Reklam na YouTube będzie jeszcze więcej
Użytkownicy platformy YouTube donoszą na Twitterze, że serwis rozpoczął niezapowiedziane testy nowego formatu reklam o nazwie „bumper”, w którym jest wyświetlane 5 niepomijalnych reklam przed rozpoczęciem filmu. Warto dodać, że firma potwierdzała prowadzenie prób na niektórych odbiorcach.

Źródło fot. powyżej: Unsplash | Christian Wiediger
Wszechobecne reklamy, które nas otaczają zarówno w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym, stały się jednym z najpowszechniejszych środków przekazu. Nikogo więc nie dziwi, że wielkie korporacje chcąc zarobić i przyciągnąć więcej klientów, zwiększają liczbę przygotowywanych materiałów promocyjnych, chętnie publikowanych przez różne platformy medialne. Jedną z nich jest YouTube, który rozpoczął testy formy reklamy o nazwie „bumper”.

Jak donosi portal Gizmochina, na platformie Twitter pojawiło się wiele wiadomości o wprowadzeniu nowego rodzaju reklam przez amerykańskiego giganta. Wynika z nich, że przed rozpoczęciem odtwarzania nowego filmu pojawia się pięć niepomijalnych, sześciosekundowych materiałów promocyjnych. Do tej pory serwis wyświetlał zazwyczaj dwie takie reklamy, które mogły być nieco dłuższe, jeśli posiadały opcję pominięcia. Co warto zaznaczyć, firma oficjalnie potwierdziła testowanie nowego systemu.

Zwiększona liczba reklam nie spodobała się społeczności, która zaczęła głośno krytykować pomysł przedsiębiorstwa. Jeśli chcecie, możecie również przesłać własną ocenę zachodzących zmian poprzez narzędzie do wysyłania opinii dostępne na stronie YouTube. Wystarczy, że klikniecie w Wasz profil na YouTube i wciśniecie „Prześlij opinię”. Na razie nie wiadomo jeszcze, czy taki format reklam zostanie wprowadzony dla szerszego grona użytkowników.
Komentarze czytelników
lucas666 Chorąży
Jeszcze SmartTube Next na telewizorze oraz prywatny adres DNS na smartfonie, żeby ubić reklamy w aplikacjach (a przynajmniej ich część).
xanat0s Legend

Jeszcze na Polsacie czy TVN to można to jakoś ogarnąć (tzn. mniej więcej wiadomo kiedy będą reklamy i ile będą trwały), wiadomo, że będę oglądał powiedzmy X minut filmu, a potem Y minut reklam.
A na YT potrafią się włączać w trakcie trwania filmu kilka razy, o różnej długości etc.
Legalizex Generał
uBlock na przeglądarce, youtube vanced na smartfonie, nie pamiętam kiedy ostatni raz widziałem reklamę w internecie
Ko-o-ast-y Generał

Pamiętam czasy YT z od ok 2006 do 2010/11. Piękne czasy, na filmach licencjonowana muzyka, zero reklam, parodie z Ivoną np. z GTA SA (i nie tylko) były mega popularne. Ludzie robili filmy dla zajawki. Najwyższa jakość to było 360p może 480p, gwiazdki zamiast lapek. A jak coś miało 200 tys wyświetleń to było popularne
zanonimizowany1374860 Konsul
Najgorsze w reklamach jest to że nie raz same reklamy trwają, np. 2 minuty, a sam film 30 sekund. Między innymi to mnie zmusiło do blokowania reklam bo jak tu się nie w kurzyć.