Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 czerwca 2015, 09:19

autor: Kamil Zwijacz

Zapowiedziano Goliath - survivalową grę akcji, skupiającą się na konstruowaniu robotów

Studio Whalebox zapowiedziało Goliath - survivalową grę akcji na komputery PC. W odróżnieniu od innych tego typu produkcji, ta skupiać ma się bardziej na akcji i walce, podczas której wykorzystamy skonstruowane roboty.

Goliath ukaże się zimą 2016 roku na PC-tach. - Zapowiedziano Goliath - survivalową grę akcji, skupiająca się na konstruowaniu robotów - wiadomość - 2015-06-08
Goliath ukaże się zimą 2016 roku na PC-tach.

W serwisie GameInformer zapowiedziano nową grę z gatunku survival. Mowa o Goliath autorstwa Whalebox Studio. Wszystkie szczegóły dotyczące tej produkcji mamy poznać za kilka dni podczas targów E3, ale już dziś wiemy całkiem sporo. Przede wszystkim będzie to tytuł przeznaczony na komputery PC, z premierą wyznaczoną na zimę 2016 roku. Historia nie będzie szczególnie wyszukana, gdyż w wyniku niefortunnego wypadku trafimy do nieznanego, pełnego niebezpieczeństw świata. Na naszej drodze staną zarówno małe, jak i wielkie stwory, którym stawimy czoła dzięki własnoręcznie skonstruowanym robotom – tytułowym Goliatom. Celem nadrzędnym będzie oczywiście przetrwanie, ale jak to bywa w tego typu produkcjach, rozgrywka oferować ma sporo innych elementów.

W Goliath do walki wykorzystamy specjalne roboty.

Goliath w skrócie:
  • Gatunek: survival / akcja
  • Deweloper: Whalebox Studio
  • Platformy sprzętowe: komputery PC
  • Data premiery: zima 2016 roku
  • Inne: zabawa skupiać ma się na konstruowaniu robotów i walce

Twórcy wielką uwagę przywiązują do możliwości wytwarzania i dostosowywania Goliatów, które będziemy wykonywać z różnych materiałów, posiadających odmienne właściwości. Podstawowymi będą drewno, kamień i metal. Robot stworzony z pierwszego z nich ma być szybki, ale podatny na zniszczenia, w przeciwieństwie do tego z kamienia. Każdego za to wyposażymy w broń krótko- i długodystansową, a sterowanie nimi odbywać ma się na dwa sposoby – bezpośrednio, wchodząc do środka, albo dając mu wolną rękę (kontrolę nad robotem przejmie SI).

O konstruowaniu Goliatów już wspomniałem, to jednak dopiero początek, gdyż trzeba będzie wytwarzać także bronie i wyposażenie. W odróżnieniu od konkurencyjnych tytułów, podczas zabawy jedzenie nie będzie mieć żadnego znaczenia, pominięta zostanie również kwestia produkowania narzędzi niezbędnych do pozyskiwania zasobów. Troszczyć mamy się za to o specjalne napoje, utrzymujące nas w dobrej kondycji. Wielką rolę odegra także cykl dnia i nocy, gdyż po zapadnięciu zmroku wrogowie staną się silniejsi. Co ciekawe, podzieleni oni będą na różne frakcje, więc trzeba uważać podczas rozpoczynania rozróby. Jeżeli podpadniemy zbyt wielu „ugrupowaniom”… no cóż, możemy mieć większe problemy niż normalnie. Z drugiej strony, wykonując różne zadania, możemy się im przypodobać, więc warto będzie dbać o balans. Twórcy wśród elementów gameplayu wymienili także konieczność budowania baz, które zapewnią nam schronienie w losowo generowanym świecie. Całość uzupełniać ma tryb co-op oraz multiplayer nastawiony na rywalizację.

Krótko pisząc, szykuje się Don’t Starve z robotami i rozgrywką nastawioną na akcję. Czekamy na dalsze konkrety, a po fragmenty rozgrywki z Goliatha odsyłam na podlinkowaną na początku wiadomości witrynę.