Unity napisało list otwarty, w którym przeprasza i ogłasza nowe, lżejsze warunki

Przedstawiciel firmy Unity zabrał głos w sprawie nowych opłat za jej silnik i przekazał złagodzone zasady, na których technologia ma być udostępniana twórcom gier.

Maciej Gaffke

Unity napisało list otwarty, w którym przeprasza i ogłasza nowe, lżejsze warunki, źródło grafiki: Studio MDHR Entertainment.
Unity napisało list otwarty, w którym przeprasza i ogłasza nowe, lżejsze warunki Źródło: Studio MDHR Entertainment.

Firma Unity wreszcie odniosła się konkretnie do ostatnich kontrowersji wokół popularnego silnika. Reprezentujący ją Marc Whitten podpisał się pod listem otwartym, w którym przeproszono „społeczność” deweloperów za zamieszanie, a także przedstawiono szczegółowo nowe zasady, na jakich ma opierać się strategia zarobkowa spółki.

Przypomnijmy, że już wcześniej w sieci krążyły niepotwierdzone doniesienia o zmianach w cenniku, na które zdecydowało się Unity po przytłaczającej krytyce. Potwierdziły się m.in. Informacje o klarowniejszym systemie rozliczeń.

  1. Z listu otwartego dowiedzieliśmy się, że plan Unity Personal pozostanie darmowy i nie będą pobierane opłaty od instalacji gry, którą stworzono z jego użyciem.
  2. Poprzednio Unity chciało obciążyć gry, które osiągnęły co najmniej 100 tysięcy dolarów przychodu, teraz ten próg zwiększy się do 200 tysięcy dolarów. Dodatkowo nie będzie wymagane już pokazywanie ekranu z napisem „Made with Unity”.
  3. Twórcy gry, która nie osiągnęła miliona dolarów w ciągu ostatnich 12 miesięcy, nie będą musieli płacić Unity.
  4. W przypadku planów Unity Pro i Unity Enterprise nowa polityka firmy będzie dotyczyła wyłącznie wersji LTS silnika, który pojawi się w 2024 roku. Zrezygnowano z domagania się opłat za już wydane lub obecnie powstające produkcje korzystające ze starszych wersji.
  5. Autorzy gier, które stworzono na silniku objętym nową polityką, będą rozliczali się z Unity na dwa sposoby. Uiszczą albo 2,5% sumy przychodu, albo kwotę obliczoną na podstawie miesięcznej liczby nowych graczy bawiących się w danym tytule – w zależności od tego, co jest korzystniejsze dla dewelopera. Co istotne, opłaty zostaną ustalone na podstawie danych dostarczonych przez samych twórców. Wcześniej Unity chciało zastosować własny, niejasny system naliczania kosztów.

Więcej szczegółów na temat nowej, złagodzonej polityki Unity podano tutaj. Marc Whitten zaprosił również na stream, na którym odpowie na wszystkie pytania. Transmisja odbędzie się dzisiaj o godzinie 22:00 na kanale Jasona Weimanna na YouTube.

  1. Oficjalna strona Unity
Podobało się?

18

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

Banishers nie jest przesadnie długie, zostawi czas na inne ciekawe RPG debiutujące jesienią

Następny
Banishers nie jest przesadnie długie, zostawi czas na inne ciekawe RPG debiutujące jesienią

Choć Anakin Skywalker narobił wiele szumu, to powrót tego bohatera w Ahsoce jest ważniejszy dla Star Wars

Poprzedni
Choć Anakin Skywalker narobił wiele szumu, to powrót tego bohatera w Ahsoce jest ważniejszy dla Star Wars

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl