Ubisoft wydał po cichu taktyczną grę RPG na PC. Champions Tactics jest darmowe, ale mocno wykorzystuje mikrotransakcje i NFT

Ubisoft nie zrezygnował z NFT i wypuścił niedawno grę opartą na owej technologii. Champions Tactics to darmowe RPG PvP, którego premiera przeszła bez większego echa.

Marcin Bukowski

Komentarze

Ubisoft wydał po cichu taktyczną grę RPG na PC. Champions Tactics jest darmowe, ale mocno wykorzystuje mikrotransakcje i NFT, źródło grafiki: Ubisoft.
Ubisoft wydał po cichu taktyczną grę RPG na PC. Champions Tactics jest darmowe, ale mocno wykorzystuje mikrotransakcje i NFT Źródło: Ubisoft.

Szef Ubisoftu już w 2021 roku wyrażał chęć wprowadzania niewymienialnych tokenów (w skrócie NFT) do swoich produkcji, co nie podobało się zarówno deweloperom, jak i graczom. Firma się jednak nie poddała i w zeszłym tygodniu po cichu wypuściła grę Champions Tactics: Grimoria Chronicles, która korzysta z tej nelubianej technologii.

Gra w kupowanie figurek

Tytuł opisywany jest jako taktyczny RPG PvP na PC, w którym gracze łączą się w trzyosobowe oddziały, a następnie toczą pojedynki w turowym systemie walki. Do zabawy wykorzystuje się figurki, które można kupić za złoto w grze lub kryptowaluty. Ponadto istnieje opcja stworzenia własnych czempionów za pomocą systemu „Forge”, który również wymaga uiszczenia opłaty.

Jak podaje serwis IGN, w sprzedaży znaleźć można figurki kosztujące od 7 dolarów do nawet 63 000 dol., co nie oznacza oczywiście, że ktoś je za tyle kupuje. Warto jednak dodać, iż pierwsza seria „The Warlords” rozeszła się w mniej, niż pół godziny, a jej łączna sprzedaż osiągnęła ponad 5,3 mln dolarów.

Champions Tactics teoretycznie jest darmową grą i do uruchomienia wymaga jedynie konta Ubisoftu oraz portfelu blockchain. Nie posiada jednak kampanii, a skupia się na pojedynkach między graczami, więc szybko Ci z droższymi figurkami będą mieć przewagę nad osobami, które nie wydają pieniędzy. Mamy więc do czynienia z klasycznym przykładem produkcji pay-to-win.

Nikła promocja gry

Decyzja Ubiosftu o wydaniu produkcji korzystającej z NFT w tym momencie może być zastanawiająca. Firma mierzy się ostatnio ze sporymi problemami, a korzystanie z owej technologii raczej nie pomoże w odbudowaniu zaufania graczy. Zwiastun gry w 7 dni zyskał zaledwie ok. 1000 wyświetleń, więc mało kto w ogóle zdaje sobie sprawę z istnienia Champions Tactics.

Trudno się jednak dziwić, skoro twórcy nigdy nie przedstawiali jej na wydarzeniach pokroju Ubisoft Forward. Gry nie znajdziemy też na kanale YouTube firmy, ani w sekcji „wiadomości” na jej głównej stronie. Według IGN była ona reklamowana głównie w miejscach skupionych na NFT. Być może w ten sposób firma chciała uniknąć potencjalnego gniewu graczy.

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Zwolnienia w Intelu dotknęły Polski. Pracę straci kilkaset pracowników

Następny
Zwolnienia w Intelu dotknęły Polski. Pracę straci kilkaset pracowników

RDR na PC to port niemal idealny. Ocena 93% na Steam mówi wszystko, gracze krytykują praktycznie tylko cenę

Poprzedni
RDR na PC to port niemal idealny. Ocena 93% na Steam mówi wszystko, gracze krytykują praktycznie tylko cenę

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl