Twórcy Apex Legends chcą dorównać CS:GO, ale daleka droga przed nimi

Nowa aktualizacja sprawiła, że Apex Legends odnotował rekord aktywności na Steamie. Twórcy marzą o osiągnięciu poziomu CS:GO, lecz przed nimi wciąż daleka droga.

Hubert Śledziewski

Twórcy Apex Legends chcą dorównać CS:GO, ale daleka droga przed nimi, źródło grafiki: Electronic Arts..
Twórcy Apex Legends chcą dorównać CS:GO, ale daleka droga przed nimi Źródło: Electronic Arts..

Counter-Strike: Global Offensive jest królem nie tylko darmowych sieciowych strzelanek, ale również Steama. Jak dotąd bezpośrednia konkurencja mogła tylko pomarzyć o zrównaniu się z nim. Co nie znaczy, że złożyła broń.

Poddać się nie zamierza na pewno studio Respawn Entertainment. Twórcy wydanego w 2019 roku Apex Legends nie ustają w ulepszaniu gry. Idzie im całkiem nieźle – dzięki wypuszczonej wczoraj aktualizacji, wraz z którą rozpoczął się kolejny sezon rozgrywek, tytuł odnotował nowy rekord aktywności na Steamie.

W jednej chwili był on uruchomiony na kontach dokładnie 610 433 użytkowników platformy firmy Valve. W tym samym czasie w CS:GO grało ponad 1,162 mln osób, więc niemal dwukrotnie więcej (a cztery dni wcześniej odnotowano aktualny rekord – 1,32 mln).

Niemniej wynik osiągnięty dziś przez Apex Legends jest o niemal 100 tys. graczy większy, niż wynosił poprzedni rekord, ustanowiony w sierpniu 2022 roku. Jeśli wziąć pod uwagę, że liczba ta regularnie rośnie od dnia premiery, można stwierdzić, że Respawn Entertainment jest na dobrej drodze, aby w przyszłości zbliżyć się do CS:GO. Może to jednak jeszcze potrwać.

Reżyser gry, Evan Nikolich, zdaje sobie sprawę, iż rozwijanie Apex Legends przypomina maraton, a nie sprint. W wywiadzie udzielonym IGN wyjawił on, że pragnie sukcesu na miarę CS-a:

Chcemy, aby Apex istniał przez dwadzieścia lat, tak jak Counter-Strike [mowa tu o wieku serii, a nie CS:GO jako takiego – dop. red.]. Musi być samowystarczalny i samodzielny. Systemy muszą być mocne i interesujące, sprzyjające graniu sezonu za sezonem, nawet jeśli przestaniemy produkować nową zawartość.

Oczywiście nie oznacza to, że Respawn Entertainment zamierza wkrótce zaprzestać prac nad Apex Legends i oddać tytuł w ręce graczy. To raczej czarny scenariusz na ewentualną decyzję firmy Electronic Arts o zaprzestaniu dalszego rozwoju produkcji. Na to ostatnie na szczęście raczej się nie zanosi.

Apex Legends

Apex Legends

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 4 lutego 2019

Informacje o Grze
7.6

GRYOnline

7.1

Gracze

7.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

11

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2023-02-15
19:52

grabeck666 Senator

Popularność Apexa ciągle rośnie i będzie rosła bo zwyczajnie nie ma takiej drugiej strzelanki.

Samo wymasterowanie poruszania się w tej grze to jak całkiem oddzielna gra. Wspinaczka, bunny hopping, wall jumpy, wślizgi. Po prostu świetne rzeczy można robić, których w innych grach bardzo brakuje jak się ktoś przesiada z Apexa do pozostałych strzelanek.

Do tego masa postaci z masą różnych skilli, fajne mapy i długi TTK.

Oczywiście wiadomo, że nie każdy musi być fanem tego typu rozgrywki czy samego battle royal. Sporo ludzi preferuje ''realizm'' jaki daje CS z one shottami w głowę zza rogu.

Dla mnie najfajniejsze strzelanki to był UT i Quake i szybkość rozgrywki, mobilność i TTK w Apexie bardzo mi te gry przypomina.

Komentarz: grabeck666
2023-02-15
20:25

Zawau Legionista

Fajny movement to miała inna gra na bazie której powstał Apex i która przez niego zwyczajnie skończyła żywot. Movement w apexie jest biedny w porównaniu do tego ze swojego protoplasty. Następnym fajnym shooterem z dobrym movementem jawi się Boundary (to w przestrzeni kosmicznej, zerowa grawitacja, trzy osie obrotu i linka z hakiem), który całkiem spore zainteresowanie zebrał podczas Next Fest.

Komentarz: Zawau
2023-02-15
22:45

t3hax Junior

😂

Chciałbym tylko przypomnieć że Apex to nie tylko gra na Steam, dolicz inne platformy + ps/Xbox i w takim wypadku CS może próbować gonić apexa. Pozdrawiam

Komentarz: t3hax
2023-02-15
22:51

Arturro1987 Konsul

Arturro1987

Pogralem na premierę i coś tam jeszcze po premierze. Najbardziej to mi wadzi TTK, jak dla mnie za długi.
Dlatego częściej grale w Pubga lub warzone.
Ba nawet tryb w BF V mi się bardziej podobał, szkoda tylko że nie wykorzystano potencjału bfa...

Komentarz: Arturro1987
2023-02-16
11:05

zanonimizowany1382907 Chorąży

dajemy szansę

Komentarz: zanonimizowany1382907

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl