Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 marca 2022, 21:05

Wartales z pierwszą dużą aktualizacją; mroczny region i dwa nowe tryby bitwy

Wartales, czyli najnowsza gra twórców Northgard, otrzymało pierwszą dużą aktualizację – Harag’s Marshlands. Darmowy patch dodaje m.in. nowy, mroczny region i dwa tryby bitwy. Jego zawartość ma wystarczyć na kilka bądź kilkanaście godzin zabawy.

Wartales, czyli turowe RPG od studia Shiro Games – odpowiedzialnego m.in. za RTS Northgardotrzymało pierwszą dużą aktualizację. Najwyższy czas, bo od wydania gry we wczesnym dostępie na Steamie minęły już prawie cztery miesiące i fani zdążyli zapoznać się z całą dotychczasową zawartością.

Witajcie na bagnach

Teraz jest jej więcej, bo w ramach owego patcha dodano czwarty region – Harag’s Marshlands – któremu „łatka” zawdzięcza swoją nazwę. Są to położone na obszarze Ludern toksyczne bagna, otoczone wyboistym, skalistym terenem, porośniętym gęstym lasem. Okoliczne miasta i wsie zostały zniszczone podczas wojny, a wśród zgliszczy ludzkich zabudowań można spotkać głównie stworzenia rodem z koszmaru. Choć nie tylko, bo mówi się, że to właśnie tu narodziła się grupa znana jako Brotherhood of the Stalkers.

Twórcy deklarują, iż dogłębne zwiedzenie nowego regionu wraz z ukończeniem osadzonych w nim zadań pobocznych i głównego scenariusza zajmie graczom co najmniej kilka, a w porywach nawet kilkanaście godzin. Zaznaczają również, że wyzwania dostępne na Harag’s Marshlands cechuje stosunkowo wysoki stopień trudności, a sama okolica znacząco różni się od tego, co znaliśmy do tej pory.

Z okazji wydania aktualizacji Harag’s Marshlands Wartales zostało przecenione na Steamie o 20%. Tytuł zakupicie za 99,99 zł. Promocja potrwa do 4 kwietnia do godz. 19:00.

Wyższy maksymalny poziom i nowe tryby bitwy

Aby nieco ułatwić graczom zabawę, deweloper zwiększył maksymalny poziom postaci do dziewiątego. Ponadto dla poziomu ósmego dodana została specjalizacja, której odblokowanie zapewni dostęp do nowych umiejętności.

Przyjdzie nam je wykorzystać zarówno w starych, jak i w świeżo wprowadzonych trybach bitwy: przetrwaniu oraz ucieczce. Pierwszy – jak łatwo się domyślić – polega na utrzymaniu swoich postaci przy życiu przez określoną liczbę tur. Drugi sprowadza się natomiast nie tyle stricte do rozegrania starcia, co do uniknięcia go poprzez dotarcie do wskazanego obszaru, mając na ogonie wrogi pościg.

Tyle „mięska” – jednak to nie wszystkie zmiany, jakie trafiły do Wartales wraz z nową aktualizacją. Pełną ich listę znajdziecie tutaj. Poniżej wypisałem zaś kilka rzeczy, które szczególnie zwróciły moją uwagę.

Wartales: Harag’s Marshlands – inne nowości i zmiany

  • Dodano nowy grobowiec – Tomb of the Ancients – oraz wiele tzw. interesujących miejsc, w tym opuszczone wioski, przez które trzeba będzie się przekradać (lepiej więc zmienić ciężkie zbroje na jakiś lżejszy pancerz).
  • W grze natkniemy się teraz na niespotykanych wcześniej przeciwników, tj. niedźwiedzie, gigantyczne komary czy mające sporo wspólnego z krokodylami stworzenia, które po angielsku nazwano Crockswines.
  • Wszystkie wrogie frakcje otrzymały po jednej nowej jednostce oraz umiejętności pasywnej – odpowiednio na piątym i szóstym poziomie doświadczenia.
  • Od teraz da się oswoić każde zwierzę poza przywódcami stad oraz rojami fantomów (ang. Phantom Swarms). Co więcej, otrzymały one własne drzewka umiejętności i specjalizacje – dzięki temu wykorzystamy w walce nawet poczciwe kucyki.
  • Wprowadzono możliwość modyfikowania wyglądu wojaków – wystarczy zaopatrzyć się w zestaw fryzjerski.
  • Dodano nową profesję – bard – a dla pozostałych garść przepisów do craftingu. Co więcej, gdy danej postaci zmienimy zawód, a następnie do niego powrócimy, zachowamy wszelkie poczynione wcześniej postępy w rozwoju.
  • Od teraz ryby będą mogły zostać wykorzystane jako mięso do przyrządzania posiłków.
  • Dodano masę nowych przedmiotów.
  • Dokonano istotnych zmian w balansie poszczególnych typów broni – sztyletów, mieczy, toporów, obuchów, włóczni i łuków.
  • Naprawiono kilka pomniejszych błędów oraz wprowadzono garść zmian uprzyjemniających rozgrywkę (ang. quality of life changes) – np. interfejs w walkach z pozbawionymi lidera grupami zwierząt jest teraz bardziej przejrzysty.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej