Xbox One z czasem zyska 10% więcej mocy
Firma Microsoft poinformowała, że z czasem twórcy gier otrzymają dostęp do zasobów mocy obliczeniowej GPU konsoli Xbox One, które na razie są zarezerwowane dla Kinecta i podtrzymywania systemu.

Na niecałe dwa miesiące przed premierą konsoli Xbox One dowiedzieliśmy się, że w przyszłości projektanci gier otrzymają do dyspozycji nawet do 10% więcej mocy obliczeniowej GPU. Andrew Goossen, inżynier z firmy Microsoft, powiedział w rozmowie z serwisem Eurogamer, że teraz Xbox One ma zachowane bezpieczne 10% mocy obliczeniowej GPU, dla obsługi Kinecta oraz podtrzymywania systemu i aplikacji w trakcie grania.
Na razie ten duży bufor zapewnia silną izolację między systemem i aplikacjami, a przestrzenią zarezerwowaną dla gier. Ta izolacja zapewnia, że ilość mocy obliczeniowych zużywanych przez system (a ta jest zmienna) nie wpłynie na wydajność renderowania gier. W przyszłości twórcy Xboksa One planują dać projektantom więcej możliwości dostępu do rezerw mocy GPU. Według słów Goossena nie wpłynie to na stabilność samego systemu.
Na razie ciężko ocenić, czy nowe opcje, o których opowiedział Goossen, faktyczne wpłyną w przyszłości na zwiększenie możliwości konsoli Xbox One. Na pewno warto odczytywać je w kontekście rywalizacji między gigantami: Sony i Microsoftem, zwłaszcza biorąc pod uwagę niedawne opinie o większej mocy obliczeniowej PlayStation 4. Co ważne, gracze nie powinni spodziewać się dużych różnic estetycznych w grach, które będą wychodzić na obie konsole.
Komentarze czytelników
zanonimizowany891076 Centurion
Nawet jeśli wypowiedź o zyskaniu z czasem 10% mocy ma realne podstawy to i tak niewiele to zmienia. Z dotychczasowych informacji wynika, że PS 4 jest potężniejszy nawet o 50% od Xbox'a już na starcie. Oczywiście moc to nie wszystko, liczą się gry. Tym niemniej więcej mocy obliczeniowej to szersze możliwości urzeczywistniania ciekawych i nowatorskich idei jeśli chodzi o tworzenie tychże gier.
Zapewne największą moc będą miały mocarne pecety. Jeśli jednak chodzi o możliwie największą moc sprzętu oraz komfort użytkowania konsoli to idealnym rozwiązaniem jak się zdaje będzie PS 4.
Nie ma co ukrywać, Microsoft ma kłopoty. Xbox One na dzień dzisiejszy prezentuje się bardziej jako dekoder TV z funkcją uruchamiania gier niż konsola do gier. Nawet reklamy w USA tak przedstawiają sprawę. Marketingowcy Microsoftu uparcie trzymają się pewnej strategii i moim zdaniem mogą na tym wyjść kiepsko. Obecnie przedsprzedaż PS 4 dominuje nawet w USA...
zanonimizowany935281 Konsul
no i tak btw. mówiąc o tym, że PS4 jest o 50% szybszą konsolę, nikt nie bierze pod uwagę, że 10% mocy konsoli Xbox One jest zarezerwowane dla obsługi kinecta. Ta różnica to czyste porównanie hardwaru.
Wobec tego aktualnie PS4 jest konsolą o 60% szybszą, może kiedyś jak microsoft zwolni te 10% zasobów będzie można wrócić do 50%..
Bezi2598 Legend
microsoft pady zawsze mial niedopracowane, oczywiscie wyglad czy design to sprawa indywidualnych upodoban, ale trchnologicznie pady od x360 blizej mialy do chinskich podrobek niz do oryginalnego dualshocka
Coo? Mam 2 pady od xboxa od 6 lat i nadal na nich gram.
Śmiać mi się z was chce, z was i z Sony i z Microsoftu. Tak naprawdę te procenty gówno co dadzą, a gry multiplatformowe będą chodzić tak samo na obu platformach. Być może exy będą lepsze na PS4, ale jakoś ten nowy Killzone to nic specjalnego.
laki2217 Generał
Może i jestem graczem PC, ale wole też poczytać o tym co się dzieje w świecie konsol. Widzę, że większość stawia na Sony, niż na XboX. Ciekawe jednak, która na pewno zwycięży.
Mellygion Generał

10%, tak jest czym się chwalić, te desperackie próby zainteresowania czymkolwiek...