Zespół Slightly Mad Studios ujawnił wymagania sprzętowe pecetowego wydania gry Project CARS 3. Kris Pope zdradził też, że tryb Kariery dostarczy nam ponad 40 godzin zabawy.

Od końca czerwca znamy datę premiery Project CARS 3. Jako że stanie się to jeszcze w tym miesiącu, użytkownicy komputerów osobistych powinni sprawdzić, czy ich PC podołają produkcji. Steam podał wymagania sprzętowe trzeciego Project CARS.
Oprócz wymagań sprzętowych twórcy zdradzili garść informacji na temat Project CARS 3 na oficjalnym blogu marki PlayStation. Z wpisu autorstwa Krisa Pope’a (głównego projektanta w Slightly Mad Studios) dowiedzieliśmy się, że Kariera ma dostarczyć ponad 40 godzin zabawy. W grze pojawią się też trzy nowe tryby. O tych nie wiemy zbyt wiele, jako że tekst pokrótce wspomina tylko o jednym z nich: opartym na tablicach wyników Rivals.

Kris Pope przybliżył też system postępów w grze. Studiu zależało, by gracze nie byli zmuszani do wykonywania określonych czynności w celu zebrania odpowiedniej liczby punktów doświadczenia. Tak więc XP będziemy zdobywać bez względu na to, co robimy: czy to bawiąc się w pojedynkę, czy też rywalizując w trybie sieciowym. Niemniej jest pewien haczyk – liczba zdobywanych XP będzie uzależniona od stylu jazdy. Szaleńcze rozbijanie się autem drastycznie spowolni nasze postępy, podczas gdy sprawny, „czysty” przejazd pozwoli na szybkie awansowanie na kolejne poziomy (za które otrzymamy walutę w grze oraz możliwość odblokowania nowych samochodów). Mniej punktów doświadczenia zdobędziemy też przy korzystaniu z rozbudowanych opcji asysty prowadzenia.
Project CARS 3 ukaże się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One 28 sierpnia. Nowy zwiastun potwierdza też wydanie na Xboksa Series X (aczkolwiek bez daty premiery). Ponadto rozpoczęta dziś przedsprzedaż na Steamie zdradza polską cenę pecetowego Project CARS 3: 249 zł za wydanie standardowe i 379 zł za wersję Deluxe. Ta druga pozwoli rozpocząć zabawę trzy dni przed formalnym debiutem produkcji.
Gracze
Steam
OpenCritic
18

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).