W ostatnim wywiadzie z producentką Starfielda poruszono kilka ciekawych kwestii. Skupiono się między innymi na zadaniach pobocznych oraz elementach rozgrywki.
Starfield zadebiutuje już za nieco ponad miesiąc. Nie dziwi więc, że Bethesda dostarcza graczom kolejnych ciekawych szczegółów na temat gry. Niedawno otrzymaliśmy trzy nietypowe zwiastuny, a teraz w sieci opublikowany został obszerny wywiad z jedną z producentek nadchodzącego tytułu. Nazywa ona zadania poboczne „skarbnicą” ciekawych historii.
[Zadania poboczne to] skarbnica wciagających narracji, o których istnieniu wiele osób może nawet nie zdawać sobie sprawy. Gdy jedni w pośpiechu przechodzą główny wątek fabularny złotą ścieżką, na nieustraszonych odkrywców, którzy schodzą z utartego szlaku i zgłębiają zadania frakcji, czeka prawdziwa uczta.
Wspomniana producentka to Jamie Mallory. Niedawno wzięła ona udział w Starfield Direct – opowiadała tam o systemie konstruowania statków kosmicznych w Starfieldzie. W nowym wywiadzie poruszyła kilka dodatkowych kwestii.
Ilość zawartości upakowanej w fabułach tych frakcji jest naprawdę nadzwyczajna. To jak wyruszenie na wielką przygodę w trakcie przygody, podczas której każdy dokonany wybór i każda interakcja kształtuje przebieg opowieści. [...] Te zadania dają szansę na zagłębienie się w bogate tło fabularne gry i odkrycie ukrytych klejnotów, które dodają głębi i ekscytacji do ogólnego doświadczenia. – kontynuuje Mallory.
Ponadto przedstawicielka Bethesdy gwarantuje, że nagrody za misje poboczne dobrze zrekompensują czas i wysiłek poświęcony na ich ukończenie. Pozostaje trzymać ją za słowo.
Z wywiadu dowiedzieliśmy się również, że Jamie Mallory odpowiada za takie elementy gry, jak wygląd i funkcje mapy, terminale czy tablice misji.
[...] Jeśli chodzi o mapę gwiezdną, musieliśmy stworzyć mapę, która byłaby częścią wciągającego wszechświata, którą gracze mogliby wykorzystać do eksploracji kosmosu i odnajdywania kolejnych przygód. Terminale dodały kolejną warstwę pogłębiającą świat gry, zwykle dając graczom dostęp do szczegółów dotyczących historii i tła fabularnego odwiedzanego obszaru. Tablica misji również wymagała od nas wiele pracy, abyśmy zapewnili graczom ekscytujące wyzwania do pokonania podczas eksploracji kosmosu. – dodaje producentka.
Starfield zadebiutuje 6 września na PC oraz konsolach Xbox Series X/S. Gra będzie dostępna w Game Passie od dnia premiery. Poza tym otrzymała ona status Xbox Play Anywhere (szczegóły tej funkcji pod linkiem).
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
17

Autor: Maciej Gaffke
W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.