Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 10 lutego 2013, 19:00

autor: Adrian Werner

Zawieszono prace nad Infinity Blade Dungeons, twórcy gry zwolnieni

Firma Epic Games zawiesiła produkcję Infinity Blade Dungeons i zwolniła odpowiedzialny za projekt zespół.

Mamy złe wieści dla graczy czekających na grę RPG Infinity Blade Dungeons. Firma Epic Games poinformowała na swoim blogu, że projekt zawieszono, a odpowiedzialny za niego zespół Impossible Studios został rozwiązany.Nie znana jest jeszcze przyszłość tego tytułu. Jednakże po zwolnieniu jego twórców raczej nie ma on szans na ujrzenie światła dziennego.

Seria Infinite Blade ma szczególną pozycję wśród gier mobilnych. Pierwsza część była prawdziwą graficzną rewolucją i pokazała, że smartfony nie służą jedynie do prostych dwuwymiarowych gierek. Natomiast Infinity Blade II zaoferowało znacznie rozbudowane mechanizmy rozgrywki oraz po raz kolejny podbiło poprzeczkę graficzną i do dzisiaj pozostaje jedną z najwyżej ocenianych produkcji mobilnych. Co więcej, oba tytuły były tak popularne, że rynek zapełnił się ich klonami. Tym bardziej więc bolesny jest los Infinite Blade Dungeons, gdyż bez wątpienia była to jedna z najbardziej oczekiwanych gier mobilnych tego roku.

Należy również współczuć ludziom z Impossible Studios. Zespół założyli bowiem w zeszłym roku ludzie zwolnieni z Big Huge Games. W wydanym oświadczeniu prezes Epic Games – Tim Sweeney stwierdził, że pomimo wspólnych wysiłków projekt nie rozwijał się w kierunku odpowiednim dla jego firmy. Na pocieszenie twórcom pozostał fakt, że wypłacono im trzymiesięczne odprawy.

Infinite Blade Dungeons miało być sporą zmianą w stosunku do całej serii. Zamiast zręcznościowej gry walki projekt stanowił produkcję action-RPG pokroju serii Diablo. Fabularnie całość zapowiadana była jako prequel. Gracze wcieliliby się w młodego kowala i śledząc jego losy poznaliby historię gromadzenia materiałów potrzebnych do wykucia tytułowego miecza. W planach była jedynie wersja na iOS.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej