

Patch nadal nie umożliwi korzystania z latających wierzchowców. - Zmiany w World of Warcraft. Blizzard rozważa możliwość opłacania subskrypcji złotem w grze - wiadomość - 2014-12-19
Patch nadal nie umożliwi korzystania z latających wierzchowców.

Dość spore modyfikacje dotkną garnizony, choć póki co twórcy nie chcą ujawnić tych największych. Wiadomo, że gracze otrzymają większe korzyści za wizytę w bazach znajomych, a każdego dnia zjawi się postać, która obarczy graczy losowym zadaniem, za które otrzymają nagrodę oraz osiągnięcie (w tym meta-achievementy za wykonanie serii questów). Pojawią się również nowe misje, przedmioty dla Pomocników oraz nowy poziom trudności dla inwazji na garnizon, obejmujący walkę z World Bossem. Co więcej, wraz z wprowadzeniem w patchu 6.1 rajdu Black Foundry (w którym gracze zmierzą się z samym Blackhandem) i tym samym rozszerzeniem Legendary ring quest z Warlords of Draenor pojawi się pierwszy Legendarny Pomocnik (Legendary Follower). Jednocześnie Blizzard zastrzegł, że choć rajd planowany jest na luty, to dokładna data udostępnienia go uzależniona jest od postępów graczy w Highmaul.

Inne zmiany obejmują całkowitą zmianę interfejsu w trybie potyczek War Games (co ma ułatwić organizowanie turniejów przez graczy) oraz nowe modele dla Krwawych Elfów (i drobne zmiany w wyglądzie innych postaci). Dokładne szczegóły poszczególnych zmian mają zostać ujawnione w najbliższym czasie.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej