Wolcen: Lords of Mayhem - serwery gry wyłączone od ponad 30 godzin
Od ponad 30 godzin nie działają serwery gry Wolcen: Lords of Mayhem. Jest to spowodowane dużym zainteresowaniem produkcją, którego nie przewidzieli twórcy. Obecnie ci, którzy stworzyli swoje postacie w trybie sieciowym, nie mają do nich dostępu. Co więcej, w produkcji nadal znajdują się inne uciążliwe błędy.

- serwery są wyłączone od ponad 30 godzin, co uniemożliwia rozgrywkę graczom, których postacie zostały stworzone w trybie online;
- w grze nadal znajdują się rożne błędy i niedociągnięcia;
- zdarza się, że zresetowanie gry i wczytanie zapisu sprawia, iż gracze tracą część postępu.
13 lutego swoją premierę miał Wolcen: Lords of Mayhem, czyli debiutancka produkcja hack’n’slash od francuskiego studia Wolcen. Tytuł znajdował się we Wczesnym Dostępie na Steamie od 2016 roku. W ramach oficjalnego debiutu do gry dodano kolejne dwa rozdziały kampanii, a także wprowadzono wiele zmian w balansie rozgrywki oraz kodzie sieciowym.
Niestety fani tego gatunku gier, którzy wyczekiwali Wolcena, mogą czuć się zawiedzeni, bowiem od ponad 30 godzin nie działają serwery, co uniemożliwia rozgrywkę online. Jest to najprawdopodobniej spowodowane zbyt dużym zainteresowaniem produkcją, którego nie przewidzieli twórcy. Należy zaznaczyć, że największy problem polega na tym, iż postaci z trybu dla jednego gracza nie można używać w grach sieciowych (i na odwrót). To oznacza, że ci, którzy swojego bohatera posiadają w trybie multiplayer, nie mają teraz do niego dostępu. Stworzenie nowego w grze single player nie jest opłacalne, bowiem po naprawieniu problemu z serwerami i tak nie będzie go można użyć w rozgrywce sieciowej. Twórcy poinformowali, że serwery zostaną ponownie włączone nie wcześniej niż dziś o godzinie 13:00 czasu polskiego.
Warto zaznaczyć, że to nie jedyne problemy, jakie napotykają gracze w Wolcen. W grze nadal znajduje się kilka bugów utrudniających zabawę, a zdarza się nawet, że po wczytaniu zapisu resetują się akty i gracze tracą część postępu. Taka sytuacja przytrafiła się jednemu ze streamerów, który sprawdzał produkcję i rozmawiał na żywo z jej twórcami. Po błędzie, który uniemożliwił mu kontynuowanie przygody, został zmuszony do zrestartowania gry, co poskutkowało rozpoczęciem całego aktu od początku (przedstawioną sytuację możecie obejrzeć tutaj).
Nie można mieć jednak pewności, że serwery zostaną faktycznie dzisiaj uruchomione i gracze nie napotkają już żadnych problemów. Na razie należy wyczekiwać oficjalnych informacji od twórców gry. Niestety premiera Wolcen nie należy do udanych. Pozostaje mieć nadzieję, że deweloperzy doprowadzą tytuł do odpowiedniego stanu jak najszybciej.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- action RPG
- serwery
- bugi / problemy techniczne (gry)
- hack'n'slash
- Wolcen Studio
- PC
Komentarze czytelników
dzid3c Pretorianin

Słyszałem że ktoś znalazł exploit na kopiowanie przedmiotów niczym w D2, co może grozić upadkiem gospodarki przed odpaleniem AH.
Dragoon84 Generał
Patrząc na Steam Charts, to gra na premierę zaliczyła ponad 800% skok osób grających, więc nic dziwnego, że serwery padły. Gra zaliczyła też solidny spadek oceny na Steam, negatywne oceny dotyczą głównie problemów z serwerami, ale są też takie mówiące o tym, że gra nie jest jeszcze dokończona. Oglądałem stream z gry na TVGry i co razi w oczy, to animacja znikających ciał, jakby zostały wessane pod teksturę. Jak na taką ładną graficznie grę, niektóre animacje wyglądają słabo.
Żarty żartami, ale fakt - nie chcę się wyżywać na tej grze, bo ciągle mam na nią ochotę, jednak problemy online problemami online, ale coraz gęściej zaczynają wypływać opinie, że to jest po prostu jednak niedokończony twór. A to dopiero początek, bo nie ma jeszcze recenzji. Hype baardzo szybko opadł, grafika (która wcale nie jest tak doskonała - patrz właśnie rzeczone truchła wrogów, czy rażąca powtarzalność otoczenia z irytującym rozwalaniem drewnianych skrzynek i korzeni po bokach "korytarzy", aby złupić kilka złotych monet) już nie przysłania ogólnego oglądu i ludzie zaczynają coraz śmielej obnażać braki u podstaw tej produkcji, wiele uwag się pokrywa, strona główna pęka w szwach i, co najgorsze, krytycy mają rację. Niektórzy już twierdzą, że gra powinna pobyć w becie jeszcze co najmniej kilka miesięcy .... Oczywiście można wprowadzić różne usprawnienia łatkami, ale przecież równie dobrze można było to zrobić przez ostatnie lata, wystarczyło podglądać doświadczoną konkurencję i czerpać dobre pomysły, modyfikując je ewentualnie wg własnego uznania.
A tutaj po 3 dniach od premiery wychodzi majestatyczny patch 4,4 MB.. A potrzeba co najmniej kilka GB, na co mam nadzieję w najbliższym czasie ...
Bo kibicuje "Wolcenom", ale mnie osobiście wkurza, że jednak pokpili sprawę - efektowne trailery swoją drogą, ale rzeczywistość (odczucia z gry) jest dość brutalna. A kto uważa, że gra jest dokonała (bo i już takie opinie widywałem xD), ten nie jest do końca zdrowy umysłowo.
Marder Senator

Serwery już od wczoraj wieczorem ruszyły. Wszystkie błędy będą w tym tygodniu łatane i poprawiane.
Dragoon84 --- Nie marudź tylko graj. Większość negatywnych opinii dotyczyła problemów z serwerami. Blizzard też nie dał rady w 2012 to nie ma co demonizować. Takie mamy czasy że większość gier na premierę ma problemy. Najnowszy przykład z brzegu Red Dead Redemption 2. Nic na to nie poradzimy.
Erlan012 Generał
Nie wiem czy gra jako tako była serio 7 lat w produkcji. Sami twórcy przyznali, że kilka razy wręcz całą grę czy też jakieś jej systemy wywalili i rozpoczęli pracę od nowa. Czy to źle? Nie. Lepiej żeby coś napisali od nowa kiedy było słabe lub nie dawało frajdy niż mieliby to ciągnąć. Małe studio które wydało swoją pierwszą grę przy czym nie bali się zaorać części swojej pracy aby ją poprawić. Wole coś takiego niż absolutną rezygnacje lub wydanie nudnej i słabej gry.
Nie zamierzam ich bronić bo dali dupy pod względem serwerów ponieważ nie spełnili tutaj oczekiwań natomiast dostajemy grę bardzo dobrą pod względem fabuły która wciąga, animację/grafikę lepszą niż większość gier z tego gatunku, przyjemny rozwój postaci, przemyślane skille oraz dającą dużo frajdy rozwałkę.
Dla mnie osobiście 8/10 obecnie bez online aczkolwiek sam jestem graczem single player więc nie jest to nic strasznego.
Kiedy naprawią błędy i tryb online to spokojnie będzie 9/10.
Życzę im oczywiście powodzenia ponieważ czym więcej gier z gatunku tym lepiej, a sama gra jest bardzo dobra szczególnie, że na Diablo 4 już absolutnie nie liczę.
Falcao_82 Generał

Coraz bardziej zastanawiam się nad kupnem tej gry. Lubię H&S, w Diablo 3 pewnie ze 2000h, start w dniu premiery, stoczona walka w sklepie o premierowy egzemplarz. Czekamy na D4 ale jak znam życie będzie za jakieś 5 lat i też nie wiadomo co to będzie i czy spełni pokładane nadzieje. Trzeba będzie chyba dać szansę Wolcenowi ale zaczekam aż pierwszy kurz opadnie, serwery zaczną działać, pojawią się pierwsze łaty.