Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 września 2022, 10:27

Vampire Survivors 1.0 z datą premiery, są szczegóły zmian

Wielki hit zaledwie jednego autora po wielu miesiącach aktualizacji i tkwienia we wczesnym dostępie otrzyma zasłużoną pełną wersję i przesiądzie się na nowy silnik.

Źródło fot. poncle
i

Po ogromnym sukcesie wczesnej wersji gry Vampire Survivors niektórzy obawiali się że autor może porzucić projekt i uciec z walizkami pieniędzy. Nic bardziej mylnego – jednoosobowe studio poncle ogłosiło datę pojawienia się pełnej wersji 1.0 i przejście gry na nowy silnik. Premiera Vampire Survivors nastąpi 20 października 2022 roku na PC.

Vampire Survivors – zmiany w pełnej wersji

Informacje możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie na Steamie. Poniżej prezentujemy listę zmian które trafią do gry na premierę:

  1. Statystyki niektórych przedmiotów zostaną zbalansowane aby zwiększyć ich przydatność. Jedynym osłabionym przedmiotem będzie Święta woda – ta (według autora) jest znacznie potężniejsza od pozostałych broni.
  2. Osiągnięcie zostaną zmodyfikowane. Pojawią się nowe trofea a część ze starych będzie mieć inne warunki do ich zdobycia (jeżeli już mamy te trofea nie będziemy musieli zdobywać ich ponownie).
  3. Tytuł otrzyma wsparcie aż 12 języków. Będą to: angielski chiński uproszczony francuski hiszpański japoński koreański niemiecki polski portugalski rosyjski turecki i włoski! Oryginalnie gra posiadała tylko język angielski.

Vampire Survivors – nowy „stary” silnik

Gra dostanie także na nowy engine. Grafika nie zostanie zmieniona lecz poprawie ulegną takie elementy jak optymalizacja, stabilność działania i kompatybilność. Przy czym autorzy nie będą na razie pozbywać się starego silnika i Vampire Survivors będzie rozwijane w dwóch wersjach, z nowym silnikiem i z doczasowym - Electron. Wybór której wersji będziemy używać zależy od nas. Tymczasem poniżej kilka najważniejszych cech nowej technologii:

  1. Tytuł będzie wykorzystywać więcej niż jeden rdzeń procesora. Ma to znacząco zwiększyć liczbę klatek na sekundę.
  2. Gra będzie prawidłowo współgrać z urządzeniami które nie obsługują rozszerzenia webGL.
  3. Zostanie wprowadzona kompatybilność z system Linux.
  4. Naprawionych zostanie szereg błędów m.in. problem z zawieszaniem się gry po podłączeniu wielu kontrolerów konflikt zapisów w chmurze z powodu nieprzydatnych plików czy problem ze zmianą przypisania klawiszy.

Proces przenoszenia gry na nową wersję silnika wciąż trwa i zostanie sfinalizowany prawdopodobnie do końca tego roku.

Warto zaznaczyć że wszelkie zapisy gry z wczesnego dostępu będą działać z pełną wersją. Co więcej nowy silnik nie naprawi „przechodzenia przez ściany” – błędu na który skarżyło się wielu graczy. Jak żartuje twórca nie jest to bug lecz funkcjonalność.

Tytuł pierwotnie ukazał się w grudniu 2021 we wczesnym dostępie na Steam. Gra z miejsca stała się hitem ciesząc się na starcie aż 99% pozytywnymi recenzjami Steam (aktualnie jest to 98%). Autor od wielu miesięcy systematycznie wprowadza do gry nową zawartość co obyło się kosztem zwiększenia ceny.

Jakub Tarchała

Jakub Tarchała

Pierwsze treści zamieszczał w serwisie YouTube, jednak pisanie tekstów bardziej przypadło mu do gustu. W 2020 roku założył skromnego bloga, na którym publikował recenzje gier, a dwa lata później połączył pracę z hobby i rozpoczął przygodę z pisaniem dla GryOnline.pl. Uwielbia nietuzinkowe poczucie humoru Terry'ego Pratchetta i tajemnice wszechświata zawarte w powieściach Stanisława Lema. Chętnie ogląda komedie i horrory. Wielką miłością darzy uniwersum Stalkera (zarówno growe, książkowe, jak i pastowe). W wolnych chwilach gra na gitarze oraz kolekcjonuje karty Marvela.

więcej