Dark and Darker i Dungeonborne nie zwalniają tempa i idą niemal łeb w łeb. Mroczne produkcje otrzymały ważne aktualizacje
Dark and Darker i Dungeonborne to dwie produkcje typu dungeon crawler walczące o uwagę graczy na Steamie. O tym, która z nich wysunie się w tym wyścigu na prowadzenie, być może zdecydują ostatnie aktualizacje, jakie powędrowały do obu tytułów.

Miłośnicy gier typu dungeon crawler w ostatnim czasie stanęli przed wyborem pomiędzy dwoma bardzo dobrymi produkcjami: Dark and Darker i Dungeonborne. Co ciekawe, oba tytuły cieszą się niemal identyczną popularnością – z wykresów SteamDB wynika, iż każdego dnia w szczytowym momencie przyciągają one ponad 20 tys. graczy. Różnice są na tyle niewielkie, że o tym, która gra wyjdzie w tym wyścigu o serca graczy na prowadzenie, mogą zdecydować aktualizacje – a te ostatnio trafiły zarówno do Dark and Darker, jak i Dungeonborne.
Dungeonborne z nowym trybem areny
Zacznijmy jednak od dzieła studia Mithril Interactive, ponieważ otrzymało ono znacznie obszerniejszy update. Nosi on nazwę Moongift Celebration i wprowadza przede wszystkim nowy tryb areny, który powinien pomóc graczom udoskonalić swoje umiejętności walki.
Wyzwania Clotho rozpoczęły się 16 sierpnia i potrwają równy miesiąc. Mecze składają się z bitew 3 na 3, a wygrana następuje po dwóch zwycięstwach. Gracze biorący udział w wydarzeniu mają szansę na zdobycie wielu nagród, takich jak ekskluzywny efekt zabójstwa i legendarne wyposażenie.
Z informacji zamieszczonych na oficjalnej stronie gry dowiadujemy się, że aktualizacja dodaje do Dungeonborne również umiejętność uzdrowiania dla druidów. Ponadto dostępne jest nowe, ograniczone czasowo wydarzenie tematyczne z ekskluzywnymi nagrodami.
Do sklepu w grze trafiły z kolei zbroje w kształcie czaszek. Twórcy zadbali także o poprawę balansu klas, optymalizację gry czy wyeliminowanie występujących błędów.
Dark and Darker z ulepszonym matchmakingiem
Mimo że Dark and Darker nie otrzymało tak obszernego update’u, jak jego młodszy rywal, nie można powiedzieć, iż studio Ironmace spoczęło na laurach. Wręcz przeciwnie, w ostatnich dniach deweloperzy wprowadzili pewne ulepszenia do systemu dobierania graczy.
Ostatnia łatka sprawia, że gracze będą teraz przechodzić do lochów bezpośrednio z poziomu menu, a nie tak jak do dotychczas, gromadzić się w bazie w oczekiwaniu na rozpoczęcie zabawy.
Deweloperzy dodali także do gry opcję szybkich meczów, która pozwala drużynom o niepełnym składzie na zabawę z losowymi graczami. Ponadto studio Ironmace wprowadziło całkiem pokaźną liczbę poprawek błędów występujących w Dark and Darker.
Więcej:Twórcy Battlefield 6 „naprawili” tempo meczów. Fani publikują listę 10 przykazań i grożą odejściem

Gracze
Komentarze czytelników
kolafon Konsul

Mam ochotę pograć, ale nie wiem w który tytuł. Czym się różnią i który polecacie?
bmwbmw2 Generał

darkhulk Pretorianin

Dark and Darker o boziu jaki kau to jest.
Gra nie do zabawy [a chyba po to one są tworzone ?] a jedynie do umierania, bo zwykłego, najprostszego, najbardziej łatwego stworka nie można pokonać. To tak jakbyś zaczynał Fallout 1 i pierwsze szczury po wyjściu z krypty musiał atakować przez 2 godziny, kończąc z 5 % hp, by za rogiem trafić na zielonego szczura, i 'umirajonc' w radości i wspaniałej zabawie.
Już lepiej COKOLWIEK innego darmowego uruchomić, Genshin, Once human, lub nowości typu Palia czy Sword of Convallaria.
Bo w jakim celu postać ma broń skoro nie trafia, na co nam tarcza skoro i tak otrzymujemy ciosy ? Nawet w poczciwym Diablo 2 jak zaczynasz gre to łatwo jest się rozeznać w naszych siłach, możliwościach przetrwania, kiedy biegamy początkowo z jakimś 'clubem' a później po wydropieniu tarczy i zbroi nagle +500% frajdy i siły. A tutaj ?
Ja wiem że kiedyś popularne były gry textowe typu Roguelike, dużo powtarzania i umierania ale się uczyłeś, poznawałeś w miare szybko zasady a tutaj ? Jakieś skomplikowane zasady ma machanie mieczem i czarowanie, czy próbowanie za pomocą tarczy NIE DOSTAĆ DMG ?