Poprawki grafiki w CS 2 mogą dawać przewagę. Esportowcy w końcu zaczną grać na najwyższych ustawieniach?

CS 2 zachwyca swoim wyglądem nie od dziś. Jednakże zmiany grafiki nie zawsze wychodzą na dobre. Czy granie na najwyższych ustawieniach da niektórym graczom nieuczciwą przewagę?

cooldown.pl
Poprawki grafiki w CS 2 mogą dawać przewagę. Esportowcy w końcu zaczną grać na najwyższych ustawieniach?, źródło grafiki: Valve Corporation.
Poprawki grafiki w CS 2 mogą dawać przewagę. Esportowcy w końcu zaczną grać na najwyższych ustawieniach? Źródło: Valve Corporation.

Gry takie jak Counter-Strike, czy Fortnite umożliwiają graczom dostosowanie grafiki tak, aby ta nie obciążała ich komputera, ale także ułatwiała im grę. Najczęściej, profesjonaliści decydują się na niskie ustawienia, które zdecydowanie pomagają im w celowaniu do przeciwników, chociażby dlatego, że ci są dużo bardziej widoczni na tle gorszych tekstur.

Ostatnia aktualizacja CS-a 2 wprowadziła wiele wyczekiwanych zmian, w tym wizualnych. Te dotknęły przede wszystkim map znanych z CS:GO. O ile jednak na nowym Nuke’u spotkamy kilka problemów z teksturami umożliwiającymi nieuczciwe wallbangi, o tyle okazuje się, że błędy nie są jedynym czynnikiem, który może dać przewagę w wyczekiwanej kontynuacji shootera od Valve.

Cienie zdradzą pozycję przeciwników w CS 2

Poprawa grafiki w najnowszej produkcji dewelopera dotknęła wszystkich jej aspektów, w tym wyczekiwanej przez graczy zmianie oświetlenia. Ta, choć robi wrażenie i wizualnie zmienia znane mapy nie do poznania, to okazuje się, że może również dać nieuczciwą przewagę względem przeciwników lub odwrotnie.

Okazało się, że grając na najwyższych ustawieniach grafiki, cienie stają się nie tyle widoczne, aby bez trudu można było dostrzec pozycję graczy niewidocznych na pierwszy rzut oka. Problem nagłośnił youtuber 3kliksphilip, który od lat na swoim kanale prezentuje techniczne aspekty Counter-Strike’a i pozwala graczom zajrzeć za kulisy gry.

W powyższym filmiku możemy zauważyć jak bardzo efekt ten jest istotny na bombside B Nuke’a, gdzie ochrona bomby przeciwko graczowi korzystającemu z najwyższych paramertrów wizualnych jest praktycznie niemożliwa.

To samo ma miejsce w innych lokacjach, gdzie naszą pozycję może zdradzić nie tylko słońce padające nam na plecy, ale także chociażby światło automatu z napojami, co może być kluczowe praktycznie w każdym momencie meczu.

Jak działa światło w CS 2?

Chociaż obecnie nie wiadomo jak Valve zamierza rozwiązać problem cieni zdradzających pozycję gracza, to na pewno nie będzie to łatwe zadanie. Wszystko ze względu na to, że deweloper prawdopodobnie nie będzie chciał zrezygnować z poczynionych nad grą prac, szczególnie gdy grafika CS-a 2 znacząco różni się od CS:GO.

To, jak Counter-Strike 2 funkcjonuje podczas, gdy my skupiamy się na szukaniu przeciwników, podkładaniu lub rozbrajaniu bomby może odkryć każdy z nas w dowolnym momencie (o ile posiadamy dostęp do gry przypisany do naszego konta). Wystarczy podczas odpalania CS:GO prawym przyciskiem myszki nacisnąć na kartę gry w naszej bibliotece, a następnie po przejściu w zakładkę „Właściwości” wpisać –tools w „Opcjach uruchamiania”.

Dzięki temu otrzymamy dostęp do tzw. „magic menu”, które pozwoli nam odkryć wszystkie aspekty map znanego shootera i poznać je przy wykorzystaniu różnych opcji, takich jak ustawienia cieni, światła, czy nawet poznanie produkcji poprzez wersję projektową.

Narzędzia te pozwolą nam również zaobserwować to jak zachowuje się gra poza zasięgiem naszego wzroku, a także to jak dokładnie funkcjonują efekty świetlne w czasie rzeczywistym. Jeżeli nigdy nie mieliśmy styczności z projektowaniem gier wideo, to na pewno każdego zdziwi fakt, że każda mapa CS-a 2 pokryta jest mnóstwem kul, których zadaniem jest przechowywanie informacji o oświetleniu danego miejsca na mapie i reagowaniu na przemieszczające się obiekty, jakimi są gracze.

Jak można więc zauważyć Counter-Strike 2 jest grą, która choć wyszła ze znanego i lubianego CS:GO, to stanowi swego rodzaju technologiczną rewolucję i z pewnością jeszcze niejednokrotnie zaskoczy fanów flagowego tytułu od Valve.

2

Michał Serwicki

Autor: Michał Serwicki

Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.

Weteran Dragon Age uważa, że 4 opcje romansu w Starfieldzie to dobry znak

Następny
Weteran Dragon Age uważa, że 4 opcje romansu w Starfieldzie to dobry znak

RDR2 immersyjne jak nigdy dzięki projektowi ZEN

Poprzedni
RDR2 immersyjne jak nigdy dzięki projektowi ZEN

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl