W sieci pojawił się ranking najlepiej płacących polskich firm z branży gier. Dowiedzieliśmy się dzięki temu, że najwięcej na swoich pracowników wydaje studio People Can Fly, przynajmniej spośród spółek notowanych na giełdzie.
Serwis Business Insider opublikował nową wersję corocznego rankingu najhojniejszych pracodawców w Polsce. Piszemy o tym, gdyż w zestawieniu znalazły się trzy firmy z branży gier. Należy podkreślić, że lista obejmuje wyłącznie spółki notowane na giełdzie, więc nie dowiemy się z niej np. tego, ile płaci studio Techland – ale i tak artykuł daje dobre pojęcie o tym, jak wyglądają zarobki w topowych zespołach w naszym kraju.
Business Insider szeregował firmy według średnich kosztów pracodawcy na pojedynczego pracownika. Liczono więc nie tylko samą pensję, ale również wszystkie dodatkowe koszty, w tym składki i podatki. W artykule podano również wynagrodzenie netto, przeliczone dla umowy o pracę (tak aby brać pod uwagę również zarobki osób, które mają inne formy zatrudnienia).
# | Firma: | Koszt pracodawcy: | Zmiana w porównaniu z 2020 r. w złotówkach: | Zmiana w porównaniu z 2020 r.: | Wynagrodzenie netto: |
1. | PCF Group (People Can Fly) | 18 472 zł | -1 399 | -7,00% | 10 170 zł |
2. | Ten Square Games | 18 171 zł | 4 791 | 35,80% | 10 007 zł |
3. | CD Projekt | 14 279 zł | -16 658 | -53,8% | 8 008 zł |
Z firm notowanych na giełdzie w Polskiej branży gier najlepiej płaci więc znane z Outriders studio People Can Fly, w którym średnie wynagrodzenie netto wynosi 10 170 złotych.
Na drugim miejscu znalazło się wrocławskie Ten Square Games. To studio gier mobilnych, mające na koncie m.in. Fishing Clash oraz Wild Hunt, jest również jedynym deweloperem w zestawieniu, który w ubiegłym roku zwiększył kwoty wydawane na swoich pracowników, średnio o 4791 złotych.
Ostatnie miejsce na podium zajął CD Projekt. Tutaj z kolei zanotowano największy spadek kosztów pracodawcy – w 2020 roku wynosiły one o ponad 16 tysięcy złotych więcej. Nie znaczy to, że firma nagle zrobiła się bardziej skąpa – zeszłoroczne wyniki mocno zawyżały po prostu premie związane z premierą Cyberpunka 2077.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
26

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.