Sztuczna inteligencja od Adobe ma pomóc przy pracy z dokumentami. Obecnie działa w wersji beta.
Na rynku istnieje wiele narzędzi wspomaganych sztuczną inteligencją, które w znaczny sposób ułatwiają nam pracę. Od dzisiaj w ręce wszystkich osób posiadających płatną subskrypcję Adobe trafia AI Assistant mający pomóc użytkownikom w operacjach dokonywanych na obszernych dokumentach tekstowych.
Według komunikatu prasowego Adobe, AI Assistant to „generatywny silnik konwersacyjny” oparty na sztucznej inteligencji. Potrafi on przeanalizować cały dokument, który jest w formacie obsługiwanym przez Adobe, czyli na przykład .pdf, .docx lub .pptx. Następnie na podstawie treści pliku, wygeneruje odpowiedź podsumowującą zawartość. Dodatkowo posiada umiejętności:
Dalej możemy przeczytać o innych zaletach tego rozwiązania - AI Assistant jest w stanie streszczać analizowane treści tak aby stały się one bardziej przystępne dla użytkownika.
Jak podaje portal The Verge, sztuczna inteligencja od Adobe przestrzega zasad dotyczących prywatności danych, co sprawia, że nie przechowuje danych otrzymanych z dokumentów użytkowników i nie wykorzystuje ich do trenowania AI.
Na ten moment AI Assistant jest dostępny w wersji beta. Użytkownicy płatnych subskrypcji Adobe w ramach planów programu Acrobat Standard, Pro oraz Teams mogą korzystać z nowego rozwiązania bez uiszczania dodatkowej opłaty. Podczas rozmowy z The Verge starszy wiceprezes Adobe Document Cloud Abhigyan Modi powiedział, że AI Assistant stanie się płatny w momencie, gdy wyjdzie z wersji beta.
Klienci programów Reader i Acrobat będą mieli dostęp do pełnego zakresu możliwości AI Assistant dzięki nowemu dodatkowemu planowi subskrypcji, gdy AI Assistant wyjdzie z wersji beta

Autor: Anita Zych
Zainteresowanie technologią oraz światem gier komputerowych rozwijała od najmłodszych lat, rozpoczynając ją od największych klasyków w branży. Zafascynowana rozgrywką w Diablo II, przygodami Bezimiennego w Górniczej Dolinie oraz rozwijaniem cywilizacji w Age Of Empires, chciała kreować własne historie nieustraszonych bohaterów dzięki rysunkowi i pisaniu pierwszych komiksów. W późniejszych latach pogłębiała swoją wiedzę na temat technologii dzięki podjęciu studiów ściśle związanych z inżynierią oprogramowania. Dzięki temu poznała nowe możliwości, jeśli chodzi o gamedev – projektowanie modeli 3D, rysunki koncepcyjne oraz budowanie świata wirtualnego stały się dla niej bardziej przystępne dzięki zrozumieniu zasad programowania. W przyszłości chciałaby stworzyć własną grę.