Daniel Vavra ze studia Warhorse postanowił wyjaśnić wątpliwości graczy wobec Kingdom Come: Deliverance 2 wywołane ostatnimi kontrowersjami w sieci.
Już tylko dwa tygodnie dzielą nas od premiery Kingdom Come: Deliverance 2. Zamiast analizować kolejne materiały wideo z tego projektu, ostatnio często piszemy jednak o związanych z nim kontrowersjach.
Stały się one na tyle gorące, że twórcy zmienili regulamin dyskutowania o grze na forum Steama, a chwile potem szef studia Warhose, Daniel Vávra, wydał oświadczenie, w którym zapewnił, że KDC 2 jest dokładnie taką grą, jaką chciał, żeby była, i nikt nie ograniczał jego swobody twórczej.
To jednak nie wystarczyło do rozwiania wszystkich wątpliwości, dlatego teraz Vávra opublikował w serwisie X szersze wyjaśnienia, które mają rozwiać wątpliwości graczy i zaprzeczyć „szalonym twierdzeniom niektórych osób, które bazują na jednym zrzucie ekranu i kiepsko przetłumaczonym tweecie”.
Twórcy nie chcą, aby gra była wykorzystywana do clickbaitu przez ludzi, którzy nawet jeszcze w nią nie grali. Vávra stwierdził, że niektórzy z komentatorów stosują dokładnie tę samą narrację, z którą udają, że walczą, a nienawistne komentarze niektórych graczy mocno go zasmuciły.
Jako przykład podał jeden z kanałów na YouTube, według którego różnorodność w KDC2 doprowadziła do tego, że gracze zaczęli masowo anulować preordery. Za dowód uznano spadek gry na liście bestsellerów Steam. Vávra tłumaczy, że to bzdura, a stosunek sprzedanych do zwróconych kopii jest taki sam jak wcześniej.
Spadek na liście ma wynikać z tego, że jest ona aktualizowana na bieżąco – osoby, które miały złożyć zamówienia przedpremierowe, w większości już to zrobiły, a do tego na szczyt listy trafiło dziewięć gier, które akurat zostały bardzo mocno przecenione. Podobny mocny zjazd zaliczyło również Monster Hunter Wilds, a w przypadku tej produkcji nie ma mowy o żadnych kontrowersjach.
Kingdom Come: Deliverance 2 zmierza na PC oraz konsole Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5. Produkcja zaoferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami. Gra zadebiutuje 4 lutego tego roku.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
3

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.