Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 listopada 2020, 12:18

autor: Damian Gacek

Uratuj świat z Plague Inc, The Cure za darmo na czas epidemii COVID

Deweloperzy z Ndemic Creations ogłosili, że Plague INC: The Cure jest już dostępne na urządzeniach z systemami iOS oraz Android. Niestety posiadacze PC będą musieli jeszcze poczekać. Rozszerzenie będzie darmowe do momentu opanowania COVID-19.

W skrócie:

  1. The Cure, czyli rozszerzenie do gry Plague Inc, zadebiutowało na urządzeniach mobilnych z systemami iOS oraz Android.
  2. Nowa zawartość pozwala graczom na walkę z wirusami.
  3. DLC jest darmowe dla wszystkich posiadaczy oryginalnej gry i ma tak pozostać aż do czasu opanowania COVID-19.
  4. Użytkownicy PC będą musieli jeszcze trochę poczekać.

W marcu informowaliśmy, że deweloperzy ze studia Ndemic Creations pracują nad rozszerzeniem do Plague Inc, które pozwoli na walkę z wirusem. Studio ogłosiło, że The Cure jest gotowe, jednak póki co można je nabyć jedynie na urządzeniach z systemami iOS oraz Android. Jednocześnie poinformowano, że wielkimi krokami zbliża się premiera tytułu na PC, a data zostanie ujawniona w najbliższych tygodniach. DLC będzie darmowe aż do opanowania sytuacji związanej z epidemią COVID-19. Aby w nie zagrać należy posiadać podstawową wersję gry.

Warto przypomnieć, że The Cure powstawało we współpracy z ekspertami WHO (Światowej Organizacji Zdrowia), GOARN (Global Outbreak Alert and Response Network) oraz CEPI (Coalition for Epidemic Preparedness) i ma przybliżyć graczowi procesy walki z rozprzestrzeniającym się wirusem. Musimy znaleźć pacjenta 0, sprawdzić jak wirus się przenosi, wprowadzić regulacje mające na celu opanowanie pandemii, a ostatecznie opracować skuteczną szczepionkę. Oczywiście podczas tych czynności nie wolno nam zapomnieć o ekonomii i zagwarantowaniu poparcia społecznego dla naszych działań.

Rozszerzenie spotkało się z ciepłym odbiorem, a Richard Hatchett, CEO CEPI twierdzi:

Gry takie jak Plague Inc: The Cure reprezentują niezwykle ważne medium, zarówno pod kątem edukacyjnym, jak i poszerzającym społeczną świadomość. Może być ono wykorzystane do zaprezentowania kroków, które muszą być podjęte w celu walki z zagrożeniami dla zdrowia oraz z ich złożonością.

Damian Gacek

Damian Gacek

Absolwent Filologii Angielskiej oraz English in Public Communication. W swoim portfolio ma artykuł naukowy dotyczący tłumaczenia gier wideo. Z GRYOnline.pl współpracuje od 2019 roku, pisząc dla różnych działów. Obecnie zajmuje się głównie poradnikami i okazjonalnie wspiera newsroom. Autor przeglądu Małe ale Wielkie. Elektroniczną rozrywką interesuje się od dziecka. Uwielbia RPG-i oraz strategie, często nurza się również w odmętach produkcji indie. W wolnych chwilach pracuje nad książką oraz uczy się edycji filmów.

więcej