Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 października 2018, 13:48

autor: AlicjaGórska

Wiceprezes Bethesdy: przyszłość to streaming, cross-play i cross-progression

W opublikowanym wczoraj wywiadzie wiceprezes Bethesdy ds. PR i marketingu Pete Hines mówił o funkcjach kluczowych dla nowej generacji konsol, które jego zdaniem pojawią się 2020 roku. Według prezesa przyszłość to streaming, cross-play i cross-progression.

Czy to, z jakiego sprzętu korzystamy, wkrótce straci na znaczeniu? - Wiceprezes Bethesdy: przyszłość to streaming, cross-play i cross-progression - wiadomość - 2018-10-10
Czy to, z jakiego sprzętu korzystamy, wkrótce straci na znaczeniu?

W udzielonym portalowi Eurogamer wywiadzie Hines opowiadał głównie o planach i projektach Bethesdy, ale sporo miejsca poświęcił również przewidywanym zmianom w świecie gier. Na pierwszym planie jego rozważań znalazł się streaming. Prezes powiedział, że jego zdaniem w najbliższym czasie będzie to ważny i rozwijany temat. W jego mniemaniu zarówno producenci, jak i dostawcy gier nie będą mogli oprzeć się wizji dostarczania ludziom gier „łatwiej i szybciej”.

Największych zmian Hines upatruje jednak w niedawnej wiadomości Sony o wprowadzeniu cross-playu. Wszystko według prezesa Bethesdy wskazuje bowiem na to, że producent PlayStation zamierza podejść do tematu szerzej i nie tylko umożliwić rywalizację graczom z różnych platform, ale także pozwolić im na korzystanie z postępów w danej rozgrywce na każdego typu urządzeniu równocześnie. Cross-progression miałoby szansę zażegnać podziały determinowane wśród graczy posiadanym sprzętem i doprowadzić do wzmocnienia społeczności. Odtąd graczy dzieliłaby jedynie rywalizacja w obrębie danego tytułu, a nie „platformowe wojny”.

W świetle ostatnich zapowiedzi takich pomysłów jak Project Stream od Google czy Project xCloud od Microsoftu, przypuszczenia Hinesa wydają się prawdopodobne. Dla zrównoważenia tych optymistycznych założeń warto jednak wspomnieć również o projektach typu PlayStation Now, które – z różnych powodów – nie okazały się dla graczy rewolucyjne.