W środku prezentacji Apple Steve Jobs poprosił wszystkich o odłączenie się od WiFi

Problemy podczas prezentacji to nic przyjemnego, a potrafią dotknąć nawet najbardziej scenicznych ludzi. Sam Steve Jobs przekonał się, jak kłopotliwe potrafi być, np. Wi-Fi, podczas wystąpienia przed publiką.

futurebeat.pl

Arkadiusz Strzała

W środku prezentacji Apple Steve Jobs poprosił wszystkich o odłączenie się od WiFi, źródło grafiki: Ben Stanfield / Wikimedia CC 2.0.
W środku prezentacji Apple Steve Jobs poprosił wszystkich o odłączenie się od WiFi Źródło: Ben Stanfield / Wikimedia CC 2.0.

Prezentacje przed publicznością potrafią nadszarpnąć trochę nerwów. Obawiamy się, że coś może pójść nie tak i czasem właśnie tak się dzieje. Nieprzewidziane zdarzenia trafiają się nawet największym, Steve Jobs nie jest tu wyjątkiem. Założycielowi Apple podczas jednego z przemówień na drodze stanęło Wi-Fi.

Wi-Fi zakłóciło prezentację

W czerwcu 2010 roku Steve Jobs zaprezentował publiczności iPhone 4. W pewnym momencie, gdy chciał zaprezentować rozdzielczość wyświetlacza w nowym urządzeniu, porównując go do iPhone 3GS, zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Strona New York Times uporczywie nie chce się załadować – trwa to zbyt długo, co zostaje zauważone przez Jobsa i skomentowane.

Jednak dopiero 20 minut później Steve Jobs ujawnia przyczynę problemów z działaniem prezentacji. Okazuje się, że na sali funkcjonuje ok. 570 hotspotów Wi-Fi, zapewne dzięki wysokiej aktywności blogowej i streamingowej wśród publiczności. Prowadzący grzecznie prosi, aby wszyscy na widowni wyłączyli smartfony i zamknęli laptopy.

Trwa to przez kilka minut, Steve Jobs mówi nawet, że z chęcią poczeka, aż jego zalecenia zostaną wykonane. Dlaczego jednak tak się stało? Wynika to z praw fizyki, dotyczących zachowania się fal radiowych. Sieć Wi-Fi nie ma nieskończonej pojemności – to określony zakres pasm, który posiada kilkanaście kanałów. Każdy taki kanał jest niewielkim wycinkiem pasma z pewną tolerancją. W tej sieci może istnieć wielu użytkowników i nie kolidują oni ze sobą, dopóki każdy z nich funkcjonuje na oddzielnym paśmie.

Sprawa zaczyna się komplikować, gdy w jednym kanale pojawia się wiele urządzeń. Wzrasta ilość zakłóceń radiowych, co wpływa negatywnie na prędkość transferu i przepustowość. Widownia, na której siedzi kilkaset osób i każda z nich korzysta z Internetu (np. relacjonując przebieg spotkania) to zdecydowanie zbyt wiele dla Wi-Fi, w szczególności mając na uwadze, że to był 2010 rok. Dlatego podczas prezentacji, która także wykorzystywała sieć, pojawiły się problemy.

Najlepsze smartfony na Allegro

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Podobało się?

0

Arkadiusz Strzała

Autor: Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
4
11
18
25

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl