Wyśmienite RPG Clair Obscur: Expedition 33 otrzyma „nową zawartość”. Mimo wielkiego sukcesu twórcy nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa
Studio Sandfall Interactive wciąż ma wielkie plany względem Clair Obscur: Expedition 33. Twórcy planują dodać więcej lokalizacji, a także „nową zawartość”.

Francuskie studio Sandfall Interactive, które odpowiada za hitowe jRPG Clair Obscur: Expedition 33, opublikowało w serwisie X dwa bardzo interesujące wpisy. Wygląda na to, że po ogromnym sukcesie gry twórcy chcą rozwijać ją na wielu płaszczyznach – od standardowych łatek po nowe lokalizacje.
Uwagę graczy szczególnie przykuła fraza „nowa zawartość”, zawarta w poniższym komunikacie. Nie wiadomo jednak, czy studio myśli o bardziej rozbudowanym rozszerzeniu fabularnym, czy raczej o pomniejszych nowościach. Musimy poczekać na konkretniejsze informacje od Francuzów w tej sprawie.
Obecnie sprawdzamy szeroki zakres przyszłych ulepszeń – od ułatwień dostępu po nową zawartość i wszelkiego rodzaju drobiazgi. Oczywiście obejmuje to również rozszerzone opcje lokalizacji!
Chociaż nie mamy jeszcze konkretnych harmonogramów ani potwierdzonych języków do ujawnienia, chcieliśmy dać Wam znać, że mamy to na naszym radarze.
Ciekawie brzmi także kwestia ułatwień dostępu. Wiele dużych firm w branży gier wideo coraz częściej na zapewnia osobom z niepełnosprawnościami różne opcji umożliwiające bardziej komfortową zabawę. Choćby w The Callisto Protocol zastosowano m.in. wspomaganie walki czy specjalne ustawienia interfejsu. Być może w Clair Obscur: Expedition 33 znajdą się podobne rozwiązania.
Jeśli zaś chodzi o lokalizacje, aktualnie tytuł ma 12 wersji językowych, w tym polskie napisy. Sporo komentujących wpis prosi o dodanie wersji ukraińskiej, tajskiej czy arabskiej.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
TheFrediPL Generał
One chyba miały takie być, co by nawiązać do gier typu only up
Zdzichsiu Senator

Twoja definicja jest błędna.
Gdyby Japończycy zrobili grę w stylu Baldur's Gate, to też byłby to jRPG? To tak nie działa. Przedrostek j owszem oznacza etymologię, ale nie gry, a gatunku. Gatunek powstał w Japonii, kolejne gry mogą powstawać gdziekolwiek.
jRPG to styl projektowania gier RPG, czyli ten zestaw cech:
- turowa walka lub hybryda walki turowej (typu ATB w Final Fantasy)
- pół-otwarta struktura eksploracji: korytarze z odnogami zamiast otwartych map
- oparcie rozwoju o systemy magiczne zamiast o umiejętności: mako materia w FF7, tutaj pikto i luminy
- historie skupiające się na postaciach wchodzących w skład drużyny
- ograniczone wybory dialogowe i liniowa narracja oparta o cutsceny
- zazwyczaj stylistyka anime, choć to nie jest obowiązkowe. W Clair Obscur np. odpowiednikiem Moogle z FF są Gestrale.
Gra ma też cechy soulsów, owszem: ogniska, walka oparta o timing (parowanie/uniki), rozwój statystyk itd.
Omega Junior
Aaa od razu dodam definicje jRPG
JRPG to skrót od Japanese Role-Playing Game, co oznacza japońską grę fabularną. Jest to gatunek gier wideo charakteryzujący się specyficzną estetyką, często inspirowaną anime i mangą, oraz elementami narracji i mechanik typowymi dla japońskich produkcji RPG.
Jak dla mnie to gra głównie produkowana przez Japończyków w Japonii znających swoją kulturę, ja nie widzę żadnego odniesienia do kultury japońskiej w Clair Obscure, ale może czegos nie zauważyłem