YouTube wprowadza więcej reklam. Teraz będą już dosłownie wszędzie
Przedstawiciel YouTube oficjalnie potwierdził wprowadzenie nowego formatu reklam. Są wyświetlane, gdy użytkownik zatrzyma odtwarzanie filmu. Według portalu mają być mniej uciążliwe dla widzów.

Kilka dni temu informowaliśmy o testach nowego formatu reklam, prowadzonego przez Google na YouTube, które pojawiały się użytkownikom telewizorów, w momencie zatrzymania odtwarzanego filmu. Jak donosi serwis The Verge, przedstawiciel portalu oficjalnie potwierdził wprowadzenie nowej formy promocji produktów.
Więcej reklam na YouTube
YouTube nieustannie opracowuje metody dostarczania reklam swoim użytkownikom. W zeszłym roku rozpoczęto testy nowego sposobu, wyświetlającego je w momencie zatrzymania oglądanego filmu. Początkowo program dostępny był dla niewielkiej liczby użytkowników i uczestniczyło w nim tylko kilka firm.
Teraz jednak, koncern rozszerzył jego dostępność na kolejne rynki, zapraszając także do współpracy kolejnych przedsiębiorców. Oluwa Falodun, manager społeczności YouTube oficjalnie potwierdził, że nowy format reklam został udostępniony wszystkim reklamodawcom i swoje produkty może teraz promować w ten sposób każdy zainteresowany. Pojawiają się one w kolumnie, zlokalizowanej po prawej stronie okna z zatrzymanym wideo.
Przedstawiciel portalu wyjaśnił, że reklamy wyświetlane po zatrzymaniu odtwarzania zaprojektowano w taki sposób, aby były mniej uciążliwe. Nie sprecyzowano jednak, czy dzięki temu klasyczne materiały promocyjne będą pojawiały się rzadziej. Jest to jednak mało prawdopodobne, gdyż stanowią dla YouTube kluczowe źródło przychodów. Z raportu Google obejmującego drugi kwartał bieżącego roku wynika bowiem, że portal zarobił na nich w tym czasie 8,6 mld dolarów, zaś rocznie przynoszą 34,4 mld dolarów.
Nowy format reklam coraz powszechniejszy
Należy podkreślić, że YouTube nie jest pierwszą platformą streamingową, która wprowadziła do swojej usługi reklamy wyświetlane po zatrzymaniu odtwarzania. Kilka lat temu podobny pomysł zapowiedziało Hulu oraz AT&T. Z kolei w lipcu bieżącego roku, podobny format reklam ogłosiła platforma Sling TV.