Forum Gry Filmy i Seriale Tech Ogólne Archiwum Regulamin

Wiadomość Zachwycające grafiką RPG ma przynieść małą rewolucję dla turowych systemów walki. Twórca Clair Obscur Expedition 33 wyjaśnił niezbyt chwytliwy tytuł gry

RPG
30.07.2024 02:15
1
1
zanonimizowany1402640
0
Centurion

Nie widzę tego dobrze. Jak chce zrobić turowy system walki, to ma już sprawdzone wzorce - Fallouty od black Isle lub DD od Lariana.

30.07.2024 08:02
Herr Pietrus
😡
2
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
Herr Pietrus
235
Jestę Grifterę

Czyli dodali QTE? Dużo QTE... Przecież to najgorsze, co można zrobić z grą turową. :(

Jeśli skuteczność ataku/obrony nie zależy od statystyk i taktyki (nawet jeśli QTE wprowadzają jedynie cząstkowe bonusy lub kary), w tym wypadku: jeśli gracz karany jest za brak zręczności (bo zakładam, że jakaś obrona pasywna jednak będzie istnieć?) - to jaki sens mają w ogóle tury?

Nie wspominając już o tym, że takie ciągle blokowanie jest irytujące i męczące. Nie po to gram w grę turową, by się bawić w timing i parowanie. Jak bym chciał, to bym sobie jakiegoś jRPG real time włączył...

Ech, kolejna fajna gra do skreślenia z listy życzeń.

Ciekawe czy będzie w takim razie jednoczesny ruch wszystkich postaci po fazie planowania, czy QTE co 10 sekund po każdej zmianie aktywnej strony

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2024-07-30 08:41:57
30.07.2024 08:52
2.1
CzyCieBoli
28
Konsul

Mam nadzieję że to przemyślą dobrze i wyjdzie fajnie, a nie męczące. Nie każda gra turowa musi być typowo turowa ;P Nie każda gra musi być dla Herr Pietrusa :) Może są ludzie co lubią timingi i parowanie w poąłczeniu z turowymi systemami i to gra dla nich. Albo dla ludzi którzy lubią różne rzeczy po prostu.

30.07.2024 11:33
JohnDoe666
2.2
JohnDoe666
72
Legend

Czyli dodali QTE? Dużo QTE... Przecież to najgorsze, co można zrobić z grą turową. :(
Zeszłoroczne, genialne Sea od Stars, czy kultowe już dziś Lost Odyssey zdają się być silną kontrą dla tego stwierdzenia. Z tego rodzaju systemów korzystały też choćby gry RPG osadzone w uniwersum Southpark, też przecież bardzo wysoko oceniane, zwłaszcza jedynka.

post wyedytowany przez JohnDoe666 2024-07-30 11:34:53
30.07.2024 12:06
2.3
zanonimizowany1402640
0
Centurion

czy kultowe już dziś Lost Odyssey - że co?

30.07.2024 12:17
elathir
2.4
1
elathir
113
Czymże jest nuda?

Z tego rodzaju systemów korzystały też choćby gry RPG osadzone w uniwersum Southpark, też przecież bardzo wysoko oceniane, zwłaszcza jedynka.

I to mi w nich najbardziej przeszkadzało. Choć bawiłem się dobrze wolałbym tego systemu tam nie mieć.

Dla mnie też pomysł bez sensu. Jak chcę RPG z akcją to odpalę aRPG, jak coś spokojniejszego to turowe. A jak pomiędzy to RTwP.

post wyedytowany przez elathir 2024-07-30 12:18:29
30.07.2024 08:15
Ergo
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Ergo
96
Generał

Na papierze brzmi ciekawie, ale jeśli ten system blokowania ciosów przeciwników będzie zbyt łatwy to strywializuje to całą grę.

30.07.2024 09:02
Wujek Face S.
3.1
Wujek Face S.
48
Gęstochowianin

Zapewne będzie na to mocno wpływał poziom trudności, a nawet kto wie może dla takich jak Herr Pietrus dadzą opcję automatycznych sekwencji qte.

30.07.2024 08:39
HETRIX22
4
odpowiedz
HETRIX22
213
PLEBS

Brzmi super. Czegoś takiego mi brakowało w turowych starciach.

30.07.2024 09:01
Wujek Face S.
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Wujek Face S.
48
Gęstochowianin

W sumie bardzo spoko wybór. Przy turowych grach jrpg na pewnym etapie klikanie po prostu ataku jest nurzące, a takie rozwiązanie może na dłużej podtrzymać zaangażowanie gracza. Mnie się podoba i cholernie trzymam kciuki za ten tytuł.

30.07.2024 09:15
Xsardass
5.1
Xsardass
159
The Next Pirate King!

Z racji samego stylu artystycznego też trzymam kciuki, ale z oceną walki wstrzymam się jej jeszcze.

30.07.2024 10:25
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
PawKowal
30
Konsul

Podczas bitew da się na spokojnie przemyśleć każdy ruch, ale gdy nadejdzie kolej przeciwnika, trzeba będzie reagować w czasie rzeczywistym, aby wykonać unik lub sparować cios.

Czyli dokladnie tak jak bylo w south park stick of truth. Niesamowita rewolucja

30.07.2024 11:19
Wujek Face S.
6.1
Wujek Face S.
48
Gęstochowianin

Czyli dokładnie tak jak w paper Mario i Mario RPG ponad 20 lat temu.

30.07.2024 12:08
6.2
zanonimizowany1402792
0
Legionista

Tam to fajnie wyszło, może tutaj będzie podobnie.

30.07.2024 14:31
6.3
PawKowal
30
Konsul

Wujek Face S. Nie wiem, nie gram w mario

post wyedytowany przez PawKowal 2024-07-30 14:31:49
30.07.2024 13:16
Metaverse
7
odpowiedz
Metaverse
78
Senator

Jaka tam rewolucja przeciez blokowanie w czasie rzeczywistym jest juz w Yakuza Like a Dragon.

Wiadomość Zachwycające grafiką RPG ma przynieść małą rewolucję dla turowych systemów walki. Twórca Clair Obscur Expedition 33 wyjaśnił niezbyt chwytliwy tytuł gry
RPG