Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 października 2018, 17:35

autor: Michał Kułakowski

Twórcy Alien: Isolation pracują nad strzelanką science fiction

Zespół ze studia Creative Assembly odpowiadający za grę Alien: Isolation pracuje nad oryginalnym FPS-em osadzonym w uniwersum science fiction. Informacja ta pojawiła się w ofertach pracy, które opublikowane zostały na stronie dewelopera.

Założone w latach 80. brytyjskie studio Creative Assembly jest prawdziwą potęgą w dziedzinie gier strategicznych. W 2014 roku zespół spróbował swoich sił w zupełnie innym gatunku, publikując dobrze przyjęty skradankowy horror Alien: Isolation, stworzony na podstawie filmów z serii Obcy. Mimo pogłosek na temat powstawania sequela, studio definitywnie stwierdziło w ubiegłym roku, że nie znajduje się on w jego planach. Autorzy przygotowywać mieli się jednak wówczas do produkcji prototypu kompletnie oryginalnego projektu. Wygląda na to, że prace te przebiegły pomyślnie, bowiem na stronie dewelopera ukazały się oferty pracy dla osób zainteresowanych nową marką studia.

Alien: Isolation ukazało się w 2014 roku

Creative Assembly poszukuje starszego projektanta poziomów oraz starszego projektanta technicznego. Oba stanowiska związane są z oryginalną marką studia, która w zamierzeniach ma być innowacyjną produkcją, definiującą na nowo klasyczne FPS-y. Kandydaci powinni wykazać się zainteresowaniem i szeroką wiedzą na temat gatunku science fiction. Deweloper wymaga również doświadczenia w pracy z silnikiem Unreal Engine 4, a także w projektowaniu poziomów z myślą o grach multiplayer, FPS oraz skradankach. Od obu kandydatów wymaga się również dbałości o najmniejsze detale projektu i umiejętności konstruktywnego przyjmowania krytycznych opinii na temat ich pracy.

Z ofert wyłania się w zarysach nowa produkcja studia. Prawie na pewno będziemy mieli do czynienia ze strzelanką FPP, która osadzona zostanie w oryginalnym uniwersum science fiction. Gra zawierać będzie moduł zabawy wieloosobowej, a także potencjalnie elementy skradankowe, symulacyjne i RPG (np. drzewko umiejętności, ekran ekwipunku itd.). Tytuł oparty zostanie o silnik Unreal Engine 4. Jest to ciekawe, bowiem Alien: Isolation korzystało z autorskiego engine'u, z którego twórcy wydawali się nad wyraz dumni. Natura nowej gry sprawiła jednak, że wykorzystanie technologii stworzonej z myślą o pierwszoosobowym horrorze jest wyjątkowo trudne lub wręcz niemożliwe. O projekcie nie usłyszymy pewnie nic nowego jeszcze przez długi czas. Na razie pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość.

Studio od lat specjalizuje się w produkcji gier strategicznych

  1. Oficjalna strona Creative Assembly