Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 sierpnia 2013, 19:08

autor: Adrian Werner

Wargaming.net stworzy wysokobudżetowe kontynuacje Total Annihilation i Master of Orion

Studio Wargaming.net ogłosiło sfinalizowanie transakcji przejęcia praw do marek Total Annihilation i Master of Orion. Szef firmy poinformował, że zamierza sfinansować produkcję nowych wysokobudżetowych odsłon obu serii.

Wargaming.net stworzy wysokobudżetowe kontynuacje Total Annihilation i Master of Orion - ilustracja #1

Znana z szalenie popularnego World of Tanks firma Wargaming.net ogłosiła, że nabyła prawa do marek Total Annihilation i Master of Orion. Studio weszło w posiadanie tych serii wygrywając licytację na aukcji upadłościowej Atari. Gwoli sprawiedliwości trzeba dodać, że informacje o tej transakcji pojawiły się już dwa tygodnie temu. Teraz jednak, podczas konferencji w Mińsku, Wargaming.net potwierdziło ostateczne sfinalizowanie umowy oraz zdradziło co zamierza zrobić z tymi markami.

Wielu fanów obawiało się, że serie mogą zostać przerobione na niskobudżetowe tytuły przeglądarkowe. Prezes firmy, Victor Kislyi, ogłosił jednak, że ma względem tych cykli inne plany. Chce, aby oba doczekały się nowych wysokobudżetowych odsłon i Wargaming.net nie zamierza szczędzić środków na ich produkcję oraz promocję.

Powstaje oczywiście pytanie o model biznesowy. Wargaming.net odniosło olbrzymi sukces w kategorii Free-2-Play dzięki World of Tanks i od tego czasu wszystkie kolejne projekty studia oparte są na modelu darmowym z mikropłatnościami. To nie koniecznie musi spodobać się fanom Total Annihilation i Master of Orion. Są jednak również powody do optymizmu. Na początku roku Wargaming.net kupiło bowiem studio Gas Powered Games, którego szefem jest Chris Taylor, czyli główny projektant Total Annihilation.

Wargaming.net stworzy wysokobudżetowe kontynuacje Total Annihilation i Master of Orion - ilustracja #2 Master of Orion to najsłynniejsza seria kosmicznych strategii typu 4X. Pierwsze dwie odsłony wyprodukowało studio Simtex i do dzisiaj wielu fanów uznaje Master of Orion II: Battle at Antares za najlepszą grę w tym gatunku.

Opracowanie trzeciej części powierzono zespołowi Quicksilver Software, co okazało się olbrzymim błędem. Gra Master of Orion III było jedynie smutnym cieniem swoich poprzedniczek i regularnie trafia na czołowe pozycje list najbardziej rozczarowujących kontynuacji w historii.

Wargaming.net stworzy wysokobudżetowe kontynuacje Total Annihilation i Master of Orion - ilustracja #3 Total Annihilation to kultowy RTS studia Cavedog Entertainment, który trafił do sprzedaży w 1997 roku. W tamtych czasach gra zachwycała świeżymi pomysłami, w tym w pełni trójwymiarowym polem walki oraz duża skalą starć. Dwa lata później ukazała się kontynuacja zatytułowana Total Annihilation: Kingdoms, która przeniosła akcję w realia fantasy.

Total Annihilation do dzisiaj cieszy się wielką estymą wśród fanów strategii, więc nie dziwią próby tworzenia duchowych spadkobierców przez osoby, które brały udział w tworzeniu pierwowzoru. Chris Taylor opracował serię Supreme Commander, a Uber Entertainment powoli kończy obecnie prace nad Planetary Annihilation.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej