Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 8 marca 2016, 12:24

Yo-kai Watch Wibble Wobble - przebojowa marka Nintendo zawita na urządzenia mobilne

Na systemy iOS i Android zmierza gra zręcznościowo-logiczna Yo-kai Watch Wibble Wobble, czyli poboczna odsłona popularnego cyklu japońskich RPG-ów, zrealizowana w formie łamigłówki match-3.

Wydawana na konsole przenośne popularna japońskia marka Yo-Kai Watch doczeka się mobilnej odsłony. Gra zatytułowana została Yo-kai Watch Wibble Wobble i ma zadebiutować jeszcze w tym miesiącu.

Tytuł gry jest nowy, ale w rzeczywistości będzie to anglojęzyczna wersja Yo-Kai Watch: Puni Puni, które ukazało się w Kraju Kwitnącej Wiśni w październiku zeszłego roku. Produkcja dostępna jest na urządzeniach mobilnych z systemami iOS oraz Android i korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. Spodziewamy się, że z wersją przygotowaną na rynki zachodnie będzie tak samo.

Osobom niezaznajomionym z marką należy się kilka słów wprowadzenia. Yo-Kai Watch to seria gier RPG wzorowanych na cyklu Pokemon i opracowanych przez studio Level-5. Do tej pory ukazały się dwie części, a trzecia jest w drodze. Jak dotąd wszystkie główne odsłony dostępne są tylko na Nintendo 3DS.

Yo-kai Watch Wibble Wobble nie odtworzy na urządzeniach mobilnych mechanizmów pierwowzoru. Zamiast RPG-a koncentrującego się na eksplorowaniu świata, gromadzeniu potworków, tresowaniu ich oraz wystawianiu do walk, otrzymamy grę logiczno-zręcznościową typu match-3. Naszym zadaniem będzie manipulowanie zestawem tytułowych stworków w taki sposób, aby tworzyć ciągi minimum trzech tego samego typu. To pozwoli na wyprowadzenie ataków podczas starć z przeciwnikami.

Co jednak ciekawe, całe te przestawianie stworków odbywać sie będzie w wielkim pojemniku, po którym przewalać się będą nasi podopieczni. Tym samym nie otrzymamy czasu na spokojne planowanie ruchów i potrzebny będzie dobry refleks.

Za sukcesy nagradzani będziemy walutą oraz nowymi stworkami. Ponadto w Yo-kai Watch Wibble Wobble znajdziemy kampanię fabularną, w której świat podzielony zostanie na sfery i dotarcie do kolejnej wymagać będzie pokonania broniących wyjścia stworków.