W Diablo 4 jest sześć tak unikalnych przedmiotów, że Blizzard musiał potwierdzić ich istnienie
Główny projektant klas w Diablo 4 potwierdził istnienie najrzadszych unikatów w grze. Są one tak trudne do zdobycia, że gracze zaczęli mieć wątpliwości co do ich prawdziwości.

Diablo 4 na dobre wciągnęło wszystkich fanów marki oraz hack’n’slashów. Mimo że gracze poświęcają długie godziny na poszukiwania cennych przedmiotów, to nadal mają bardzo małe szanse na znalezienie najrzadszych unikatów. Prawdopodobieństwo na ich wypadnięcie jest tak niewielkie, że przedstawiciel Blizzarda musiał potwierdzić ich istnienie.
Diablo 4 – 6 najrzadszych unikatów w grze
Zrobił to za pośrednictwem Twittera Adam Jackson, główny projektant klas w Diablo 4, ukazując grafiki 6 super rzadkich itemów. Przy okazji zdradził też kilka szczegółów, które mogą pomóc w zdobyciu tych nieczęsto spotykanych unikatów.
Jackson potwierdził, że aktualnie w grze można zdobyć 6 najrzadszych przedmiotów, jest to:
- Miecz Doombringer;
- Dwuręczny miecz The Grandfather;
- Ring of Starless Skies (pierścień);
- Hełm Andariel's Visage;
- Hełm Harlequin Crest;
- Amulet Melted Heart of Selig.
Te przedmioty wypadają tak samo jak zwykłe unikaty, ale mają moc na poziomie 820. Można jest zdobyć, pokonując przeciwników znajdujących się na co najmniej 85. levelu. Projektant klas dodatkowo wspomniał w jednej z odpowiedzi, że najlepiej brać udział w akcjach, które zapewniają najwięcej unikatów w określonym czasie.
Blizzard zwiększy współczynnik wypadania rzadkich unikatów?
Streamer Char w odpowiedzi na tweeta Jacksona napisał, że współczynnik wypadania najrzadszych unikatów jest za niski, jeśli twórcy muszą potwierdzać ich istnienie. Co ciekawe, w komentarzach pod postem tego twórcy wielu użytkowników broni częstotliwości dropu wspomnianych unikatów, choć nie brakuje również głosów wspierających stanowisko Chara.
Na razie Blizzard nie ujawnił, czy zwiększy współczynnik wypadania trudnych do zdobycia unikatów. Jeśli jednak krytyczne głosy graczy (a Blizzard zachęca do wysyłania własnych opinii) w tym temacie będą na tyle silne, to twórca Diablo 4 będzie musiał to rozważyć.
Przypomnijmy jeszcze, że Diablo 4 miało premierę 6 czerwca. Gra z polskim dubbingiem jest dostępna na PC, Xbox One, Xboksy Series X/S, PlayStation 4 oraz PlayStation 5.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Zar3011 Pretorianin
Ja się zgadzam, że to słaby design. Przy braku handlu i 3 miesięcznym cyklu sezonowym imo nie można tak śrubować drop rate'ów, chyba że się chce potem takie posty pisać bo ludzie prawie miesiąc po premierze nie widzieli przedmiotu na oczy. Wbić 85 lvl obecnie to wcale nie jest szybkie zadanie, tym bardziej jak się gra solo i różnorodnie, a nie tłucze jakąś jedną najlepszą lokację. A potem nawet wbijesz ten 85 lvl, przed końcem sezonu powiedzmy zdążysz dobić do tego 90 lvlu (przedmiot oczywiście nie dropnął), sezon już się skończył i znowu przez 90% czasu latasz i nawet nie masz szans znaleźć przedmiotu.
Porównując to do d2 to tam większość postaci na 80 lvlu mogła być już 100% ubrana (arach był na 80 lvl, a chociażby shako już na 62 lvl), a tutaj 85 to dopiero masz szansę (do tego nikłą), że jakiś przedmiot poleci.
Porównując to do d3 to tam itemy leciały cały czas, nie było takich ultra rzadkich przedmiotów i w trakcie sezonu dało się w sensownym czasie ubrać postać i zakończyć zadania sezonowe.
AntyGimb Senator
Co ty gadasz? W D2R wypadł mi BER na krowach po 35h grania. Niestety Jah ani razu. Soj po około 20h. Wystarczy farmic Andariel na koszmarze. W ogóle to takie głupoty tu piszecie że brak słów. W H&S właśnie słaby na być drops rate żeby była motywacja do gry. Jakbym w powiedzmy 100h znalazł wszystko co potrzebuje to jaki sens byłby dalszej gry i farmienia?
Malaga Senator
trochę śmieszne jest zamykanie 6 itemów za niewiarygodnie niskim RNG w momencie, gdy sama gra ma przerażająco mało przedmiotów. Samych unikatów jest bardzo mało, a jeśli podzielimy je na stricte klasowe to ta liczba jest jeszcze niższa.
Z drugiej strony ani mnie to ziębi ani grzeje. D4 ma sporo większe problemy niż 6 niedostępnych przedmiotów, które mogą być motywacją do farmienia tylko dla prawdziwych ameb umysłowych nieogarniających tego jak rzadkie są to dropy.
Michas. Pretorianin

Ciekawi mnie czy te sześć przedmiotów leci rzadziej niż Moc Tyrała W Diablo 2?
HumanGhost Generał

Bardziej niż zwiększenie rate dropu unikatów interesowałoby mnie zwiększenie choćby o 10-15% punktów expa za zabijanie mobów. Bo nawet biorąc pod uwagę bonus z potionów to expienie idzie strasznie wolno.