W pierwotnej wersji Baldur's Gate 3 mogliśmy nawracać złoczyńców. Jeden z antagonistów miał być potencjalnym towarzyszem

Pozostaje nam zastanawiać się, jakim tokiem myślenia podążyło Larian Studios, czyniąc z niedoszłego druha odłam Martwej Trójki.

W pierwotnej wersji Baldur's Gate 3 mogliśmy nawracać złoczyńców. Jeden z antagonistów miał być potencjalnym towarzyszem, źródło grafiki: Larian Studios.
W pierwotnej wersji Baldur's Gate 3 mogliśmy nawracać złoczyńców. Jeden z antagonistów miał być potencjalnym towarzyszem Źródło: Larian Studios.

UWAGA: TEKST ZAWIERA SPOILERY DO GRY BALDUR’S GATE 3

Wydarzenia ze świata gier to idealny moment do dzielenia się deweloperskimi ciekawostkami, zwłaszcza odnośnie najbardziej znanych tytułów. Podczas tegorocznej edycji Game Developers Conference, Swen Vincke – założyciel Larian Studios – wyjątkowo chętnie opowiadał o początkach Baldur’s Gate 3.

W ten sposób dowiedzieliśmy się, że wewnętrzny krąg głównego bohatera mógł wyglądać zupełnie inaczej – i nie chodzi tu jedynie o tieflinga Astariona. Gracz mógł zaprosić do obozu nawet jednego z głównych antagonistów.

Czy Myrkul jest z nami w obozie?

Prowadząc konferencję Vincke przyznał, że podczas prac nad Baldurem wycięto sporą liczbę potencjalnych towarzyszy. Oficjalna wersja gry już teraz obfituje w dziesiątkę sprzymierzeńców, których możemy zwerbować podczas podróży – i jak się okazuje, takowych miało być jeszcze więcej. Swen przyznał, że jego osobistym ulubieńcem był Ketheric Thorm.

Źródło: Larian Studios - W pierwotnej wersji Baldur's Gate 3 mogliśmy nawracać złoczyńców. Jeden z antagonistów miał być potencjalnym towarzyszem - wiadomość - 2024-03-26
Źródło: Larian Studios

Nie musicie przecierać oczu w niedowierzaniu, ponieważ dobrze przeczytaliście. Jeden z czołowych złoczyńców BG3 mógł przeżyć swój wątek odkupienia, sprzeciwiając się reszcie wybrańców Absolutu i dołączając do naszej drużyny.

Moment, w którym dało się złamać [Ketherica] miał prowadzić do werbunku. Został wycięty, ponieważ utknęliśmy na nim podczas naprawiania drugiego aktu (...). Miał znajdować się w naszym obozie podczas konfliktu z Gortashem i Orin, dostarczając informacji na ich temat. Po zdobyciu zaufania mogliśmy poznać jego historię, a on mógłby nas przeciągnąć na swoją stronę.

- Swen Vincke

W obecnej wersji gry o Kethericu słyszymy wielokrotnie aż do zakończenia drugiego aktu, gdzie jest głównym bossem. Za pomocą siły perswazji wyznawca Myrkula może zwątpić w swoje wierzenia, co ostatecznie i tak kończy się jego śmiercią. Wycięcie Ketherica towarzysza było konieczne do uprzątnięcia fabuły, niemniej trzeba przyznać, że wizja konfrontacji z nim w obozie jest całkiem ciekawa.

Większa mapa kosztem różnorodności

Możliwi do odnalezienia towarzysze to nie jedyny element wycięty z finałowej wersji Baldura. Vincke ujawnił także, że w grze miało znaleźć się o wiele więcej lokacji. Kosztem miała być tutaj wielkość mapy – nieuwzględnione miejsca byłyby bowiem znacznie mniejsze od tego, co znamy z właściwej gry.

Źródło: Larian Studios - W pierwotnej wersji Baldur's Gate 3 mogliśmy nawracać złoczyńców. Jeden z antagonistów miał być potencjalnym towarzyszem - wiadomość - 2024-03-26
Źródło: Larian Studios

Usunięto między innymi pałac królowej Vlaakith, znaną z pierwszego Baldura miejscowość Candlekeep, a także powrót do Piekła. Vincke usprawiedliwia tę decyzję korzyściami dla eksploracji świata.

W pewnym momencie mapy zostały zmniejszone tak, by oferowały większą różnorodność. Wtedy jednak zmysł eksploracji nie był zbyt widoczny, dlatego usunęliśmy masę lokacji. Ciężko było nam znaleźć balans w określaniu rozmiaru danych miejsc, jednak napisaliśmy sporo materiału.

- Swen Vincke

Wywiad z założycielem Larian Studios utwierdza nas tylko w przekonaniu, że BG3 przeszedł naprawdę długą drogę do zostania Grą Roku. Może kiedyś uda nam się zobaczyć fragmenty z pierwszych deweloperskich wersji, w których przyjaźnie nastawiony Ketheric atakuje pałac bogini githyanki?

Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 3 sierpnia 2023
Baldur's Gate 3 - Encyklopedia Gier
8.9

GRYOnline

8.3

Gracze

9.7

Steam

9.6

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Pingwin będzie „niezwykle brutalny” i „mocny”. Colin Farrell zapowiada mroczny serialowy spin-off The Batman od DC

Następny
Pingwin będzie „niezwykle brutalny” i „mocny”. Colin Farrell zapowiada mroczny serialowy spin-off The Batman od DC

Mass Effect 5 jest w dobrych rękach. Ton pracom nad grą nadają weterani oryginalnej trylogii

Poprzedni
Mass Effect 5 jest w dobrych rękach. Ton pracom nad grą nadają weterani oryginalnej trylogii

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl