W Far Cry 6 gracz nie będzie pępkiem świata

Twórcy zapowiadają, że Far Cry 6 przedstawi wielki i żyjący własnym życiem świat. Do funkcjonowania nie będzie on potrzebować wpływu gracza.

Przemysław Dygas

W Far Cry 6 gracz nie będzie pępkiem świata.
W Far Cry 6 gracz nie będzie pępkiem świata.
W SKRÓCIE:
  • Twórcy Far Cry 6 zapowiadają, że gra przedstawi wielki, żyjący świat.
  • Wirtualna wyspa ma dobrze funkcjonować bez wpływu gracza.
  • Pomogą w tym liczne wydarzenia losowe.

Twórcy Far Cry 6 od dłuższego czasu chwalą się, jak wielki będzie świat przedstawiony w grze oraz jak wiele możliwości nam zaoferuje. Ben Hall, człowiek odpowiedzialny za projekt wyspy Yara, wyznał jednak, że to nie tylko kwestia skali. Wirtualne państwo ma być w pełni funkcjonującym światem, który żyje własnym życiem i nie jest zależny od działań gracza. W wywiadzie dla serwisu Gamereactor zdradził, jak wyglądał pomysł na grę.

W przypadku Far Cry 6 chcieliśmy skoncentrować się na otwartym świecie i zagwarantować, by sprawiał wrażenie funkcjonującego samodzielnie. Jako Dani Rojas żyjecie więc w tym miejscu, jesteście mieszkańcem Yary, ale świat nie kręci się wokół was. Naszym celem było sprawienie, że w grze funkcjonują różni ludzie i dzieją się rozmaite rzeczy.

Brzmi to dość ogólnikowo, ale Ben Hall podał również konkretny przykład oddający charakter wirtualnego świata w Far Cry 6.

Możecie więc odłożyć broń i – póki przebywacie w strefie, która nie jest strzeżona przez wojsko – po prostu poruszać się po świecie i obserwować, co się w nim dzieje, po czym zdecydować, czy chcecie się w to angażować. Możecie przykładowo zauważyć, jak żołnierze prześladują partyzantów, których pojmali, i zdecydować, czy chcecie im pomóc. Może to dostarczyć użytecznych informacji, które pomogą wam w dalszej rozgrywce. Możecie też uznać, że to nie jest dobry moment, że nie jesteście na to gotowi lub nie macie do tego odpowiednich narzędzi, więc po prostu omijacie ten problem. To naprawdę wnosi powiew świeżości do metod eksploracji otwartego świata.

Podany przykład świadczy o tym, że podczas gry w Far Cry 6 będziemy mieli okazję natknąć się na wiele losowych wydarzeń. Ponadto mogą one w jakiś sposób wpłynąć na dalszą rozgrywkę. Pozostaje jedynie pytanie, jak dużo będzie tego rodzaju aktywności. Stworzenie wiarygodnego świata, który funkcjonuje bez wpływu gracza, to wymagające zadanie, a przykład podany przez Bena Halla nie brzmi szczególnie imponująco. Tego rodzaju wydarzenia widzieliśmy już bowiem w wielu produkcjach z otwartym światem.

Far Cry 6

Far Cry 6

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 7 października 2021

Informacje o Grze
7.0

GRYOnline

6.2

Gracze

7.1

Steam

7.7

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

65

Przemysław Dygas

Autor: Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2021-08-10
16:34

Ppaweł Senator

Ppaweł
😂

Coooooo?! Już nie będziemy ratować jakiejś zaponianej przez boga krainy przed tym złym? Ta mechanika przecież była taka fajna...

Komentarz: Ppaweł
2021-08-10
17:28

Jerry_D Senator

Żeby świat rzeczywiście żył własnym życiem i nie zależał od gracza, to musieliby mieć jaja i zaryzykować takie coś: dostajesz informację, że jesteś potrzebny za godzinę, bo partyzantka będzie atakować posterunek. Nie zjawisz się na czas, bo postanowiłeś coś tam załatwić, a gra przecież poczeka, to trudno. Potem docierasz na miejsce spóźniony, a tam już walka w toku, albo w ogóle po walce, bo nie jesteś jedyną nadzieją rebelii i nikt nie będzie czekał, aż się łaskawie zjawisz. I nawet to jeszcze bardziej podkręcić tak, że jak gracz się obija i zajmuje głupotami, to cała rewolucja może się zakończyć bez niego.

To jest żyjący świat, a nie jakieś zwyczajne zdarzenia losowe, które już wielokrotnie widzieliśmy.

Komentarz: Jerry_D
2021-08-10
19:15

zanonimizowany620584 Centurion

😂

Analogiczne pieprzenie w bambus było przed premierą WD: Legion, i co? "Żyjący świat", w którym NPC nie potrafi objechać samochodu ustawionego w poprzek drogi. Jak ktoś jeszcze wierzy w przedpremierowe zapewnienia ubisoftu, to powinien się leczyć.

Komentarz: zanonimizowany620584
2021-08-10
20:30

dzony85 Generał

dzony85
👎

2 była najlepszą częścią, lepsza to już ochłapy

Komentarz: dzony85
2021-08-12
16:13

Little Joe Generał

Little Joe

Tak jak WD: Legion odpuściłem z powodu durnej konwencji (babcia w stroju kąpielowym itp.) tak widząc krokodyla w koszuli, czy słit-pieseczka, plus jakieś kretynizny w stylu tego "Makarena-guna" odpuszczam również kolejnego FC. Bezpłciowa papka dla dzieciaków. Jak to ktoś gdzieś w innym wątku określił, UBI robi gry R-rated dla 13-latków.

Komentarz: Little Joe

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl