Pay-to-Win

Określenie o charakterze pejoratywnym, oznaczające „płać, by wygrać”, stosowane w odniesieniu do gier, w których system mikropłatności zaburza balans rozgrywki. Chcąc przekonać graczy do wydania pieniędzy, deweloperzy implementują w swoich grach mechanizmy dające zbyt dużą przewagę osobom płacącym za wirtualne dodatki. Mowa na przykład o potężniejszych postaciach i przedmiotach oraz dodatkowych funkcjach, które nie są dostępne dla niepłacących graczy.

Star Wars: Battlefront II z 2017 roku to przykład produkcji z segmentu AAA, w której mikrotransakcje w znacznym stopniu zaburzyły balans rozgrywki. - 2018-02-09
Star Wars: Battlefront II z 2017 roku to przykład produkcji z segmentu AAA, w której mikrotransakcje w znacznym stopniu zaburzyły balans rozgrywki.

Pomimo że mechanizmy Pay-to-Win można znaleźć przede wszystkim w produkcjach dystrybuowanych w modelu free-to-play, pojawiają się także w płatnych pozycjach (również z segmentu AAA). Co więcej, choć zazwyczaj są implementowane w grach nastawionych na multiplayerową zabawę, można je znaleźć również w niektórych tytułach skoncentrowanych na trybie single player.

9 lutego 2018, 15:42

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl