Zdaniem graczy, PoE 2 to kolejny po Baldur's Gate 3 przykład cichej rewolucji w gamingu, która zawstydza resztę studiów

Choć premiera gry Path of Exile 2 wciąż przed nami, to gracze już spekulują duże zmiany w branży po jej debiucie. W dyskusji pojawił się także Baldur’s Gate 3 i Star Wars Outlaws. O co więc chodzi?

cooldown.pl

Jonasz Gulczyński

Zdaniem graczy, PoE 2 to kolejny po Baldur's Gate 3 przykład cichej rewolucji w gamingu, która zawstydza resztę studiów, źródło grafiki: Grinding Gear Games.
Zdaniem graczy, PoE 2 to kolejny po Baldur's Gate 3 przykład cichej rewolucji w gamingu, która zawstydza resztę studiów Źródło: Grinding Gear Games.

Premiera Path of Exile 2 jest wydarzeniem w gamingowym świecie, którego z pewnością nie trzeba nikomu przedstawiać. Już w tegoroczne Mikołajki udostępniony zostanie Early Access kontynuacji kultowej jedynki, która pomimo jedenastu lat na karku wciąż notuje codzienne peaki aktywności w granicach 20 tysięcy graczy w na samym Steamie.

W sieci pojawiła się także masa materiałów wideo, na których twórcy z Grinding Gear Games prezentują swoje dzieło. Zapowiadane jest sporo usprawnień, które, według graczy, mają zrewolucjonizować oblicze całego gatunku hack’n’slash. Nic więc dziwnego, że w sieci pojawiają się dyskusje o obecnych trendach w gamingu, a wśród wymienianych tytułów pojawiają się porównania do Suicide Squad i Star Wars Outlaws.

Gry mdłe i łatwo zapominane

Thewalkindude czyli autor wpisu o nijakości dużych tytułów mających premierę w ostatnim czasie spekuluje:

Wygląda na to, że Path of Exile 2 zmierza w ślady Elden Ring i Baldur's Gate 3, gry z bardziej niszowego gatunku, która kładzie jeszcze większy nacisk na rzeczy, które ludzie kochają w tym gatunku i odnoszą dzięki temu sukces.

Według autora najnowsze PoE za sprawą celnie podjętych decyzji dotyczących mechanik ma zapisać się w pamięci graczy na dłużej, tak jak zrobiły to inne tytuły przez niego wymieniane. Tak cenione przez społeczność dzieła, jak chociażby najnowszy Baldur’s Gate, podejmują wcale nie tak popularne w dzisiejszych czasach gatunki (w tym przypadku klasyczne, izometryczne RPG), a mimo to odnoszą największe sukcesy w branży. To nijako zaprzeczenie panującego trendu robienia gier „dla każdego”. Jak czytamy dalej:

[…] I to sprawiło właśnie, że zacząłem myśleć, jak niektóre z większych porażek ostatnich kilku lat to gry, które próbowały trafić do jak najszerszego grona odbiorców, a skończyły jako super mdłe i zapomniane. Gry takie jak Suicide Squad i Star Wars Outlaws. Nie ma nic złego w tych grach, po prostu nie ma nic, co by je wyróżniało.

Co ciekawe, nie jest to odosobniony przykład kogoś, kto uważa, że duże tytuły chcące trafić do globalnego odbiorcy przez tylko przez kojarzenie się z konkretną marką czy uniwersum wypadają blado i bez polotu. W komentarzach czytamy:

AAA zmieniło „Mdły i Zapominany” w osobny gatunek.

-CrawlerSiegfriend

Arrowhead Game Studio: „gra dla każdego jest grą dla nikogo”

-RoyAodi

Jak można wywnioskować z najbardziej popularnych komentarzy, gracze oczekują produktów, które czerpać będą to co najlepsze z gatunku, a wprowadzając zmiany w mniej cenionych mechanikach zawalczą o miano najlepszego tytułu w swojej dziedzinie. Społeczność jest już znudzona grami „dla każdego” i oczekuje bardziej spersonalizowanych dzieł dla mniej casulaowych graczy.

Jedno jest pewne, prezentowane przez twórców fragmenty rozgrywki napawają optymizmem względem premiery PoE 2. Czy przez zmiany względem pierwszej części gra stanie się jeszcze bardziej charakterystyczna i skrojona dla konkretnego odbiorcy co przełoży się na jej sukces? O tym przekonamy się już niedługo.

  • Różności
Podobało się?

4

Jonasz Gulczyński

Autor: Jonasz Gulczyński

Kulturoznawca, który urodził się z padem od PSX-a w ręku. Z GRYOnline.pl współpracuje od października 2024 roku, gdzie głównie zajmuje się nowinkami z branży gier z apetytem na bardziej skomplikowane publikacje. Swoje najmłodsze lata spędzał w Górniczej Dolinie, a obecnie nie stroni od strategii turowych wszelkiej maści. Miłośnik prozy Lovecrafta, a także twórczości Quentina Tarantino i Roberta Eggersa. Prywatnie również fan uniwersum Warhammer Fantasy, w którym spędził niezliczoną liczbę godzin zarówno jako gracz, jak i mistrz gry w papierowym wydaniu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl