W A Way Out zagrało już ponad 2,6 mln osób
Firma Electronic Arts poinformowała, że już ponad 2,6 mln osób zagrało w A Way Out, czyli kooperacyjną produkcję studia Hazelight, traktującą o kryminalistach uciekających z więzienia.

- Deweloper gry: Hazelight
- Wydawca: Electronic Arts
- Gatunek: gra akcji
- Platformy: PC, XONE, PS4
- Data premiery: 23 marca 2018 r.
Gra kooperacyjna A Way Out okazała się sporym sukcesem. Od dnia premiery do końca czerwca zagrało w nią 2,6 miliona osób. Liczbą tą pochwaliła się będąca wydawcą firma Electronic Arts w swoim raporcie finansowym.
Należy pamiętać, że nie oznacza to, iż sama sprzedaż tyle wyniosła, gdyż A Way Out pozwala na zabawę dwóm graczom jednocześnie w lokalnym trybie multiplayer. Twórcy raczej jednak nie mają powodów do narzekań, gdyż trzy tygodnie po premierze chwalili się, że projekt rozszedł się w ponad milionie egzemplarzy.
Przypomnijmy, że A Way Out ukazało się 23 marca tego roku, równocześnie na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Na wszystkich trzech platformach gra oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.
Produkcja została ciepło przyjęta. Wydanie pecetowe posiada obecnie średnią ocen na poziomie 80% według serwisu Metacritic. Gra jeszcze bardziej przypadła do gustu naszemu recenzentowi, który wystawił jej notę 8.5/10.
Dobre wyniki finansowe i pozytywne recenzje pozwalają zaliczyć A Way Out do sukcesów. Nic zatem dziwnego, że odpowiedzialne za grę studio Hazelight zamierza kontynuować współpracę z firmą Electronic Arts. Zespół niedawno ogłosił, że jego następny projekt również zostanie wydany przez ten koncern.
- Oficjalna strona gry
- Recenzja gry A Way Out – bo do ucieczki trzeba dwojga
- Gracze narzekają, EA wciąż zarabia - oto wyniki finansowe firmy w ostatnim kwartale

GRYOnline
Gracze
Steam
- EA / Electronic Arts
- statystyki (gry)
- wyniki sprzedaży (gry)
- Hazelight
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
woosterxxx Centurion

Niestety miałem okazję w to grać, nie polecam. Infantylna i pełna niedorzeczności, strasznie nużąca i męcząca pod koniec.
Rammi Pretorianin

Czyli sprzedano 1,3 mln kopii. Jak na 6-godzinną grę to chyba nie tak źle. Mnie się gra podobała i jedyne co mnie bolało to finał, który nie ma trochę sensu gdy jednocześnie widzimy co wyprawia nasz partner.
Harry M Legend

I to jest bardzo dobra wiadomość. Sam wraz ze znajomym mamy w zamiarze zakupić grę kiedy to znajdziemy więcej wolnego czasu. Oby było więcej tak "odważnych", świeżych i eksperymentalnych gier.
zanonimizowany398029 Konsul
Ja bawiłem się całkiem nieźle. Rozgrywka może nie była jakaś odkrywcza a wykonanie poszczególnych elementów najwyżej poprawne, ale to gra do kooperacji a ta została zrobiona świetnie, fakt że wiele tu zwykłego QTE ale i tak fajnie się to oglądało, a fabuła mimo oklepanych schematów przedstawiona została bardzo dobrze. Mam tylko dwa zarzuty co do gry, po pierwsze bez sensu moim zdaniem było podzielenie ekranu na dwie części gdy grało się online. Siedząc bok w bok ze znajomym przy jednym kompie/konsoli to zrozumiałe, ale grając online niepotrzebnie traci się pół ekranu. Jasne, możemy oglądać dwie perspektywy na raz. Tylko że wówczas traci się trochę tzw. replay ability, chciałbym zagrać drugi raz wybierając drugą postać tylko że doskonale wiem co mnie czeka, więc zero motywacji do ponownego przejścia. Jest może kilka faktycznych wyborów podczas gry ale to wciąż za mało. A druga sprawa to ciągle włączony mikrofon. Chcieliśmy po bożemu korzystać z kumplem z TSa jak zawsze a tu komunikator w grze włączony permanentnie. Rozumiem że ktoś pomyślał że przy takiej grze to obowiązek by był voice chat ale nie pomyślał przy tym że ktoś wolałby inne rozwiązanie. Zwłaszcza jak ma się taki sobie mikrofon który wychwytuje wszystko z otoczenia, tu "push to talk" wypadłoby o wiele lepiej. Ale poza tym polecam, zwłaszcza że gra tania bo można się złożyć na pół na jedną kopię.
Rozbo12 Konsul

Gierka jest naprawdę niezła, więc mam nadzieję że za niedługo doczekamy się podobnego tytułu nastawionego na kooperację.