Z Baldur's Gate 3 wycięto całą masę zawartości, ale gracze najbardziej chcieliby powrotu niepozornego elementu

Kochany przez graczy Baldur’s Gate 3 także nie uniknął obowiązkowych cięć materiału. Sprawdzamy, co znalazło się na liście rezerwowej.

cooldown.pl

Danuta Repelowicz

Z Baldur's Gate 3 wycięto całą masę zawartości, ale gracze najbardziej chcieliby powrotu niepozornego elementu, źródło grafiki: Larian Studios.
Z Baldur's Gate 3 wycięto całą masę zawartości, ale gracze najbardziej chcieliby powrotu niepozornego elementu Źródło: Larian Studios.

Czas, budżet, ograniczenia wyobraźni – to trzy rzeczy, które często decydują o tym, jak ostatecznie będzie wyglądała gra. W drodze przygotowań do premiery każda produkcja przechodzi przez szereg testów i zmian, rozwijana w oparciu o kierunek, który zazwyczaj nadaje jej reżyser.

Choć w trakcie produkcji rodzą się setki lepszych i gorszych pomysłów na fabułę i rozgrywkę, to drugie tyle (a czasem nawet więcej) umiera albo funkcjonuje w formie modów, jak w przypadku Wiedźmina, czy nawet jest dostępne w grze w wersji Director’s Cut.

Tego losu nie uniknął fanowski ulubieniec ostatnich lat – Baldur’s Gate 3. Już po premierze fani stworzyli listę wyciętej z gry zawartości, a teraz na związanym z nią subreddicie trwa ożywiona dyskusja na temat dodatkowego kontentu, który nie trafił do gry.

Larian Studios - Z Baldur's Gate 3 wycięto całą masę zawartości, ale gracze najbardziej chcieliby powrotu niepozornego elementu - wiadomość - 2024-07-22
Larian Studios

Milczenie postaci

Na liście znajduje się wiele interesujących pozycji, z których większość to fabularne rozszerzenia albo rozbudowane wątki niektórych postaci. Pojawiają się także dostępne do eksploracji regiony (jak Avernus), a także… astronomiczna liczba możliwych wariantów custscenki zakończenia (jeśli wierzyć Larianowi, miało to być 17 tysięcy dostępnych możliwości, zależnych od wyborów gracza).

Jest z czego wybierać. Gracze jednak całkowicie nas zaskoczyli i jako najbardziej upragniony element rozgrywki, który chcieliby zobaczyć w głównej grze, wybrali rozszerzone wersje dialogów z towarzyszami w trzecim akcie gry. Choć na początku taki wybór dziwi, to jednak kiedy zrozumie się stojący za tym tok myślenia, wszystko staje się jasne.

Minsc w pierwszym akcie jest kuszący, większy quest Karlacha też, ale najbardziej chciałbym przywrócić dialogi z towarzyszami w trzecim akcie. Tyle czasu się spędza z towarzyszami, widzi się zakończenie ich osobistej podróży, przełomowe chwile w rozwoju postaci, zawiera z nimi związek… I właśnie wtedy przestają mówić. W akcie trzecim jest mocny skręt w stronę odhaczania z listy rzeczy do zrobienia, tyle jest questów do ukończenia, a twój towarzysz prawie się nie odzywa. To sprawia, że ten akt jest momentami jeszcze bardziej suchy.

- crockofpot

Larian Studios - Z Baldur's Gate 3 wycięto całą masę zawartości, ale gracze najbardziej chcieliby powrotu niepozornego elementu - wiadomość - 2024-07-22
Larian Studios

Dziury w kodzie

Ten aspekt rozgrywki jest dla graczy jeszcze bardziej irytujący dlatego, że w wersji z wczesnego dostępu nie było z nim problemu. Dopiero po oficjalnej premierze okazało się, że ta część gry została okrojona – ku wielkiemu rozczarowaniu fanów. Trudno się dziwić – gra bazuje na świetnych wątkach fabularnych i wspaniale napisanych postaciach.

Usunięcie tak kluczowego dla nich elementu musiało się tak skończyć, zwłaszcza, że pod koniec gry większość graczy mocno przywiązała się do swoich ulubionych towarzyszy i dosłownie odczuła pustkę. Usunięcie tak wielkiej ilości zawartości wywołało też pojawienie się w grze wielu bugów, na co fani także zwrócili uwagę.

Jeśli zauważyliście, że towarzysze w trzecim akcie mówią o wiele mniej, to dlatego, że tysiące linijek dialogów zostało wyciętych. Wydaje się, że dlatego właśnie w ostatnim akcie wokół towarzyszy jest tyle bugów. Gra próbuje odpalić eventy, które już nie istnieją.

- Difficult_Country686

Wygląda na to, że nawet tak uznanemu studiu jak Larian zdarzają się potknięcia. Jednak bez względu na zmiany, które twórcy zdecydowali się wprowadzić do gry, Baldur’s Gate 3 pozostaje jedną z najlepszych produkcji ostatnich lat.

Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 3 sierpnia 2023

Informacje o Grze
9.0

GRYOnline

8.3

Gracze

9.7

Steam

9.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

3

Danuta Repelowicz

Autor: Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
6
7
13
14
20
21
28

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl