Deweloperzy BattleBit Remastered odpowiedzieli na liczne pytania graczy. Stwierdzili, że sukces ich strzelanki nie wynika z niepowodzenia ostatniego Battlefielda. Wierzą, że Electronic Arts dostarczy wkrótce dobrą grę z tej serii.
BattleBit Remastered, który zadebiutował we wczesnym dostępie na Steamie w połowie czerwca, okazał się niemałym sukcesem. Inspirowana Battlefieldem sieciowa strzelanka, w której na jednej mapie mierzą się ze sobą nawet 254 osoby, w kilka tygodni przyciągnęła do siebie ponad 3 miliony graczy. Czy tak duże zainteresowanie jest powiązane z kiepskim przyjęciem najnowszej części cyklu FPS-ów od Electronic Arts?
W weekend na subreddicie r/pcgaming zorganizowano wydarzenie Ask Me Anything, w którym jeden z deweloperów odpowiadał na pytania fanów. Pewien gracz był ciekaw, czy twórcy popularnej ostatnio strzelanki uważają, że Electronic Arts mogłoby się od nich czegoś nauczyć. Deweloper BattleBit odpowiedział w następujący sposób:
Jesteśmy nowicjuszami w tej dziedzinie, deweloperzy [serii Battlefield - dop. red.] prawdopodobnie znają się na tym lepiej niż my. To, co wydarzyło się w ciągu kilku ostatnich lat, nie było ich [EA – dop. red.] winą. Myślę, że nadal mogliby stworzyć absolutnie oszałamiającego Battlefielda, jeśli mieliby czas i swobodę w działaniu.
Mowa tu przede wszystkim o Battlefieldzie 2042, który na premierę nie zachwycił fanów – wersja PC nawet teraz w serwisie Metacritic ma średnią ocenę 2,1/10 na podstawie kilku tysięcy not użytkowników. Co ciekawe, nie tak dawno jeden z twórców gry stwierdził, że nie miała ona szans na bycie świetnym tytułem w chwili debiutu. EA mimo tego wciąż się stara i regularnie wypuszcza poprawki oraz nową zawartość w postaci sezonów do produkcji.
Ponadto twórca BattleBit w kontekście Battlefielda 2042 powiedział:
Nigdy nie stwierdziłbym, że robimy jakieś rzeczy lepiej, a nasz sukces wynika z czyjegoś nieszczęścia. Naszym celem zawsze było stworzenie fajnej gry, w którą sami chętnie byśmy grali.
W ramach Ask Me Anything dowiedzieliśmy się również wielu ciekawych rzeczy dotyczących przyszłości BattleBit.
Deweloperzy dokładnie omawiają planowane nowości, m.in. nowy tryb gry i mapy, w poniższym materiale.
Przypomnijmy, że BattleBit Remastered jest obecnie dostępny wyłącznie na Steamie. Gra ma spędzić we wczesnym dostępie mniej więcej dwa lata.
6

Autor: Zuzanna Domeradzka
Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).