Deltarune 3 i 4 nie ukażą się prędko, ale Toby Fox i spółka nie narzekają na tempo prac nad nowymi rozdziałami tej ciepło przyjętej serii.
Toby Fox ma nowe informacje na temat kolejnych epizodów swojej ostatniej produkcji. Prace nad rozdziałami 3. i 4. Deltarune przebiegają dobrze jak nigdy wcześniej. Twórcy dokonali sporych postępów.
Fox i reszta deweloperów zdołali podkręcić tempo produkcji dzięki zatrudnieniu nowego producenta, o czym informowano w poprzednim wydaniu newsettlera. Dzięki wysiłkom owego twórcy zespół powiększył się o kilka dodatkowych osób i deweloper jest na drodze, by osiągnąć jeden z wyznaczonych przez zespół terminów.
Twórca zdradził nawet, jaki jest obecny stan ukończenia 4. rozdziału. Przypomnijmy: dwie następne części Deltarune ukażą się razem i według ostatnich informacji zakończono już prace nad „trójką”. Z kolei postęp dewelopingu Chapter 4 prezentuje się następująco:
Jednakże nie znaczy to, że rozdział jest bliski ukończenia. Przy każdym z tych punktów Fox podkreślił, że twórcy nadal muszą dopracować to elementy. Nie chodzi tylko o szlify (które same w sobie mogą zabrać, jak to ujął twórca, „nie wiadomo, ile czasu”), ale też m.in. o poprawienie „płynności” starć z niektórymi bossami.
Dlatego deweloperzy nadal nie chcą rozmawiać o dacie premiery 4. rozdziału Deltarune, jako że debiut nie nastąpi prędko. Niemniej Fox ma nadzieję, że przy okazji następnej aktualizacji przynajmniej połowa zawartości zostanie „zmiażdżona walcem”, a część zespołu będzie mogła skupić się na kolejnej części gry.
Oczywiście Toby Fox nie byłby sobą, gdyby ograniczył się tylko do „suchej” aktualizacji na temat postępów. Twórca zapowiedział też drugą część wywiadu z nikim innym, jak Wielkim Papyrusem (któremu fani mieli zadać 80 tysięcy pytań, tak więc twórcy nadal mają sporo materiału na kolejne edycje). Fox pochwalił się też nowym utworem przygotowanym z Ookami „Camellią” Mio dla vtuberki Amane Kanaty z agencji Hololive.
Szczerze zachęcamy wszystkich fanów Deltarune do przeczytania całego newslettera.
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).