Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 lipca 2013, 08:08

Viscera Cleanup Detail – wypuszczono demo symulatora futurystycznego sprzątacza

Zespół Runestorm udostępnił wersję testową humorystycznego projektu Viscera Cleanup Detail. Pozwala on na wcielenie się w członka ekipy, której zadaniem jest posprzątanie stacji kosmicznej po nieudanej próbie przejęcia jej przez obcą cywilizację.

Studio Runestorm wypuściło testową wersję alfa gry Viscera Cleanup Detail, w której gracze wcielają się w członka futurystycznej ekipy sprzątającej stację kosmiczną po nieudanej inwazji kosmitów. Plik instalacyjny waży 340 MB i można go pobrać z serwisu IndieDB. Autorzy próbują dostać się na serwis Steam za pośrednictwem usługi Greenlight.

  1. Viscera Cleanup Detail – pobierz wersję alfa
  2. Viscera Cleanup Detail – oficjalna strona gry
  3. Viscera Cleanup Detail na Steam Greenlight

Akcja Viscera Cleanup Detail zaczyna się w momencie, w którym większość kampanii w grach science-fiction już się zakończyła. Agresywna rasa obcych podjęła próbę przejęcia kontroli nad ludzką stacją kosmiczną. Kosmici wymordowali większość załogi i zniszczyli wiele z systemów pokładowych. Najeźdźców ostatecznie powstrzymał dzielny bohater, który samodzielnie wymordował większość nieprzyjaciół. Dobro wygrało ze złem i ludzkość została ocalona. Problem w tym, że wszystkie te wydarzenia zostawiły stację w opłakanym stanie. Wszędzie walają się zniszczone fragmenty urządzeń oraz kawałki ciał ludzi i obcych. Naszym zadaniem będzie to wszystko posprzątać.

Viscera Cleanup Detail – wypuszczono demo symulatora futurystycznego sprzątacza  - ilustracja #1
Viscera Cleanup Detail:
  • Deweloper: Runestorm
  • Platforma: PC
  • Data premiery: 2014 r.

Podczas zabawy musimy zmywać krew z podłóg i ścian, zbierać porozrzucane łuski oraz oderwane fragmenty ciał oraz usuwać zniszczone przedmioty zagracające korytarze i pomieszczenia stacji. Przy sprzątaniu posługujemy się futurystycznymi wersjami takich narzędzi jak mopy czy kubły z wodą. Mechanizmy rozgrywki pozostają mniej więcej wierne temu, co znamy z rzeczywistości, więc np. każda ścierka prędzej czy później tak bardzo nasiąknie krwią, że będzie wymagała przepłukania, a kawałki ciał trzeba wrzucać do specjalnych pojemników na odpady biologiczne, a następnie je kremować w piecu.

Wirtualne sprzątanie uatrakcyjnia i jednocześnie utrudnia silnik fizyczny. Sprawia on, że rzucone przedmioty realistycznie odbijają się od powierzchni, więc jeśli np. nie trafimy fragmentem obcego mięsa do pieca, to zakrwawi nam ono każdą powierzchnię, z którą wejdzie w kontakt. Trzeba też uważać, aby nie wdepnąć w kałuże krwi.