Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 czerwca 2025, 18:05

Wielu graczy krytykuje MMORPG nowej generacji, twierdząc, że gra jest skazana na zagładę. Twórcy Chrono Odyssey odpowiadają na zarzuty

Zamknięte beta-testy Chrono Odyssey spotkały się z ostrą krytyką graczy, a wielu wróży projektowi niepowodzenie. Twórcy wyczekiwanego MMORPG-a przyjmują zarzuty i zapowiadają poprawki.

Źródło fot. Chrono Studio.
i

Od 20 czerwca gracze mogą zapoznawać się z Chrono Odyssey, jednak twórcom wyczekiwanej produkcji MMORPG nie udało się wywrzeć na nich pozytywnego wrażenia. Zamknięte beta-testy dzieła studia Chrono spotkały się z ogromną falą krytyki dotyczącej niespełnionych oczekiwań i licznych problemów technicznych. Deweloperzy zapewniają, iż w kolejnych wersjach tytuł będzie prezentował się lepiej – premiera w 2025 roku wydaje się jednak nieosiągalna.

Użytkownik serwisu YouTube o pseudonimie Aragon zebrał na ten temat najciekawsze informacje. Materiał zawiera zarówno opinie graczy, jak i odpowiedzi twórców.

Chrono Odyssey robi kiepskie pierwsze wrażenie

Wypowiedzi odbiorców wskazują, że wiele obszarów Chrono Odyssey wymaga dopracowania. Użytkownicy skarżą się na kiepskie animacje, problemy z liczbą wyświetlanych na sekundę klatek oraz niestabilnością serwerów. Część osób w ogóle nie mogła przetestować gry, bo ta od razu wyłączała się lub pojawiał się błędny komunikat o niespełnionych wymaganiach sprzętowych.

Co ciekawe, z filmu wynika, że studio nie udostępniło do beta-testów obecnej wersji gry, lecz jej wcześniejszą iterację, z ubiegłego roku. Powodem tej decyzji była chęć zaprezentowania Chrono Odyssey w formie z jak najmniejszą liczbą błędów. Jak twierdzi prezes firmy Bong-Gun Bae, celem testów była walidacja podstawowej rozgrywki i przeprowadzenie testów obciążeniowych serwerów.

Dalsze plany rozwoju Chrono Odyssey

Aragon kilkukrotnie przywołuje wypowiedzi prezesa studia w serwisie X, który zdaje się dostrzegać problemy gry, pokornie przyjmując krytykę. Wskazuje również, że tytuł ma otrzymać poprawki w zakresie wydajności serwerów, optymalizacji czy usprawnienia interfejsu. W planach jest też rozbudowa trybu PvP oraz dodanie obsługi kontrolerów.

Bong-Gun Bae wspomniał o kolejnych testach w drugiej i trzeciej fazie produkcji. Podkreślił również, iż tworzenie gier to długotrwały proces, dlatego wiele tytułów rozwija się przedpremierowo w ramach wczesnego dostępu. To może wskazywać, że Chrono Odyssey nie zadebiutuje w tym roku w pełnej wersji.

Spadająca popularność zamkniętej bety

Południowokoreańskie studio nie obwarowało uczestników zamkniętej bety żadnymi obostrzeniami, dlatego w sieci nie brakuje zapisów rozgrywki dokumentujących liczne bolączki tytułu. Kiepski początek wpłynął na zainteresowanie Chrono Odysseyw dniu rozpoczęcia testów w szczytowym momencie w tym samym czasie produkcja zaprosiła przed ekrany przeszło 65 tysięcy użytkowników Steama (via SteamDB). Obecnie liczba ta spadła o połowę, do wartości ok. 30 tysięcy jednoczesnych graczy. Tymczasem dostęp do zamkniętej wersji beta kończy się dzisiaj.

Zainteresowanie Chrono Odyssey gwałtownie spadło już po pierwszym dniu zamkniętej bety.SteamDB.

Chrono Odyssey ma zadebiutować nie tylko na PC, ale również na konsolach PS5 i Xbox Series X/S. Nadal czekamy na informację o oficjalnej dacie premiery.

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej