Valve zadowolone ze sprzedaży Steam Controllera. Platforma Steam wchodzi na salony

Wizja kontrolera do gier od Valve ziściła się w listopadzie 2015 roku, kiedy to na sklepowych półkach wylądował Steam Controller. Firma Gabe'a Newella pochwaliła się, że baza użytkowników tego urządzenia nieustannie rośnie w siłę — korporacja zamierza skupić się na jego promocji, a także stopniowo wprowadzać platformę Steam na przysłowiowe „salony”.

Krystian Pieniążek

W trakcie trwającej w Seattle imprezy Steam Dev Days, Jeff Bellinghausen z Valve przyznał, że Steam Controller radzi sobie naprawdę nieźle. W czerwcu bieżącego roku firma Gabe'a Newella podała do wiadomości, że urządzenie znalazło ponad pół miliona nabywców. Aktualnym celem korporacji jest sprzedanie miliona egzemplarzy kontrolera, a plany mają się ziścić na początku przyszłego roku. Na tym jednak ambicje Valve się nie kończą.

Steam Controller wyróżnia się na tle konkurencji przede wszystkim oryginalnym wyglądem i obecnością dwóch paneli dotykowych. - Valve zadowolone ze sprzedaży Steam Controllera. Platforma Steam wchodzi na salony - wiadomość - 2016-10-13
Steam Controller wyróżnia się na tle konkurencji przede wszystkim oryginalnym wyglądem i obecnością dwóch paneli dotykowych.

Nie tylko Steam Controller

Jak się okazuje, każdego dnia ze Steam Controllera korzysta 27 tysięcy graczy, którzy spędzają z nim około jednej godziny dziennie. Z uwagi na fakt, że sprzęt może pochwalić się coraz większą bazą stałych użytkowników, firma zamierza skupić się na jego szerszej promocji. Jedną z metod, jakie mają pomóc w wykonaniu zadania, będzie specjalna lista, dzięki której gracze będą mogli zapoznać się z „najpopularniejszymi grami dla Steam Controllera”. Ponadto firma zamierza skupić się na promocji tytułów skrojonych na jego miarę.

Oprócz tego Steam będzie oficjalnie wspierać inne pady, na czele z kontrolerem DualShock 4 od Sony. Valve pracuje obecnie nad udostępnieniem graczom zaawansowanych opcji konfiguracyjnych, dzięki czemu, podobnie jak ma to miejsce w przypadku Steam Controllera, będą mogli dzielić się swoimi pomysłami na sterowanie z całą społecznością. Oczywiście nic nie będzie stało na przeszkodzie, by także sami deweloperzy udostępniali nam gotowe schematy, co z pewnością zwiększy komfort zabawy i uprości skomplikowany niekiedy proces dostosowania gry do naszych osobistych preferencji.

125 milionów użytkowników robi wrażenie, a Valve nie zamierza spocząć na laurach. - Valve zadowolone ze sprzedaży Steam Controllera. Platforma Steam wchodzi na salony - wiadomość - 2016-10-13
125 milionów użytkowników robi wrażenie, a Valve nie zamierza spocząć na laurach.

Steam na salonach

Valve ogłosiło również, że Steam Link, czyli urządzenie umożliwiające bezprzewodowe streamowanie gier, zostanie zintegrowany z telewizorami koreańskiej firmy Samsung. Oznacza to, że gracze chętni na wykorzystanie tej funkcji będą musieli zaopatrzyć się wyłącznie w pada i komputer — posiadanie osobnego sprzętu do przesyłania obrazu nie będzie już obligatoryjne.

Na koniec warto wspomnieć, że firma pracuje obecnie nad prototypem nowego kontrolera, tworzonego z myślą o technologii wirtualnej rzeczywistości — stanowi to odpowiedź na rosnącą popularność nowej technologii, której baza nabywców rośnie każdego dnia o około 1000 graczy.

Half-Life 3 potwierdzone?

Otóż… nie — Valve nabrało wody w usta w kwestii samych gier, choć przedstawiciele firmy wspominają o ambitnych planach na przyszły rok, a gracze „nie będą zawiedzeni”. Musimy zatem cierpliwie czekać na kolejne rewelacje.

Podobało się?

3

Krystian Pieniążek

Autor: Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
8
9
15
16
22
23
29
30
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2016-10-14
16:02

bone_man Legend

bone_man

Szkoda, że tylko tylko się sprzedało.

Dla mnie wszelkie inne pady poszły w odstawkę. Nie wyobrażam sobie teraz niektórych gier bez SC.

Komentarz: bone_man
2016-10-14
12:23

zanonimizowany164753 Konsul

Hanys_Mori - podtrzymuję to co napisał marcing: trzymałeś w ogóle tego pada?

Jestem posiadaczem pada od X360 na PC i od ~3 miesięcy Steam Controllera. Od momentu kupna tego drugiego nie wróciłem ani na chwilę do tego pierwszego, bo SC ma tak duże możliwości kalibracji ustawień i czegokolwiek dusza zapragnie, że ten pierwszy jest zwykłą zabaweczką dla leniwców, którzy akceptują zastaną rzeczywistość, czyt. mi osobiście sprawia przyjemność konfiguracja przycisków tak, aby jak najlepiej przystosować pad do grania w dany tytuł i wykorzystać go (pada) jak najlepiej; nie muszę "męczyć się" z ustawieniami wymuszonymi na mnie przez twórców jak ma to miejsce w przypadku pada od X360. Ale każdy ludzi co innego...

Ale zgodzę się z tobą: cena w Polsce odstrasza (nigdy bym go w Polsce nie kupił za ~300zł), ale mieszkam teraz w innym kraju, gdzie pad kosztował mnie 100 (nie ważne jakiej waluty), więc zdecydowałem się go kupić.

Komentarz: zanonimizowany164753
2016-10-14
09:48

Hanys_Mori Pretorianin

Hanys_Mori

Ale ty sobie zdajesz sprawę żeby głosić takie "prawdy objawione" jak pisze alchemiakr nie trzeba mieć tego "cuda :D" w rękach.
Wyniki sprzedazy mówią same za siebie, i robienie kur$%^y z logiki prez Valve nic tu nie zmieni. Prawie rok na rynku i ZALEDWIE, tak zaledwie pół miliona sprzedanych urządzeń. Dodatkowo kupujący spędzają z tym urządzeniem zaledwie godzinę dziennie, więc albo to kompletnie nieergonomiczny syf albo kupowali to casuale z nadmiarenm kasy.
Poza tym serio po cholerę przepłacać za SC, jak za 1/3 ceny SC mam pada z X360. SC 55 euro, pad do X360 120 zeta.

Komentarz: Hanys_Mori
2016-10-13
15:58

nagytow Legend

nagytow

Valve wciaz zartuje z graczy. Po latkach oznaczonych rc1 i rc2 ostatni patch, zamiast rc3 nosi nazwe rc2ep1 :)
http://i.imgur.com/gsT47Oe.jpg

Komentarz: nagytow
2016-10-13
15:53

marcing805 Legend

marcing805

Trzymałeś w ogóle tego pada , że takie rzeczy wypisujesz?

Komentarz: marcing805

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl