Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 lipca 2023, 10:09

autor: Adrian Werner

Todd Howard chwali stary-nowy silnik Starfielda: „gra się świetnie”

Todd Howard opowiedział o warstwie technicznej Starfielda i zapewnił, że pomimo 30 kl/s na konsolach w produkcję gra się wyśmienicie.

Źródło fot. Microsoft
i

Todd Howard ze studia Bethesda udzielił wywiadu podcastowi Kinda Funny, podczas którego opowiedział o warstwie technicznej gry Starfield.

  1. Howard podkreśla, że cały zespół jest bardzo zadowolony z silnika gry. Starfield jako pierwsza produkcja korzysta z Creation Engine 2, czyli nowej wersji autorskiej technologii Bethesdy. Twórcy rozwijali ją przez całe osiem lat prac nad Starfieldem.
  2. Silnik oferuje m.in. generowane w czasie rzeczywistym globalne oświetlenie (ang. global ilumination) oraz efekty światła wolumetrycznego. Twórcy dużo wysiłku włożyli także w fizykę.
  3. Kluczowa była optymalizacja silnika. Wynika to z tego, w jaki sposób działa system zadań w grze. Gdy rozpoczynamy misję, inne przygody nie są wyłączane. Wszystkie questy działają równolegle, co często prowadzi do chaotycznych i nieprzewidywalnych skutków.
  4. Limit 30 fps-ów w wersjach konsolowych okazał się kontrowersyjną decyzją, ale Todd Howard zapewnia, że mimo to w Starfielda „gra się świetnie” i pod względem wrażeń z rozgrywki jest to najprzyjemniejsza produkcja w dorobku studia.
  5. Twórcy nie rozważali wprowadzenia trybu 60 fps-ów z uproszczoną grafiką, gdyż chcą, aby każdy gracz miał takie same doświadczenia ze Starfieldem.

Starfield zmierza na PC oraz konsole Xbox Series S i Xbox Series X. Premiera odbędzie się 6 września tego roku. Od momentu rynkowego debiutu produkcja dostępna będzie również w abonamencie Game Pass, zarówno na PC, jak i konsolach Xbox.

Warto dodać, że ostatnio duże emocje wzbudziła ogłoszenie, że firma AMD będzie ekskluzywnym partnerem technologicznym studia Bethesda przy Starfieldzie. Wielu graczy obawia się, że oznacza to brak oficjalnego wsparcia dla DLSS.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej