Zapowiedziano otwarte testy Dungeonborne, czyli sieciowej gry fantasy zainspirowanej popularnym Dark and Darker.
Wciąż nie wiadomo, kiedy Dark and Darker wróci na Steama. Sukces tej produkcji, łączącej mechanizmy gry akcji PvPvE z realiami dungeon crawlerów, zainspirował naśladowców, którzy mają nadzieję wypełnić zostawioną przez nią lukę na platformie firmy Valve. Właśnie zapowiedziano alfa-testy kolejnej pozycji tego typu.
Dungeonborne połączy mechanizmy pierwszoosobowego RPG-a akcji z zasadami sieciowych rozgrywek znanymi z produkcji typu extraction shooter. W trakcie zabawy będziemy więc zapuszczali się do pełnych pułapek lochów i twierdz w poszukiwaniu skarbów. Podczas takich wypraw zmuszeni zostaniemy do walki zarówno z kierowanymi przez sztuczną inteligencję potworami, jak i z innymi graczami. Po zdobyciu łupów naszym celem będzie wydostanie się na z nimi na zewnątrz.
Autorzy obiecują rozbudowany system walki i siedem klas postaci. Poza klasycznym trybem PvPvE dostępna też będzie opcja potyczek na arenie, gdzie zmierzą się ze sobą dwie trzyosobowe drużyny.
Ciekawi nas, jaki będzie odbiór testowej wersji Dungeonborne. Poprzednia próba skopiowania Dark and Darker okazała się bowiem katastrofą. Greed is Good, wydane we wczesnym dostępie w listopadzie ubiegłego roku, mocno rozczarowało – na Steamie tylko 61% wszystkich recenzji jest pozytywnych. Do teraz produkcja straciła większość graczy (wczorajszy rekord aktywności wyniósł raptem 22 osoby bawiące się równocześnie), co w połączeniu z brakiem jakichkolwiek aktualizacji od kilku miesięcy poskutkowało tym, że licząc tylko recenzje z ostatnich 30 dni, raptem 16% ich autorów chwali ten tytuł. Do tego wiele osób wręcz oskarża autorów o plagiat. Wiele wskazuje na to, że projekt ten został porzucony przez twórców.
Gracze
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.